Rollpersonsutmaning januari 2025

Hellzon

LĂ„ngsamma Vargen
🔄 🐩 (beta)
Rotera fÄgel Àr ett spel baserat pÄ piktogram. Det lÄter jÀtteflummigt, sÄ vi kör.

Först ska jag slÄ fram fem symboler pÄ tabellen BEING. Det blir:
💣 🔒 🔑 💧🎁

NÀsta steg Àr att kort beskriva rollen, baserat pÄ symbolerna. Jag ska hÄlla mig inom rimliga mÀnskliga grÀnser, Àven om rollen inte mÄste vara mÀnniska: Inbrottstjuven Clemens ses av mÄnga som ganska lÄst, och svÄr att fÄ kontakt med. Det Àr som att allt rinner av honom. Ironiskt, dÄ det inte finns nÄgot lÄs han inte kan fÄ upp, antingen med dyrkar eller sprÀngÀmnen. Men mot sina nÀrmaste vÀnner kan han vara riktigt generös.

Gott sÄ? NÀsta steg Àr att slÄ fram tre par med en symbol var frÄn tabellerna DOING och BEING. Det hÀr ska vara extraordinÀra förmÄgor. Man ska sÀtta ett namn, men inte förklara nÀrmare. Jag slumpar och beskriver:
❕ ☂ Det otroliga paraplyet!
♀ 🔒 FĂ„nge frĂ„n Venus.
± đŸŸ Vatten till vin, och tillbaks igen.

Det blev ju spejsat. Det hÀr Àr bananer, för att sno en indiespelterm. Om det kommer en utmaning i spel fÄr jag slÄ en tÀrning för varje BEING-symbol som Àr relevant. DOING-förmÄgorna gör att jag kan göra udda saker som vanliga mÀnniskor inte kan.

Sist ska figuren ha ett namn, gÀrna nÄn bombastisk titel. Han heter redan Clemens, men han fÄr vÀl bli

Clemens, Vinsmugglaren frÄn Venus
BEING:
💣 🔒 🔑 💧🎁
DOING:
❕ ☂ Det otroliga paraplyet!
♀ 🔒 FĂ„nge frĂ„n Venus.
± đŸŸ Vatten till vin, och tillbaks igen.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tÀnker att Kela the Flame-Scarred behöver en kompis, sÄ jag plockar fram Dragon Warriors, men pocketutgÄvan frÄn 1985.

Jag rullar min 3t6 i ordning och fÄr: Strength 11, Reflexes 5, Intelligence 8, Psychic Talent 8, Looks 9. Lite skruttigt? Och, boken tycker en spelledare kan lÄta spelare som har mer Àn tvÄ egenskaper som Àr lÀgre Àn 9 fÄ slÄ om! Let's go again: Strength 13, Reflexes 8, Intelligence 10, Psychic Talent 17, Looks 14. Hoppsan! KÀnns vÀl lite bortkastat med sÄn magiska talang, men jag tÀnker ÀndÄ vÀlja att göra min rollperson till Knight.

Det blir ingen robust riddare: jag rullar mina HP med 1t6+7 och fÄr 8. Jag kollar vad jag börjar med i Attack och Defence, och fÄr höja respektive sÀnka vÀrdena med ett pÄ grund av lite högre styrka och lite sÀmre reflexer Àn genomsnittet. Magical Defence Àr i vanliga fall 3 för en riddare, men jag fÄr höja till 5 tack vare min psykiska talang. Mina chanser att hoppa undan Àr det lite sÀmre med, jag fÄr modifiera ner frÄn 4 till 3.

Efter detta skriver jag ner min utrustning och Ă€r egentligen klar. NĂ„gra regler för Stealth och Perception (som Kela har vĂ€rden i) hittar jag inte i bok ett eller tvĂ„, utan det verkar som de ska finnas i bok fyra – som jag inte har. Men visst, jag har ju den dĂ€r nyutgĂ„van som pdf, sĂ„ jag smyger vĂ€l in vĂ€rdena Ă€ndĂ„ dĂ„.

