Re: Fett med svar
Bara för att förtydliga: Jag menade inte det som ett straff. Jag menar bara att man lägger mer tankemöda på det man tror kommer att bli huvudspåret, så kommer man utanför det så är man mer eller mindre oförberedd.
Äh, jag fattade, jag lyckas bara inte förmedla det.
Knepet här är att ha händelser, personer, miljöer upplagda på ett sådant sätt att de passar in på flera ställen. Nu pratar jag naturligtvis inte om att låta stora händelser inträffa oavsett vad spelarna gör, utan jag pratar om alla de där små detaljerna som gör världen levande. Om man har tänkt ut en intressant handelsman i en stad och spelarna knatar iväg till en annan så kan man droppa in honom där i stället och ingen kommer att märka att man "fuskat".
Lite så jag menade i mitt exempelsvar till Krille. Grej A ska göras/inträffas på plats B. Men spelarna drar till plats C så man får göra grej A där istället. Spelarna har givetvis inte en susning att jag hade tänkt göra det på plats B i förstaläget.
Bara för att förtydliga: Jag menade inte det som ett straff. Jag menar bara att man lägger mer tankemöda på det man tror kommer att bli huvudspåret, så kommer man utanför det så är man mer eller mindre oförberedd.
Äh, jag fattade, jag lyckas bara inte förmedla det.
Knepet här är att ha händelser, personer, miljöer upplagda på ett sådant sätt att de passar in på flera ställen. Nu pratar jag naturligtvis inte om att låta stora händelser inträffa oavsett vad spelarna gör, utan jag pratar om alla de där små detaljerna som gör världen levande. Om man har tänkt ut en intressant handelsman i en stad och spelarna knatar iväg till en annan så kan man droppa in honom där i stället och ingen kommer att märka att man "fuskat".
Lite så jag menade i mitt exempelsvar till Krille. Grej A ska göras/inträffas på plats B. Men spelarna drar till plats C så man får göra grej A där istället. Spelarna har givetvis inte en susning att jag hade tänkt göra det på plats B i förstaläget.