PÅ knullbilden håller hon handen för, men det finns en bild på sidan innan (i Fenix alltså, i Noir finns den bilden antagligen inte på sidan innan) med ett par nakna kvinnobröst. Det krävs alltså en viss retuschering innan Noir d20 kommer ut.Hon håller handen för, så nakna kvinnobröst är det ju inte.
Jag förstår precis.Jag förstår inte på vilket sätt det skulle vara ett prov på dåligt omdöme eller smak att ha en bild på sex i ett hårdkokt skräck- och thrillerspel.
Äsch, det där är fel. Ett rollspel kan ha massor med illustrationer av varierande tyngd och betydelse. Oftast är rollspelsillustrationerna mer meningslösa i sammanhanget än en enda lösryckt serieruta ... eftersom de flesta illustrationer till rollspel görs utan att tecknaren läser texten.Ett rollspel utgörs av ett begränsat antal illustrationer där varje bild väger tyngre än en bildruta i en serie eller någon sekund av nakenhet på film.
Det finns massor med bilder i mina rollspel som jag inte skulle visa för min sambo, mina föräldrar, syskon, eller kollegor. Det betyder inte att bilderna är universiellt stötande, utan helt enkelt att de illustrerar ett antal genrer som ovanstående inte är intresserade av.Och om ni inte håller med kan ni ju alltid visa bilderna för era flick- eller pojkvänner, era föräldrar och syskon, kollegor på jobbet, tjejer i er spelgrupp eller polare som inte spelar rollspel.
Grisodlarporr således.Anekdot: Flera av de tjejer som har läst och tittat på Noir är förvånade över att just de brösten upplevs vara realistiska och ha realistisk fysik, snarare än fantasy-silikon-uppumpning. =)
Fast i det här fallet var de ju motiverade. Även fast jag misstänker att du aldrig anser att sexbilder är motiverade? Eller i vilka av dig fördefinierade genrer är sexbilder motiverade?Omotiverade sexbilder är billigt, enkelt, lågt och onödigt.
Bra poäng. Jag tyckte också att det var lite töntigt att just två sådana här bilder skulle komma i Fenix-artikeln. Inte "chockerande" på något vis, men väl lite krystat.Jag måste bara fråga för att få lite klarhet i frågan, pratar ni om förekomsten i Fenix eller den i själva Noir-boken? För jag anser såklart, som många andra här, att författaren själv får lägga in vilka bilder han vill i sitt verk, men när det kommer till ett mer allmänt forum, såsom en tidning, så kanske man inte kan ta sig samma friheter.
Jag har redan tidigare argumenterat för att illustrationerna i sig skulle vara representativa för spelet; men när det i Fenix visas... sex(?) bilder ur spelet, och två är sexbilder så känns det för mig som om spelet antingen skulle ha 1/3 sexbilder (vilket känns otroligt för mig) eller att man gjort ett väldigt specificerat urval som inte representerar innehållet särskilt väl.Jag håller inte med - det material som vsas upp är allt representativt för spelet.