EchonCique
Hero
Re: Vafals?
Ni ser hur gräset svajar i takt med de svaga vindpustarna som kommer från er högra sida. Där kan ni också se hur de grova trädens knotiga grenar sträcker sig som uppåt mot solens varma strålar. Etc etc. Inte vad jag pallade med då, vilket var intentionen med scenariot..
Sådana spelledare borde man skicka till ElitCon och alla pretton .
David
De utan Hjärtan
Nej du känner inte mig, var lugn. (Jag vet inte vart din brevlåda bor...ännu vill säga.) Ni är väl mest kända för att kalla er 'nästa generations scenarioförfattare' och skriva scenarion som jag inte vill spela . Nej. Men jag hade skumläst scenariot en gång och fastnade för passagen "En resa tar lika lång tid ingame som den borde tagit att vandra." och det orkade jag inte med för fem öre.Jag valde ju till exempel bort att spelleda er på senaste SydCon och det där DoD-scenariot som gick ut på att traska runt och runt och runt. Trodde ni hade för höga krav samtidigt som jag kände att jag inte orkade spelleda så 'bra' som jag kan.
Ehh, känner jag dig? Är jag och mina medspelare (resten av GGG) kända för att kräva mycket av ett scenario? Det kanske vi gör men jag är säker på (eller jag vet faktiskt) att man som spelare kan göra en tråkig spelsession rolig oavsett vad man har för spelledare (ingen kritik till dig). Man behöver bara lite jävlaranamma.
Ni ser hur gräset svajar i takt med de svaga vindpustarna som kommer från er högra sida. Där kan ni också se hur de grova trädens knotiga grenar sträcker sig som uppåt mot solens varma strålar. Etc etc. Inte vad jag pallade med då, vilket var intentionen med scenariot..
Det är i detta fallet du som arrangör som har det ansvaret att ta reda på hur det ligger till, så du kan göra detta . Om jag får en värdelös spelledare som lyckas med konststycket att totalt förvanska det som jag lagt ned svett, blod och tårar på så blir jag inte glad. Det är mitt namn den besudlar, mitt verk den förvanskar och förstör.Om det är någon som skall spelleda och som inte gjort det förut eller som är på sitt första konvent, så är det ju arrangörens ansvar att gå igenom scenariot, hur det går till att spelleda, vad den skall tänka på och så vidare.
Jo men då måste de jus äga till vem de är. Jag ahr inget emot att sitta en stund innan med en ny spelledare och förklara och uppmuntra. Bara jag blir ombed.
Sådana spelledare borde man skicka till ElitCon och alla pretton .
David
De utan Hjärtan