Troberg
Sinister eater
- Joined
- 27 Jun 2001
- Messages
- 17,659
I can't shake him!
Kanske man skulle lägga på ett begrepp med övertag/underläge.
Detta innebär att om man lyckas bra med vissa typer av manövrer så har man bättre förutsättningar för att attackera, medan motståndaren får usla förutsättningar för attack och svårare för defensivt tills han lyckas med endera och kommer ur underläget.
Det skulle ge mer variation och dramatik. Kör man med kort så skulle man kunna ha olika sifferuppsättningar för överläge/underläge/dödläge.
Kanske man skulle lägga på ett begrepp med övertag/underläge.
Detta innebär att om man lyckas bra med vissa typer av manövrer så har man bättre förutsättningar för att attackera, medan motståndaren får usla förutsättningar för attack och svårare för defensivt tills han lyckas med endera och kommer ur underläget.
Det skulle ge mer variation och dramatik. Kör man med kort så skulle man kunna ha olika sifferuppsättningar för överläge/underläge/dödläge.
Pettimetern slår till igen. Du behöver inte ta hänsyn till det. ME-262 är iofs snabbare än P-51, men inte speciellt mycket. P-51 är ett snabbt plan, speciellt de senare låghöjdsverionerna med riktigt maffiga motorer (Över 2000 hästar! Vill ha ett par sådana i min Pontiac!), kortade vingar och mindre bränsle. Den största skillnaden ligger i att ME-262 kan klättra snabbare.Däremot tar jag inte hänsyn till att en Me-262 är snuskesnabb i jämförelse med en Mustang