"Han har ju så mycket prestige över sig att det faktiskt blir en prestige att säga emot honom.."
Du verkar ju fullt & fast hålla med om att prestige på forumet är ett ytterst påtagligt fenomen, så jag är nog rätt nöjd där..
""Men vissa nyanlända's idéer bortses alldeles för reflexivt i min ödmjuka åsikt..." Det beror ju lite på i vilket ljus man sätter det.."
Såklart det gör, diktatur är nog skapligt mycket mer tilltalande för diktatorn än hans slavar.
Skämda skämt åsido, du har din åsikt vilken är rätt skild från min...
Jag ser liten poäng att argumentera tyvärr.
"Jag tycker det är konstigt.. Vissa användare "gnäller"..."
Jag tycker du är lite orättvis faktiskt..
Jag har såvitt jag vet förtydligat att det
är rätt mänskligt beteende, rätt bra i förhållande till andra ställen, och ofrånkomligt då "titel" -systemet baseras på antalet inlägg..
Jag sa " se det inte som svidande kritik utan som en observation..." av en anledning.
" Nåja, människan är ju sådan att den hellre hittar fel än lyfter fram det bra.."
Sant. (även om jag inte skulle sätta rasen människa som mål, hellre vår kultur/samhälle.)
Människan är även ett flockdjur, så rangordnande är aspopulärt. -Vilket var min grundmening.
Du kan vända dig hur du vill, du har fortfarande arshlet bak.
""Tja, krille & rising är två jag utan tvivel kan konstatera trivs i rampljuset häromkring." Fast de har höga förväntningar på sig också, glöm inte det.. Om de gör något fel så kommer alla att ihåg det.. Jag orkar inte länka (jag gillar inte heller att peka).. Båda användarna kan nog själva komma på minst en sak som de kan skämmas för (jag kan det för båda och kommer nog inte glömma det heller).."
Sant, men irrelevant som jag ser det..
Visst, "det kostar att ligga på topp", men det förnekar inte folks strävan dit.
ELLER att vissa strävar hårdare.
"/Han som råkade bli lite gnällig i mitten, men som är trött på att få försvara hela tiden"
Jag menade det inte som en "anfall", bara en observation..
Allt jag åsyftade var att ge mitt svar på en fråga.
Vad skrämmande är, genom att försvara något som egentligen inte angripits har du snarare bevisat att "Prestige på forumet?" finns än motsatsen.