Outside the Box - en bok om rollspel

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,694
Jag har hittat en sak jag inte gillar med boken. Den andas inte.

Så vad menar jag med det? Att den är svår att läsa under kortare stunder (som på rasterna på jobbet där man kan bli avbruten av en kris). Jag hade tänkt att läsa den på jobbet i helgen, men det visade sig vara omöjligt för det inte fanns naturliga ställen att göra pauser på.

Har dock hunnit 22 sidor in nu och redan fått ta del av en del saker som jag inte var bekant med, så hittills tumme upp för innehållet!
Detta kan jag hålla med om. Jag brukar ägna mig åt ca. 20 minuters läsning innan sovdags, började läsa boken men funderade över ett bra ställe att läsa till. Bläddrade flera sidor framåt och hittade inget ställe där det verkade självklart att ta paus.

För mig är det nödvändigtvis inte en dålig grej. Jag kan fortsätta läsa min skönlitterära bok innan jag ska sova och sen får jag hitta en längre sammanhållen tid att läsa denna bok på. Kanske på en ledig dag, eller en tågresa. Det innebär att det kommer ta längre tid att läsa ut boken, men det gör ingenting tycker jag 🙂
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,829
Location
Stockholm
Jag har hittat en sak jag inte gillar med boken. Den andas inte.

Så vad menar jag med det? Att den är svår att läsa under kortare stunder (som på rasterna på jobbet där man kan bli avbruten av en kris). Jag hade tänkt att läsa den på jobbet i helgen, men det visade sig vara omöjligt för det inte fanns naturliga ställen att göra pauser på.

Har dock hunnit 22 sidor in nu och redan fått ta del av en del saker som jag inte var bekant med, så hittills tumme upp för innehållet!
Några mellanrubiker hade man inte dött av.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
2,070
Location
Off grid
Fick boken i postlådan imorse.
Jag är positivt överraskad! Det är en lättläst bok, ett väl avvägt språk och med en tydlig röd tråd. Den är förvånansvärt innehållsrik utan att jag tycker att den blir för djuplodande/nördig. Jag känner inte heller att den skulle behövt t.ex. fler bilder eller mer beskrivningar av enskilda produkter.

Jag gillar också att det växlas mellan kapitlen och deras tematiska innehåll och Magnus egna reflektioner och erfarenheter i relation till det som beskrivs.
Väl värt pengarna skulle jag säga.
Det enda jag saknade var en mer korrekt översättning av ”Osthem”.

:t6b: :t6b-2:
//EvilSpook
 
Top