Ond bråd död;n82768 said:
Jag kommer att dekonstruera din post nu och ge min syn på var din och Eksems uttryck skiljer sig och varför jag tror att Krille reagerade. Han får i sin tur gärna säga bu eller bä på den.
Eksem skrev och du citerade:
Eksem;n78796 said:
Min teori är att män driver bort kvinnor från mansdominerade områden genom att bete sig som många gjort i den här tråden. Är det biologiska skäl som får män i grupp att bete sig så här kanske?
Det här är ett enkelt påstående, ur mitt perspektiv. Din tolkning är lite annorlunda:
Ond bråd död;n79072 said:
Såna här inlägg gör Eksem. Onödiga påhopp som bara försämrar stämningen i tråden och inget tillför. Typiskt passive aggressive-inlägg som han kommer med gång på gång. Här är andra exempel som han gjort nyligen:
Eksem uttrycker inte ett indirekt fientligt påstående vad jag kan se, han uttrycker en teori, nämligen att mäns beteende kan leda till att kvinnor drivs bort från mansdominerade områden.
Du är dock väldigt snabb på att uttrycka att det är ett onödigt påhopp som försämrar stämningen i tråden.
Jag tolkar det som ett ad hominem (ett anfall på hans, Eksems, person inte hans argument), vilket är lite av ett, ur mitt perspektiv, återkommande tema.
Följande är också citerat från Eksem i din post (med för att vara komplett):
Eksem;n78796 said:
Ja, låt oss alla gråta en skvätt för alla stackars vita män som upplever sig som män, och be en bön för att de ska slippa kallas för män utan att ha bett om det.
Jag hittade inte grundinlägget och därav är det svårt att läsa kontexten, men visst, jag håller helt med om att det här kan tolkas som ett passivt aggressivt agerande.
Eksem;n78796 said:
Då din misstanke är både irrelevant OCH felaktig så det vore klokast att sluta upprepa den.
Med för att vara komplett, jag ser inte riktigt hur det är relevant och det är svårt att säga något utan kontext.
Detta är alltså hela inläggen.
Och han beter sig betydligt mycket värre i Irc/låda. Där han gång på gång hånar och baktalar personer som skrivit inlägg på forumet.
Ad hominem, dessutom utan exempel på beteendet bara ett påstående om att det finns.
Det här inlägget kommer säkert Men eftersom han antingen är kompis med moderatorerna eller att de delar hans åsikter tillåts han och övriga i samma klick bete sig nästan hur som helst.
Ad hominem och ett argument från ignorans (jag kan inte tänka mig någon annan förklaring än att Eksem är kompis med moderatorerna eller de sympatiserar med honom, därav...).
Bara God45 och RasmusL går så långt att de faktiskt blir avstängda. Det är inte konstigt att man blir förbannad när moderatorerna är så partiska i alla lägen. Genus-klicken tillåts provocera utan att straffas och de som reagerar blir genast bannade.
Ad hominem tillsammans med cherrypicking och en halmgubbe. Du säger att God45, RasmusL (du glömde exempelvis Vimes men det är varken här eller där) blir avstängda av moderatorerna för att i nästa två meningar säga att moderatorerna är partiska och genus-klicken tillåts provocera utan att straffas.
Du har all rätt att anse att Eksem har fel, men du påstår inte det utan du går till personangrepp mot honom och moderatorerna och anfaller Eksems karaktär, inte hans argument. Det är varför jag tror att Krille stängde av dig.
Ond bråd död;n82768 said:
Politiska feministpajsare kunde varit personangrepp om det var riktat till en specifik person. Men jag ser inte alls det. Min uppfattning är snarare att det är politiska feminister i allmänhet som han syftar på, typ F! och såna som Åsa Romson. Dvs just politiska feminister. Jag har inte följt tråden så noga, så det är möjligt att någon specifikt kallat sig själv "politisk feminist" eller nåt, men annars är det inget personangrepp imo.
Det är såklart svårt att säga vad Mutants intention var/är, men i kontexten att han skrev det på en tråd i ett forum i en diskussion om kön och genus så tolkar jag det som att han direkt menar sina meningsmotståndare. Men fine, jag erkänner att han inte gick till direkt personangrepp, däremot implicit och på ett sätt som jag tolkar som onödigt provocerande. Ergo, ur mitt perspektiv var avstängningen i linje med de nuvarande forumreglerna och därav opartisk.