Fixed that for ya!Minimoni;n181224 said:Men det börjar bli lite repetativt att alla SIMPLA INFÖDINGAR knäböjer inför Danny hela tiden. Snart har hon tagit över hela världen, utom just WESTEROS!!!
Fixed that for ya!Minimoni;n181224 said:Men det börjar bli lite repetativt att alla SIMPLA INFÖDINGAR knäböjer inför Danny hela tiden. Snart har hon tagit över hela världen, utom just WESTEROS!!!
JA! Och att folk plötsligt ställer sig upp igen, så att hon måste få dem att gå ner på knä IGEN.Minimoni;n181224 said:Men det börjar bli lite repetativt att alla knäböjer inför Danny hela tiden. Snart har hon tagit över hela världen, utom just WESTEROS!!!
Såå många som hört av sig angående detta! My bad, jag hade HELT glömt bort att det fanns en Mormont-tjej. Troligen för att showen inte direkt riktat tittarens uppmärksamhet mot det tidigare.Mundo;n181272 said:Apropå Mormont släkten som ni blir frågade om i början.
Håller med om planen. Jag tror det handlade om rent praktiska skäl att det blev som det blev. Alltså att showrunnersarna inser att de inte kan ha Danny gå runt i änkebyn i hela säsongen bara för att bygga upp till slutscenen. De behövde få detta avklarat, asap.Mundo;n181275 said:Tankar angående avsnittet i helhet...
5: Jag är otroligt glad att sitcom barbarerna brann upp och dog så Dany kanske äntligen gör något. Men scenen kändes så konstig för den bygger så mycket på "vilken tur att det gick!". Jämför med slavbränningen i säsong 3 där det blir hintat under flera avsnitt att Dany har en plan, att hon kan tala språket, att hon tänker fixa detta på något sätt, etc.
I den här situationen så hade Dany ingen plan alls och hade hon bestämt sig för att använda en potta istället för att kissa utomhus så hade hon aldrig träffat Jorah/Daario och därmed varit körd. Planen planeras ihop tjugo minuter innan den slutförs, den känns så... "Också löste vi det problemet direkt!"
/---/
Finally, min gissning på vad "The Door" betyder är dörren in till Tower of Joy. Vi ska gå igenom och se vad som händer. Det är nog önsketänkande men ändå... "
Ahhh! My eyes!Mundo;n181437 said:Såg något fruktansvärt och fantastiskt som skulle kunna göra Game of Thrones till världens bästa serie någonsin.
Vad sägs?
Nu tror jag mest han väntar och ser om serien lyckas lösa någon av knutarna han brottas med i böckerna...Minimoni;n181486 said:Dock så har ju GoT inte direkt mycket hjälp av böckerna längre då GRR Martin inte vill skriva klart innan han dör på grund av övervikt, så serierna kanske slutar med att vara lika bra.
Tja, ganska mycket av bok 6 (Winds of Winter) är väl klar så vitt jag förstått det och jag gissar att GRRM har ganska klart för sig ung. vad som kommer att hända. Så vitt jag förstått har han även förmedlat hans tankar kring hur hela skiten skall sluta så om han trillar av pinn (påkörd av en buss eller övervikt eller något annat) så kan serien köra klart och avslutas.Minimoni;n181486 said:Dock så har ju GoT inte direkt mycket hjälp av böckerna längre då GRR Martin inte vill skriva klart innan han dör på grund av övervikt, så serierna kanske slutar med att vara lika bra.
Jag kan bara tolka det som att den plotlinen är viktigare för huvudstoryn än vad man ännu förstått av att läsa böckerna.cogitare;n181494 said:Men för en som har läst alla böckerna så är det ju lite kul med nytt material eller i varje fall sådant som ännu inte gått att läsa i böckerna. Blev dock lite förvånad att de valde att ta upp Ironborn/Iron Islands tråden med Baelon Greyjoys död, Eurons ambition att ta över tronen. Det är ju att backa bandet till bok 3 (eller var det tom. 2?)...
Cog.
Problemet presenteras i första avsnittet.gorillotaur;n181507 said:Jag kan bara tolka det som att den plotlinen är viktigare för huvudstoryn än vad man ännu förstått av att läsa böckerna.
Spännande! Känner att jag måste läsa om ADWD.Sapient;n181527 said:Ja, så har jag också fattat det, från spekulationer på nätet. (Att Ironborn-tråden spelar roll för seriens "slutkläm".)
I spoilertag pga spekulationer som kan vara spoilers:
Att Euron under sina resor kommit i kontakt med och korrumperats av "the other", i någon form som kan vara:
• Vad som nu förstörde Valyria, och fortfarande håller det i dimma. (Lite "sauron-vibbar" över stället. Är det så att de som drabbats av Greyscale dras till old Valyria? Varför i så fall? Är sjukdomen en form av korruption av "the other"? Är det därför Wildlings fruktar de smittade?)
• Nånting som korumperar öborna i någon arkipelag, var det nu var (söder om Slavers bay?), där det fanns översvämmade tempel och shit. Öborna är typ primitiva kannibaler, men det finns tydligen hintar om att de tillhört någon ännu äldre civilisation än Valyria.
• Någonstans uppe i norr, har han gjort en pakt med the other.
• Varit så långt österut (eller västerut?) att han komit i kontakt med vad-det-nu-är som finns i the shadow lands.
Euron har därför blivit en agent för the other, lite som en motpart (?) mot Melissandre ("mellis-tanten") och kommer att använda the Oron born för att försvaga Westeros länder och splittra dem i ett nytt inbördeskrig, när is-zombiesarna är redo att anfalla the north.
Och alltihop visar sig vara väldigt cykliskt - två makter ("ice and fire", the red god vs "the other" eller ordning vs kaos - en sak som GRRM verkar göra bra är att inte vara för definitiv med dessa, inte D&Ds bestämda panteoner, utan motsägelsefullt och med flera möjliga tolkningar - men iaf två motstående "krafter" som tävlar om världen. Frågan är om den ena är god och den andra ond, eller både är onda på sitt sätt...)
Minimoni;n181555 said:Intressanta åsikter alla har Själv har jag dock lite svårt att tycka att GRR Martin borde ta så jävla lång tid på sig att skriva. Jag styr uppenbarligen inte över hans liv eller liknande, men det är min åsikt att han borde försökt bättre att hinna med. Och att Winds of winter skulle i praktiken vara klar har kag hört i flera år, så jag tvivlar.