Med det Àr min fagre riddare redo!

Geoffrey the Fair
Rank 1 Knight
Strength 13, Reflexes 8, Intelligence 10, Psychic Talent 17, Looks 14, Health Points 8
Attack 14, Defence 6, Magical Attack 14, Magical Defence 5, Evasion 3, Stealth 13, Perception 6
Equipment: suit if plate armour, sword, shield, dagger, lantern and flint-&-tinder, backpack, 25 Florins

Hellzon

LĂ„ngsamma Vargen
Dogs in the Vineyard
HÀrnÀst - mormoncowboys. Vi spelar Guds Vakthundar, unga mÀn och kvinnor som reser mellan församlingar och hÄller ihop Tron. Vi ska rensa ut ondska, representera Guds förlÄtelse för syndaren och Guds rÀttvisa för de förtryckta. Allt beskrivet med omskrivna termer - det stÄr ingenstans att vi Àr mormoner i Utah, men sÄ Àr det ju.

Först ska jag vÀlja bakgrund. Strong Community Àr lÀmpligt om man Àr kvinna och född inom Tron, och det hade jag ju tÀnkt mig. DÄ fÄr jag 13d6 i Stat Dice, 1d4, 3d6, 2d8 i Trait Dice, 4d6, 4d8, 3d10 i Relationship Dice.

Stat Dice ska delas upp pÄ fyra stats, minimum tvÄ i varje: Acuity 3d6, Body 3d6, Heart 2d6, Will 5d6

Sen ska Trait Dice delas upp. 1d4 kommer att leda till “intressanta” problem eftersom det mesta motstĂ„ndet kommer vara d6:or. Jag mĂ„ste ocksĂ„ antingen sĂ€tta ut nĂ„n variant av “I’m a Dog” eller sĂ€tta relationstĂ€rningar pĂ„ Guds Vakthundar i nĂ€sta steg. Det fĂ„r bli:
Jag skjuter bra 1d4. LÄnga nÀtter pÄ vakt 2d6. En av Guds Vakthundar 1d6. Bra pÄ att laga mat 1d8. HÀstviskare 1d8.

RelationstĂ€rningarna ska ocksĂ„ sĂ€ttas ut, men hĂ€r kan man spara majoriteten till folk man möter i spel. Ändock:
Fader Thaddeus 1d6. Min syster Bedelia 1d8. Boskapsskötaren Hiram 1d10. Kvar 3d6, 3d8, 2d10

FöremÄl ska ocksÄ ha tÀrningar, de fÄr man sÀtta ut lite som man vill. FöremÄl fÄr 2d6 om de Àr riktigt bra, 1d8 om de Àr stora, 2d8 om de Àr stora OCH bra, och 1d4 om de Àr rÀtt skrÀpiga. Hundarnas Tempel ser till att Vakthundarna har grundlÀggande utrustning. Jag kör med: Pistol 1d6+1d4, VÀlsydd rock 2d6, Stor hÀst 1d8, KokkÀrl 1d6.

Sist ska vi smaka pĂ„ konfliktsystemet och spela ut nĂ„got som hĂ€nde under min trĂ€ning. Jag ska vĂ€lja nĂ„got som stĂ„r pĂ„ spel, formulerat som “jag hoppas att jag lyckades driva ut en demon”. Sen kör vi igenom konfliktsystemet och ser om det lyckas eller misslyckas, sen fĂ„r jag en sista egenskap för detta, och eventuella efterverkningar.

Jag ska driva ut en demon ur nÄn stackare i församlingen. (Ingen som jag har nÄgon relationstÀrning till.) Spelledaren har alltid 4d6+4d10 i initieringen. Jag börjar med Acuity+Heart för en icke-fysisk konflikt - 5d6.

