Jag är inte medlem i föreningenMagnus Seter said:Hej hopp!Vimes said:Ja, det vore ju illa.
Förslagsvis kan föreningen välja vitterhetsakademins ordförande, som å sin sida väljer vilka han eller hon vill ha med i sin akademi.
Lägger du fram ett kort förslag till föreningen? Det är ju din idé som jag riffade på från början!
/M
Inte jag heller.Magnus Seter said:
Jag ogillar folkets pris. Folkets pris är nämligen fett viktat mot den produktlinje som säljer bäst och den produkt som ligger närmast inpå omröstningen. Det innebär att om omröstningen är i november så är det Drakar&Demoner-släppet i oktober som vinner (eller skulle ha varit om Riotminds fortfarande var med i leken).Olav said:Priset bör ha (minst) två kategorier: juryns pris och folkets pris. Juryns pris ger tyngd, folkets pris ger folklighet. Dessutom slipper vi diskussioner av typen "fel spel vann".
WRNU samarbetar med Fenix; WRNU tar hand om juryns pris, Fenix tar hand om folkets pris.Krille said:Jag ogillar folkets pris. Folkets pris är nämligen fett viktat mot den produktlinje som säljer bäst och den produkt som ligger närmast inpå omröstningen. Det innebär att om omröstningen är i november så är det Drakar&Demoner-släppet i oktober som vinner (eller skulle ha varit om Riotminds fortfarande var med i leken).
Vilket Fenix alla omröstningar "bästa rollspelsprodukt" visar om och om igen.
You go, Vimes! Jag stödjer ditt förslag, hur det nu formulerades.Vimes said:Fenix pris är till "Årets rollspelsprodukt", det pris som jag anser borde ges har varken "Årets" eller "Rollspelsprodukt" i sin beskrivning.
Jag har PM:at den gode föreningsordföranden med mitt förslag.
Jag är säker på att vi menar samma sak även om vi uttrycker oss olika.Vimes said:Fenix pris är till "Årets rollspelsprodukt", det pris som jag anser borde ges har varken "Årets" eller "Rollspelsprodukt" i sin beskrivning.
Medhåll.Vimes said:Fenix pris är till "Årets rollspelsprodukt", det pris som jag anser borde ges har varken "Årets" eller "Rollspelsprodukt" i sin beskrivning.
Strålande förslag, hela grejen. Särskilt om det får den här inriktningen.Vimes said:Jag anser inte att spelet ska gå till produkter utan till konstnärskap. Att peka på den här och den här produktlinjen, det här och det här rollspelet är bra, känns jävligt vanilj.
Gå med i föreningen!anth said:Inte jag heller.Magnus Seter said:
Jag tror just att Persson hittat ett nytt sätt att värva medlemmar.
Jag är inne på en liten jury, en diktatorisk jury. Men då måste deltagarna i juryn ha stor cred, så det blir väl de som ändå skulle nomineras ... och det är ju inte bra. Men inte helt olikt hur nobelpriset var förut har jag för mig? Typ alla i akademien fick det?Caligo said:Idéen är bra bara det inte blir ett navelskådarpris. En bred förankring med en stor jury.
Bäst är väl att stoppa in olika gamla rävar (riktiga gubbrövar alltså) med olika erfarenheter. Det är dessutom möjligt att kvotera platserna till olika bakgrunder (traditionell, indie, spelskapare för att ge något exempel).Magnus Seter said:Jag är inne på en liten jury, en diktatorisk jury. Men då måste deltagarna i juryn ha stor cred, så det blir väl de som ändå skulle nomineras ... och det är ju inte bra. Men inte helt olikt hur nobelpriset var förut har jag för mig? Typ alla i akademien fick det?Caligo said:Idéen är bra bara det inte blir ett navelskådarpris. En bred förankring med en stor jury.
/M
Bra med täckning. Kanske man ska tråla bland Fenix recensenter?#8495 said:Bäst är väl att stoppa in olika gamla rävar (riktiga gubbrövar alltså) med olika erfarenheter. Det är dessutom möjligt att kvotera platserna till olika bakgrunder (traditionell, indie, spelskapare för att ge något exempel).
Fast jag tycker det är en poäng i att olika förmågor samlas inte bara gamla spelskapare (som är viktiga). Detsamma kan vi se i Svenska akademin att den inte bara består av författare.µnvlll said:Vilka krav ska ställas på jurymedlemmarna då? En gedigen utgivning av rollspel skulle jag vilja att de har bakom sig. Alltså inte bara att de släppt några indiespel som bara deras kompisar spelat.