Re: OT: Adieu!
Pom said:
Poppe said:
Måns said:
Arvid A. C. said:
Jag är färdig med mitt improkorståg, och med rollspelsforum också egentligen. Skrev ett långt adjö till Solvebring igår.
Ajöken. Jag tänker inte fråga varför eller säga att du ska stanna kvar, men jag uppskattar alltid dina inlägg och åskikter.
Men vi kanske syns på gothcon eller nått.
+1
Synd att se dig försvinna...
Plus två.
(Jag vet av erfarenhet att man kan vilja söka sig bort från ett forum utan att det behöver ha varit gräl och otrevligheter inblandade.)
Ja, det är snarare jag som har förändrats.
För var rollspel det mest meningsfulla för mig, men så är det inte längre. Länge var det rollspelare som jag helst träffade och spelade med, men nu vill jag helst träffa nära vänner och bara samtala med, äta och dricka och vara uppriktig. Jag har en spelgrupp (och ett indierum) som känns bra, och det räcker. Hobbyn i stort känns det som att jag står utanför snarare än inuti.
Och jag släpper på något jag hållt för hårt. Det blev något tvångsmässigt över min närvaro här på forumet. Jag kom mycket hit för att få erkännande och anseende känner jag, jag var tvungen att läsa och posta för att upprätthålla min image. Ett sätt att få självkänsla som inte behövs. Ett tungt ansvar som jag tog på mig, även om jag inte behövde.
Jag har ägnat så oerhört mycket tid åt intellektualiserande och konstruerande. Min blogg, I'm building something, liksom.
Kan ni tänka er hur skönt det kan vara att göra saker utan att
tänka? Jag känner kärlek och vällust när jag lägger upp maskorna på en sticka. Det är en befrielse. Något fysiskt, något jag inte riktigt tillåtit mig förut.
Jag har smakat på vad det innebär att vara i verklig närvaro. Jag har börjat lära känna mina känslor. Det är där jag vill vara nu.
Mycket av det här händer väl för att jag just avslutat min utbildningsterapi.
Men man ska aldrig säga aldrig, det är astöntigt när folk skriver dramatiska avskedsbrev och sedan kommer tillbaka efter en månad. (Nu blev det så att jag skrev ett ändå.) Kanske gör jag comeback någon gång. Och just nu håller ju den här tråden och Risings farvältråd kvar mig en stund till.
Tack för 10 fina år!
Förlåt, Elin.