Jag slÄr 1 1 3 4 6
SL slÄr 1 1 1 2 2 2 6 8 (och jag kommer att spela SL hyfsat optimalt)
Jag lÀser böner över församlingsmedlemmen och lÀgger fram tvÄ tÀrningar: 6+3=9
(Det vore dumt att lÀgga nÄgot som SL kan möta med sin 8, för dÄ fÄr han behÄlla Ättan och anvÀnda igen i nÀsta runda.)
SL synar med minst samma totalsumma: 8+1=9. Det Àr tvÄ tÀrningar, en duckning. Ingen speleffekt förutom att spelet fortsÀtter.

SL lÀgger fram: 6+1=7.
Jag har bara 6 kvar pÄ mina tÀrningar. Game Over? Nej, jag kan eskalera till fysisk konflikt. (Inte riktigt samma som vÄld, dock.) Jag skakar om församlingsmedlemmen, hÄller igen hans edspottande mun, och fÄr slÄ Body+Heart. Fast bara Body, för Heart Àr redan slaget: 2 4 5.
Nu kan jag syna med 5+2=7. TvÄ tÀrningar Àr fortfarande en duckning.

Jag lÀgger fram 4+4=8. Nu Àr det SL:s tur att inte kunna möta det (med bara 1 2 2 2 kvar), och han har ingen möjlighet att eskalera i en initieringskonflikt.

Resultat: En fördriven demon och en församlingsmedlem med blÄmÀrken. Hade nÄgon av oss behövt syna med tre tÀrningar hade det lett till Fallout - kvardröjande konsekvenser. Men det slapp vi.

Och dÄ fÄr jag egenskapen Jag Fördrev En Demon Handgripligen 1d6

Sist sĂ„ har jag anvĂ€nt https://www.behindthename.com/random/ för de flesta namn i den hĂ€r utmaningen, men Story Games Names Project har faktiskt ett helt kapitel “Milk and Honey” med namn just till Dogs in the Vineyard. SĂ„atteh, jag spelar

Philomena Winthrop
Acuity 3d6, Body 3d6, Heart 2d6, Will 5d6

Jag skjuter bra 1d4
LÄnga nÀtter pÄ vakt 2d6
En av Guds Vakthundar 1d6
Bra pÄ att laga mat 1d8
HĂ€stviskare 1d8
Jag fördrev en demon handgripligen 1d6

Fader Thaddeus 1d6
Min syster Bedelia 1d8
Boskapsskötaren Hiram 1d10
Lösa relationstÀrningar 3d6, 3d8, 2d10

Pistol 1d6+1d4
VĂ€lsydd rock 2d6
Stor hÀst 1d8
KokkÀrl 1d6.

DeBracy

Jag plockar fram (The Collected) Pits and Perils ur hyllan. Det Àr skrivet av samma spelskapare som ocksÄ gjort Blood of Pangea, men nu Àr det mer ur-D&D som kallpressats. Spelledaren kallas referee, och speltypen benÀmns bÄde war game och roleplaying game.

För att skapa mig en figur att spela börjar jag med att rulla vad jag har för ability. Jag slÄr 2t6 och fÄr Constitution. Nej, jag har alltsÄ inte vÀrden i de klassiska grundegenskaperna, utan jag rullar fram vilken eller vilka av dem som Àr anmÀrkningsvÀrd helt enkelt.

Jag Àr uppenbarligen vÀldigt sund och vital och kan hÄlla andan ordentligt, simma i hÄrda strömmar och sÄnt. Domaren kanske ger mig +1 pÄ slag för att motstÄ sjukdom och/eller gift ocksÄ.

