Re: Tackar
Gordeg
Okej, låt mig förtydliga med att när man testar isolerade subsystem testas reglerna utanför sitt sammanhang. Man har fortfarande ingen erfarenhet av hur det är att använda reglerna när man spelar rollspel.Förklara gärna varför din äventyrskampanj skulle vara mer vetenskaplig och ge bättre resultat än att testa enskilda regler.
Fortfarande utan att spela rollspel. Jag kan inte får dig att köpa min defenition av speltest så längre än såhär lär vi inte komma.Nej, men det kan kallas att testa spelet, det vill säga speltest.
Jag ber om ursäkt för att jag uttryckte mig alltför kortfattat, men inte heller den förra gången kommenterade du att speltest av konventsscenario och egna rollspel under utveckling ligger utanför ämnet - och vad gäller de båda sakerna såg du ut att utgå från en definition mer lik min.För övrigt tycker jag att du skulle kommit med dessa kommentarer i ditt tidigare svar på inlägg så att vi slipper hamna i samma situation igen där vi sitter och analyserar vad jag menade/tyckte/påstod i ett gammalt inlägg.
Gordeg