Troberg
Sinister eater
Re: Jävlar! Jävlar! Jävlar!
När det gäller inkonsekvens mot resten av reglerna måste jag nog erkänna att jag angripit problemet ur en mer generell "lösa problemet med dogfights"-synvinkel. Jag har inte brytt mig om att se det ur ett specifikt systems synvinkel.
Så om man ignorerar att det ska passa med annat så tycker jag mina regler är rätt så piffiga.
Det är bara för att du inte är jag. Det är jag."Jag kan inte tänka mig någon bättre anledning!"
Det kan jag.
Där håller jag med förbehållslöst, speciellt gällande AD&D.Specialfall leder huvudsakligen till inkonsekvens, och inkonsekvenser är oftast för kostsamma. Det är till exempel därför som jag aldrig har varit förtjust i AD&D - det var för många specialfall.
När det gäller inkonsekvens mot resten av reglerna måste jag nog erkänna att jag angripit problemet ur en mer generell "lösa problemet med dogfights"-synvinkel. Jag har inte brytt mig om att se det ur ett specifikt systems synvinkel.
Så om man ignorerar att det ska passa med annat så tycker jag mina regler är rätt så piffiga.