HÀrnÀst ska jag vÀlja ras eller klass. Mina alternativ Àr följande: Cleric, Dwarf, Elf, Fighter, Magician, Thief. Jag har ju gjort ett par alver redan, sÄ det kanske Àr lÀge att jag vÀljer dvÀrg. Det betyder dÄ att jag kan anvÀnda alla sorters vapen och rustningar, och att jag fÄr bonus pÄ att undvika faror (+1 pÄ alla rÀddningsslag, +2 mot konstruerade fÀllor). Eftersom jag levt under jorden har jag en chans pÄ tre (1-2 pÄ t6) att identifiera faror (i grottor dÄ) vare sig det Àr frÄga om fÀllor eller ett tak som skulle kunna rasa in. Jag ser 30 fot i mörker, men fackelsken stör förmÄgan. Jag talar bÄde dvÀrgars och mÀnniskors sprÄk.

Som dvÀrg Àr jag automatiskt lawful: jag beter mig hedervÀrdigt, hÄller mitt ord och att samarbetar med andra generellt sett.

Alla börjar med lite standardutrustning, sÄ jag klottrar ner den. Jag fÄr vÀlja ett vapen, och fÄr 1t6x10 till övriga inköp. Jag rullar en etta, sÄ jag tÀnker mig att jag vÀljer en handyxa (alla enhandsvapen gör samma skada, sÄ jag vÀljer ett jag kan kasta ocksÄ!) och köper en lÀderrustning. Rustning funkar som bonus-hit points, sÄ jag skriver upp det tillsammans med min HP. Den gör att min förflyttning Àr 40 fot per runda istÀllet för vanliga 50.

Sen behöver jag bara ett namn sÄ Àr jag klar att leta efter skatter i underjordiska komplex.

Bohrin Wild-mane, lvl 1 Dwarf
Ability: Constitution
Side: Law
Special abilities: better saving dice, find traps
Hit Points: 9 / +1
Languages: dwarven, common tongue of men

Move: 40'

Equipment
Leather armor
Handaxe
Backpack
Bedroll
Rations (1 week)

DeBracy

Va, Àr det februari fortfarande? KejrÄ. DÄ kör vi. Idag blir det Death in Space.

Steg ett Àr grundegenskaper, och de slÄs med 1t4-1t4. SÄ, nÄnstans mellan -3 och 3 dÄrÄ. Jag fÄr Body -2, Dexterity +0, Savvy -1 och Tech +1.

NÀsta steg Àr ett ursprung. Jag vÀljer Carbon, en kortlivad framodlad rymdknegare som inte fÄr Ägren av att rymden Àr sÄ himla stor och mörk. Det ger mig tvÄ förmÄgor: mina lungor Àr designade för att anvÀnda syre mer effektivt (gÄr Ät hÀlften för mig), och jag kan genomföra reparationer dubbelt sÄ fort som andra.

I steg tre ska jag vÀlja eller rulla fram en bakgrund, ett personlighetsdrag, en drivkraft och nÄn detalj om mitt utseende.

I steg fyra ska jag rulla för att se vilken falang jag hörde till under kriget som tog slut för tio Ă„r sen. Tydligen var jag en opportunist som svor mig till vems som Ă€n betalade bĂ€st. Givet att jag rullade att min drivkraft Ă€r anonymitet sĂ„ Ă€r jag nog inte sĂ„ stolt över hur det gick med det dĂ€r, och jag kanske gjorde en del tveksamma grejer 

Steg fem: rulla hit points med 1t8, skriv ner mitt försvarsvÀrde (12 modifierat av Dex).

Steg sex Àr prylar. Jag börjar med 3t10 holos (spelets valuta) och fÄr rulla eller vÀlja ett utrustningspaket. Jag ska ocksÄ rulla fram en personlig Àgodel. Det blir ett bÀltesspÀnne med en gömd stjÀrnkompass som bara funkar ibland, av oklar anledning.

Eftersom mina grundegenskaper Àr negativa om man lÀgger ihop allt sÄ fÄr jag en liten bonus frÄn start. Jag rullar en t6 pÄ en liten tabell, och fÄr en tung EVA-drÀkt. Sweet! DÀr Àr min rollperson redo för att möta undergÄngen i rymden, tror jag.

