Nu har jag försökt läsa ikapp lite. Jag var iväg på bio med dottern och lunch, handling + hemresa tog längre tid än planerat. (Till
@Waterhouse : Vi såg Nelly Rapp-filmen, som började 11.30 på Filmstaden Sergel. Om du vill googla så
finns det visserligen både böcker och ett Nelly Rapp-rollspel, men det här var alltså filmen
)
Jag har knåpat på en liten rödgrönlista. Jag är lite orolig över lågflygare efter MU, jag vill verkligen inte hamna i ett scenario där vi i R4 måste välja om vi ska rösta ut en lågflygare igen, så alla som lågflyger eller har varslat för kontinuerligt lågflygeri pga sjukdom är som minst gula.
Anthrox Jag har möjligtvis skygglappar när det gäller Anthrox. Vi verkar ofta läsa och förklara saker på samma sätt, så om han är ulv har jag säkert en blind fläck där. I fiskegate är han den lugna parten. Idag har han läst nuvarande situation på samma sätt som jag har. Grön
Impetigo Förklarar saker på samma sätt som jag tänkt dem idag, i dialogen med Vimes. Grön
Sidd Vågar jag skriva något om att han nu postar emojis i R1 igen? Jag tycker såklart att det är grönande att han ifrågasätter vimes, eftersom jag inte tycker vimes resonemang håller.
Andersson Spark i rumpan-röster, och några små observationer angående fiskegate i post
221. Gul pga inte mycket att gå på.
BiobunkerVII Tillhör covidgänget, så gul på grund av det. Verkar ställa ärliga frågor om spelmekaniken.
Brynolf Jobbar lite likt BiobunkerVII ser jag. Sjuk och fokuserar på mekaniken. Gul
fjodorsenuba Tredje i covid crew. Frågor till gruppen i
199 och en ganska tom rödgrönlista i
239 rödast av lågflygarna, men inget direkt graverande i mina ögon.
Octagonal Klart minst aktivitet. Jag delar analysen av Waterhouse beteende i 185
https://www.rollspel.nu/threads/r1-utkante-en-liten-by-bland-drakar-och-demoner.82267/post-1215999 men är inte alls med på varför det leder till en röst på anthrox. Röd
Vimes Grönande: Tidig uppmaning att vi inte ska glömma att scum kommer jaga scum, och att det inte är grönande i sig. Det som är rödande från Vimes är ju mycket att han inte lever upp till bilden av professor bybo i mina ögon. I
138 presenterar han ett upplägg som inte funkar med reglerna, vilket känns som en rookiemiss. Dagens inlägg om att det kanske inte är ulvigt att spela dåligt känns fruktansvärt långsökt. Oavsett tycker jag att en "bra bybospelare" har ett visst pedagogiskt ansvar där resten av byn ska kunna följa logiken, som jag inte tycker Vimse uppfyller idag. Att han väljer att dreva mot mig efter att jag annonserat lågflygande under morgondagen är såklart bekvämt för en ulv, men inte rödande i sig.
Waterhouse Lite motsatt Anthrox där. Jag höll honom som röd under stora delar av MU, så jag tycker att det vore extra surt om han vinner som ulv den här gången också. Han spelar ju absolut annorlunda än i MU, men jag tycker att han spelar konstigt annorlunda, med taggarna utåt. Omöjligt att säga om detta är "Waterhouse när han inte är ulv", "Waterhouse när han anstränger sig för att vara annorlunda än sist-för att inte se ulvig ut", eller "Waterhouse som druckit julöl".