[Edit: sammanfattning av] Förslag:
* Föreningen skapar en WRNU-akademi och väljer ledamöter.
* Akademiens uppdrag är att utse "Hall of Fame / Lifetime Achievment Award"* vart annat år.
(*någon får gärna komma på ett bättre namn för priset, helst på svenska)
* Vad som helst som har anknytning till svenska rollspel kan få priset: personer, föreningar, konvent, rollspelsprodukter...
(det ska vara pristagare som lämnat bestående avtryck på den svenska rollspelsscenen, inte rookies eller senaste rollspelsläppet)
* Akademien består av 5 omutliga personer
(jag kan inte se varför den skulle behöva vara större).
* En akademiledamot byts ut vart annat år, efter att akademien utsett en ny pristagare. Det betyder att en ledamot sitter 10 år.
(första akademiledamöterna väljs på resp. 2, 4, 6, 8 och 10 år).
* Ordförande/Sekreterare väljs internt av akademien.
(det enda utomstående får göra är att nominera priskandidater och akademiledamöter - resten ska skötas internt av omutliga akademiledamöter)
Alternativ:
Det blir en skandinavisk/nordisk Hall of Fame - men då bör även akademiledamöterna vara skandnaviska/nordiska, vilket betyder samarbete med andra skandinaviska/nordiska rollspelsforum.
Förslag på länder som ska ingå: Sverige/Norge/Danmark/Finland.
Med en skandinavisk/nordisk Hall of Fame kan man tänka sig pris varje år.
(idén låter kul, men jag ser vissa svårigheter i genomförandet)
Problem:
Att välja personer på tio år för något som är knutet till internet låter en aning problematiskt i mina öron - det måste finnas ett fungerande backupsystem vid akademiavhopp.
Återval:
Ska en person som har suttit i akademien kunna återväljas, och kan denne då återväljas direkt?