Ser framför mig en sliten, hĂ„lögd karl med skĂ€ggstubb och ett ansikte som Ă€r lĂ€tt att glömma. Verkar obekvĂ€m nĂ€r folk synar honom, men försĂ€krar att han Ă€r anvĂ€ndbar. Att han kan fixa grejer. Även om allt skit brakar ihop för gott för eller senare, och det kan han fan inte rĂ„ för.

Fullick, aka Patch
A cynical deep field welder who seeks anonymity. Wears a torn old space dock jacket.

Origin: Carbon

Body -2
Dexterity +0
Savvy -1
Tech +1

Hit Points: 5
Defence Rating: 12

Benefits
Engineered Lungs
Gearhead

Gear
Belt buckle with hudden star compass (only works sometimes)
Electric multi-tool
Duct tape
Tablet computer
Fusion welder
Workwear
Heavy EVA suit

Hellzon

LĂ„ngsamma Vargen
Vad i hela friden, ligger jag en dag efter. NÄvÀl:
Leverage
Leverage Àr spelet baserat pÄ serien. Serien handlar om en grupp som stjÀl saker för korrupta rika. Systemet Àr Cortex Plus, systemet som fick ett antal spel baserade pÄ olika licenser - Marvel Heroic Roleplaying, Serenity, och Smallville.

IstÀllet för klass har en Leverage-figur ett vÀrde i vart och ett av fem roller - Mastermind, Hacker, Hitter, Grifter och Thief. Först ska jag sÀtta ut mitt primÀra och sekundÀra, och jag tÀnker mig en osubtil hacker - Hacker d10 och Hitter d8.

Men lugn, det finns vanliga stats ocksĂ„. Jag fĂ„r vĂ€lja pĂ„ tvĂ„ tĂ€rningsrader att sĂ€tta ut, och eftersom Hacker/Hitter inte överlappar ens lite vĂ€ljer jag den som Ă€r “versatile” - Intelligence d10, Alertness d8, Agility d8, Strength d8, Vitality d8, Willpower d6.

En “Distinction” ska jag ha ocksĂ„. Den Ă€r antingen vĂ€rd en d8 om den Ă€r bra, eller vĂ€rd en d4 om den Ă€r dĂ„lig men dĂ„ fĂ„r jag en Plot Point för att anvĂ€nda den. Riktigt bra distinktioner gĂ„r att anvĂ€nda som bĂ„de bra och dĂ„liga. “En för alla, alla för en” kör vi pĂ„.

Nu ska vi egentligen spela ett uppdrag och sĂ€tta ut de sista detaljerna i spel, men det finns en “Fast Recruitment” om man sitter sjĂ€lv pĂ„ kammaren. DĂ„ ska jag sĂ€tta ut de sista tre rolltĂ€rningarna - en d6 och tvĂ„ d4. Jag ser gĂ€rna att jag fĂ„r vara en kompetent tjuv (d6) och att det blir lite “intressant” om jag behöver tĂ€cka rollen som Mastermind eller Grifter (d4).

TvÄ talanger och specialitéer ocksÄ. Talanger Àr extraförmÄgor, jag vÀljer Shut Down All the Garbage Mashers on the Detention Level (ta bort SL:s bonustÀrningar för egenskaper hos platsen scenen utspelar sig pÄ), och Are You Gonna Log In or Whistle Dixie? (bonus-d8 om jag hackar mot en annan hacker.)

Specialitéer Àr det nÀrmaste man kommer fÀrdigheter i Leverage. De Àr alltid kopplade till en roll, vilket ocksÄ sÀtter tonen för hur figuren anvÀnder specialitén. Jag hittar pÄ Driving (Hitter) och Saxophone (Hacker). De lÀgger till en d6 nÀr de Àr relevanta.

Och sist tvĂ„ distinktioner till. Jag vĂ€ljer LĂ„ng och Ärlig.

