Björn_UBBT
Hero
Känns lite oseriöst att de bara tar upp en politisk fråga
Just långtidsjukskrivningarna är det inte gubbarna som står för - snarare ett stort antal 60-, 70- och 80-talister som inte lyckats växa upp och fortfarande tycker att det är en självklarhet att samhället ska försörja dem. Visst har vi alla rättigheter men vi har också skyldigheter.jag vägrar att ge "gubbiga" människor sin existensrätt - de står för allt som är fel och trögt med samhället: byråkrati, politisk korrekthet och långtidssjukskrivningar.
Jo, men i samma anda kan ju ett berg av 40-talister säga att de vägrar att ge "ungdomar" existensrätt eftersom de står för skadegörelse, drogmissbruk och olika extrema yttringar.jag vägrar att ge "gubbiga" människor sin existensrätt - de står för allt som är fel och trögt med samhället: byråkrati, politisk korrekthet och långtidssjukskrivningar.
TV-serie exemplet är bra, det finasieras som bekant oftast av reklam och den i sin tur är baserat på tittarsiffror (på tv:en). Om tittarsiffrorna sjunker så försvinner tv-serien (och för mig sig gillar engelsk och amerikansk tv-industri är jag i händerna på andra folkgrupper t o m).Just TV-serie-exemplet är intressant här, eftersom de flesta av oss inte betalar särskilt mycket till upphovsmakarna för att få se dem. Snarare är det reklam och annat stöd som finansierar storproduktioner inom TV.
Det är väl en allmänmänsklig egenhet. Åldern (eller snarare generationen) avgör vilka klyschor man slänger ur sig.Snarare är det väl ett typiskt drag hos yngre "engagerade" personer att häva ur sig en massa pseudopolitiska klyschor utan innehåll?
Vad som oftast kallas politisk korrekthet är vad som förr i tiden kallades "hyfs".Politisk korrekthet är ju en slags diplomati, byråkrati är ju också spelregler...
De kan också ha fel tittarsiffror. Det är jättesvårt att få företag att betala för reklam under ett tecknat program om programmet inte vänder sig till åldersgruppen 6-11 år. Att det börjar finnas program som riktar sig till tonåringar eller vuxna har inte riktigt gått hem eller är inte ett riktigt lika säkert kort. Så om jag gör en tecknad TV-serie som visas på Nickelodeon spelar det ingen roll om en halv miljon glor på den, om de inte är 7-åringar man kan sälja Lego och frukostflingor till.Här har jag inga som helst siffror att komma med, men det verkar som serier med opropotienligt stora fan-skaror går i graven för att de har för dåliga tittarsiffror?