Leon
Leo carcion
Skuggornas träsk, där misstänksamma reptilfolk borFanns det inte ett träsk där någon av shaguliterna bodde? En sådan plats hade jag gärna velat veta mer om.
Skuggornas träsk, där misstänksamma reptilfolk borFanns det inte ett träsk där någon av shaguliterna bodde? En sådan plats hade jag gärna velat veta mer om.
För att göra gallringen än svårare så vill jag gärna lyfta att episoden med förräderiet i Helterhem också är något som jag gärna hade sett i kampanjen..
Gärna det om det låter sig göras utan för mycket komplexitet. Det är den stora utmaningen, det och att inte rälsa för mycket. Jag offrar hellre darlings i så fall, men man kan ju se om det skulle funka.
Ja, i O4Ö hade Manghalde sökt sig dit, men detta flyttades väl om jag inte minns fel till Stroma-träsken i Ilibaurien.Skuggornas träsk, där misstänksamma reptilfolk bor
Skrev lite om detta HÄRI den första gula Svavelvinter-boxen vill jag minnas att det fanns några olika möjliga förslag på varför RP hade begett sig till en så enslig plats som Marjura.
Om vi nu tänker oss en bearbetad version av Konfluxsviten, vilka är det tänkt att RP är? Jag är förstås medveten om att ”vanliga äventyrare” kan vara svaret, men vad innebär det i just det här fallet?
Jag gillar dina förslag, men funderar också på vilka andra som är möjliga. Kanske ytterligare någon med tydlig koppling till backstoryn? Några gamla fiender till shaguliterna? En grupp stjärntydare?
(Jag lade till den exakta länken till stycket i Svavelvinter om motiv i inlägget ovan)Jag gillar dina förslag, men funderar också på vilka andra som är möjliga. Kanske ytterligare någon med tydlig koppling till backstoryn? Några gamla fiender till shaguliterna?
En slags "countdown-clock" som i t.ex. Vaesen, Tales from the Loop och Bladerunner?En stor händelse är på väg och stora aktörer positionerar sig för att dra nytta av detta. Så en kärna i en bra konfluxberättelse hade för mig varit ett bra system för att hantera att tiden går och saker händer oavsett vad rollpersonerna gör.
Samtidigt kan jag tycka att en "count-down clock" gör sig bättre i ett mysterie/undersökningsspel. I en episk kampanj gör sig "countdown-clock" lite sämre för där vill man ju att RP ska vara i de storslagna händelsernas centrum. Men det kunde oavsett vara en bra option.En slags "countdown-clock" som i t.ex. Vaesen, Tales from the Loop och Bladerunner?
Det beror ju också på hur en sådan nedräkning är utformad. Man kan tänka sig en blandning av saker som ska inträffa och sådant kan inträffa (beroende på vad RP gör). Jag antar att syftet med en nedräkning av det här slaget dels är att ge SL stöd, och dels att kampanjen ska få ett tydligt slut. Tycker ofta att sandboxkampanjer behöver just den här typen av avgränsning och styrning.Samtidigt kan jag tycka att en "count-down clock" gör sig bättre i ett mysterie/undersökningsspel. I en episk kampanj gör sig "countdown-clock" lite sämre för där vill man ju att RP ska vara i de storslagna händelsernas centrum. Men det kunde oavsett vara en bra option.
Ja, visst skulle man kunna dela upp nedräkningen så (även om jag egentligen inte ser att det spelar någon roll om det är i en sandbox eller en linjär kampanj).Det beror ju också på hur en sådan nedräkning är utformad. Man kan tänka sig en blandning av saker som ska inträffa och sådant kan inträffa (beroende på vad RP gör). Jag antar att syftet med en nedräkning av det här slaget dels är att ge SL stöd, och dels att kampanjen ska få ett tydligt slut. Tycker ofta att sandboxkampanjer behöver just den här typen av avgränsning och styrning.
Väldigt cool idé! Jag föreslår att man utöver det också får verktyg för att skapa helt andra ”kronolaabiska” tidslinjer. Alltså ett kampanjverktyg som är specifikt för just den trakoriska settingen.Hade varit lite kul att förankra nedräkningen med Kronolaaben som redan är en etablerad "nedräkningsmaskin" till Konfluxen i romanerna.
Att bolla idéer såhär fram och tillbaka är bland det bästa jag vetVäldigt cool och settingspecifik idé! Jag föreslår att man utöver det också får verktyg för att skapa helt andra ”kronolaabiska” tidslinjer.
Grunden i hela kampanjen är att konfluxen kan inträffa och att minst en person är tidig att känna till detta. Den personens agerande för att får konfluxen att inträffa samt opta sina förutsättningar i den, drar igång en jäkla karusell.Shagul är ju om inte rent av överflödig så i vart fall totalt utbytbar
Samma här! Och apropå Kronolaaben - om det nu är en form av klocka, borde den inte på något vis kunna påverkas (stoppas, ställas om, vridas framåt eller bakåt) av något i en annan dimension? En motklocka? En tidsbroms? Det kan vara allt ifrån tidsslukande slemvarelser till stora maskiner. Eller kanske bara en mycket skicklig urmakare/mekaniker.Att bolla idéer såhär fram och tillbaka är bland det bästa jag vet![]()
Om det blir det tycker jag inte att det finns några krav på att behålla samma format för utgivningen som första vändan. Såväl fler volymer som mer text per styck känns både rimligt och välkommet, och jag skulle tro att få rollspelare tycker att det skulle kunna bli för mycket eller för långt.Om det hela blir av
.Ja, visst skulle man kunna dela upp nedräkningen så (även om jag egentligen inte ser att det spelar någon roll om det är i en sandbox eller en linjär kampanj).
Hade varit lite kul att förankra nedräkningen med Kronolaaben som redan är en etablerad "nedräkningsmaskin" till Konfluxen i romanerna.
.Samma här! Och apropå Kronolaaben - om det nu är en form av klocka, borde den inte på något vis kunna påverkas (stoppas, ställas om, vridas framåt eller bakåt) av något i en annan dimension? En motklocka? En tidsbroms? Det kan vara allt ifrån tidsslukande slemvarelser till stora maskiner. Eller kanske bara en mycket skicklig urmakare.
Jag tänker alltså delvis på koncept som multiversum och revor i rumtiden.
.Om det blir det tycker jag inte att det finns några krav på att behålla samma format för utgivningen som första vändan. Såväl fler volymer som mer text per styck känns både rimligt och välkommet, och jag skulle tro att få rollspelare tycker att det skulle kunna bli för mycket eller för långt.