Du slog huvudet på spiken. Trudvang skulle bli hur galant och fint som helst om det hände. Men det kommer nog dessväre aldrig att hända, för det känns som om det alltid varit Riominds veka sida: De kan aldrig få det att sluta spreta. Det blir en revidering hit, en ny bok här och där. Det känns som om de plöjer på nytt innan de verkligen tagit uti med en sak ordentligt. Jag tyckte att 6:an var ofärdig och kunde ha slipats till ett underbart spel, om man tagit det som var riktigt bra och rollspelsmässigt schysst ur både grundboken och expertböckerna och slagit ihop det till ett DoD7, med ett bra stöd för allt som kastades ut i de olika böckerna innan.
... Men då kom Trudvang, och Riotminds kastade ut ännu mer som borde ha setts över, slipats och kapats och sedan bundits ihop, under mycket längre tid.
Du har rätt, DoD borde bli ett mer universiellt spel med en mer rörlig stil och form, och där så mycket ofunktionellt och oklart (som det är nu) borde få en noggrann överblick. Jag vet många gånger då jag läst i Trudvang-böckerna att jag verkligen stannat upp och tänkt: "Vad i helsicke menar dom?!" eller "Men om man gör på det viset då, vad händer då?" Det saknas för många bitar av regelrelevans bland deras hopkok, och en mer noggrann skulptör borde se till att skära bort en hel del plock som bara blivit ett enda virrvarr. Jag vet inte hur många regelfixar Anders fått lägga in på deras forum för att folk som sitter hemma i stugorna och läser sig dumma i Sveriges mest hopstressade och okorrade grundböcker. ...Inget illa ment mot Riotminds där, det är ett bra spel och en underbar värld. Fastän den kunde vara ännu bättre, och det är det som är grejen.
... Man hade för bråttom med Trudvang, så enkelt tror jag att det är.