Anaya Bernard
Roles:
Hacker d10
Hitter d8

Abilities:
Agility d8
Alertness d8
Intelligence d10
Strength d8
Vitality d8
Willpower d6

Specialities:
Driving (Hitter)
Saxophone (Hacker)

Distinctions:
One For All, All For One
Tall
Honest

Talents:
Shut Down All the Garbage Mashers on the Detention Level
Are You Gonna Log In or Whistle Dixie?

Hellzon

LĂ„ngsamma Vargen
Och mitt faktiska bidrag nummer 20:
Atomic Highway
Postapokalyps igen dÄ. Vad sÀgs om en brevbÀrare?

18 poÀng ska fördelas ut pÄ sju egenskaper, max 5 pÄ varje. Det fÄr bli Muscle 2, Understanding 2, Tenacity 3, Appeal 1, Nimbleness 4, Toughness 2, Senses 4

HP Àr (Muscle+Tenacity+Toughness)*2 = 14. Alla börjar med fÀrdighetsnivÄ 1 i Athletics, Brawl, Melee, Notice, Persuade, Shoot, och Stealth. Sen kommer uppvÀxt och yrke.

Om jag faktiskt ska kalla mig brevbĂ€rare passar det att jag Ă€r uppvĂ€xt som Remnant - folk som bevarat förkrigskulturen i forskningsbaser eller bunkrar. De kan behöva en Outrider. Och dĂ„ fĂ„r jag Athletics 2, Brawl 1, Drive 3, Lore 3, Melee 2, Notice 2, Persuade 1, Shoot 3, Stealth 2, Survive 1 och Tech 3 (inklusive ovanstĂ„ende grundfĂ€rdigheter). LĂ€tt “rustning” (MC-stĂ€ll och hjĂ€lm.), fritt valt handeldvapen, kikare, mekanikerverktyg, gasmask och geigermĂ€tare. 12 poĂ€ng i en specialdesignad motorcykel.

Jag fÄr 4 poÀng till att lÀgga ut pÄ fÀrdigheter. 4 Àr ocksÄ maxvÀrdet, sÄ jag puttar upp Shoot, Drive, Tech och Lore.

Men motorcykeln dĂ„? Jo, jag börjar med en motorcykel frĂ„n fordonskapitlet: “Super Bike” (t.ex. Kawasaki Ninja ZX-10R) - Muscle 1, Nimbleness 4, Toughness 1, Speed 4, Passengers: Driver+1, Health 30, Flaws: No Cover. Den kostar 8 poĂ€ng. Sen fĂ„r jag modda den för de fyra poĂ€ng jag har kvar. Jag lĂ€gger till Off-Road Capable, Oil Slick Dispenser, och Solid Tires.
(KĂ€nns fint pĂ„ nĂ„got vis att googla motorcyklar för att vĂ€lja den snyggaste. Fast de fem exemplen pĂ„ “super bikes” var löjligt lika.)

Klart!

Wednesday McFly
Muscle 2, Understanding 2, Tenacity 3, Appeal 1, Nimbleness 4, Toughness 2, Senses 4
HP 14
Athletics 2, Brawl 1, Drive 3, Lore 3, Melee 2, Notice 2, Persuade 1, Shoot 3, Stealth 2, Survive 1, Tech 3

LĂ€tt “rustning” (MC-stĂ€ll och hjĂ€lm.), tung pistol, kikare, mekanikerverktyg, gasmask, geigermĂ€tare
Kawasaki Ninja ZX-10R) - Muscle 1, Nimbleness 4, Toughness 1, Speed 4, Passengers: Driver+1, Health 30, Off Road Capable, Oil Slick Dispenser, Solid Tires, Flaws: No Cover

DeBracy

Nu tĂ€nker jag göra en rollperson till Ghostbusters, ett spel med undertiteln ”A Frightfully Cheerful Roleplaying Game”.

