solvebring
Superhero
Amen...Organ said:Say what!?!?!Hakanlo said:Aldrig ovänlig eller dryg.
Killen var ju en mästare på just det. Det finns det många exempel på. Han var dock aldrig det först och heller aldrig det mot någon som inte förtjänade det. Själv fick jag några slängar av den sleven jag med under åren. Och ja, jag förtjänade alltid det.
/Anders
... Fast jag skulle inte vilja kalla det ovänlig, men tja han kunde spela "sandlådespelet" om han ville. Fast även det gjorde han bättre än oss andra. Rising började som sagt aldrig bråka med någon och han tjivades aldrig bara för sakens skull. Rising plockade ned folk på jorden, ryckte dem av höga hästar, slog den odräglige på fingrarna... Och han gjorde det med stil och finess och träffsäkra kommentarer. Han var alltid underfundig och finurlig med ordval och formuleringar. Rising kallade inte folk för idioter eller liknande (på ett sätt så de själva förstod det) utan smidde gliringar så underbart formulerade att Thor Modén hade applåderat med glädje. Det är som jag säger; för mig var Rising alltid en frisk fläkt. Rising kunde be dig dra åt helvete på ett sådant sätt att du själv glatt bad om kartan, bockade och tog i hand med honom. Den länkade tråden är ett jättebra exempel på hans sätt att sköta saker och ting med finess.
... Det är både sorgligt och förunderligt att inse att någon som själv mådde så otroligt dåligt alltid fick en annan på glatt humör.