I spelet ska man fylla i ett ID-kort, och det första man ska göra efter att bestÀmma sig för nÄt slags (inte nödvÀndigtvis sÀrskilt uttalat) koncept Àr att vÀlja en bild till sitt ID! Minsann. Marc Maron var lite för gammal för min Blade Runner tidigare i trÄden, sÄ nu fÄr han chansen som spökjÀgare istÀllet (givetvis med en bild frÄn Glow).

1740088110438.png

HÀrnÀst ska jag fördela 12 poÀng pÄ de fyra egenskaperna Brains, Muscle, Moves och Cool. Jag mÄste ha minst en poÀng i varje, och fÄr ha max 5 i en frÄn start. Jag satsar pÄ spetskompetens i Cool.

Jag ska vĂ€lja ett talang som hör ihop med varje egenskap ocksĂ„. NĂ€r det Ă€r dags att rulla tĂ€rning fĂ„r jag dĂ„ rulla tre extra tĂ€rningar (utöver det antal jag fĂ„r frĂ„n min egenskap) om talangen Ă€r relevant. Botanik Ă€r ett av exemplen för Brains, det kĂ€nns som en skön kontrast till den dĂ€r trötta fejjan sĂ„ det tar jag. För Muscle fastnar jag för exemplet Kick Things Over – lĂ„ter som en perfekt grej nĂ€r man behöver fly och köpa sig lite tid! Moves Ă€r tydligen riktigt brett, för det Ă€r egenskapen för att bĂ„de hoppa Ă„t sidan, spela musik och flirta. Jag kör pĂ„ Sleight of Hand dĂ€r. Slutligen Cool, och dĂ€r blir det sĂ„klart Bluff.

En nygjord spökjÀgare börjar med 20 Brownie Points. De kan spenderas för att fÄ rulla fler tÀrningar, eller för att komma undan lindrigare frÄn misslyckanden osv. GÄr det bra för en kan man samla ihop fler, och fÄr man ihop 30 kan man köpa sig en till poÀng i en egenskap.

SpökjÀgaren ska ha ett personligt mÄl ocksÄ. Jag tÀnker att han nog vill betala av sina skulder. De Àr inte enorma, det Àr inte till maffian, det har bara varit trögt senaste tio Ären liksom?

Avslutningsvis ska jag tĂ€nka lite pĂ„ rollpersonens personlighet. Ja, Ă€rligt talat sĂ„ Ă€r det vĂ€l rakt av lite klassisk Marc Maron-grinighet, klaga över rĂ€kningarna, snacka mycket skit nĂ€r det behövs – men ocksĂ„ komma hem till sin lilla lĂ€genhet som Ă€r full av imponerande blommor och blad, och klappa katten en stund. Jag tĂ€nker mig att han blivit medtjatad av nĂ„gon mer ideologiskt driven vĂ€n/familjmedlem som inte kĂ€nner nĂ„gon annan som behöver ett jobb tillrĂ€ckligt desperat för att stĂ€lla upp pĂ„ att jobba i en nyöppnad spökjĂ€gar-franchaise.

Harold (Harry) Galecki
Brains 3 – Botany
Muscle 2 – Kick Things Over
Moves 2 – Sleight of Hand
Cool 5 – Bluff

Personal Goal: Pay off debts

Hellzon

LĂ„ngsamma Vargen
Into The Odd
Dags för grottkrĂ€l. Ni kan grejen, 3d6 i ordning, pÄ  tre stats. Jaja. 6 strength, 13 dexterity, 14 willpower. Och (d6) 6 HP.

Sen matchar jag min högsta stat och mina HP mot en tabell för att fÄ veta vad jag fÄr för startutrustning. Jag fÄr en dolk (d6), lampolja och en spegel. Klar!

Placida Adams
6 strength
13 dexterity
14 willpower
6 HP

Dagger(d6), Lamp Oil, Mirror