Nekromanti Rollspel.nu-pris till spelskapare: Hall of Fame?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
LØL!

Fan, det var det bästa, LØL, klockrent!

Nu går jag och lägger mig. No more threadspam from me.

/M

Lukas

Mannen i Gult
jag försöker regga mig på det norska forumet men jag kommer inte förbi testet om jag är en bot.

//Lukas som måste lära sig norska för att klara det här

Sodivra

Champion
Magnus Seter said:
Arvidos MC said:
(Finns det inte redan något sådant här?)
Om det finns, tycker jag att vi ändå kör på. Jag vill se rollspel.nu sätta agendan!

/M
Jag tror att den bästa ambitionen för wrnu isåfall är att börja med att ge pris på den nivå vi behärskar, men att arbeta målmedvetet med att hitta och knyta kontakt med de olika yttringar av hobbyn som finns i skandinavien - Det finns massor av jättekreativa saker som händer i hela skandinavien som vi inte har en aning om här.

Varför sitter Tobias Wrigstad och håller föredrag på ett konvent i Italien, men inte i Sverige?

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0iL0qm9gtfQ"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/0iL0qm9gtfQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

En sådan ambition att bilda en överblick över kreativt arbete i alla länder, sätta sig in och förstå dessa arbeten för att i förlängningen kunna göra en rättvis prisbedömning, skulle i sanning kunna transformera wrnu.

anth

Vetefan
Lu-kaazh said:
jag försöker regga mig på det norska forumet men jag kommer inte förbi testet om jag är en bot.
Lär av Paxen; han har en norsk flagga som avatar och folk brukar tro att han är en bot i småpraten. :gremwink:

anth

Vetefan
[Edit: sammanfattning av] Förslag:

* Föreningen skapar en WRNU-akademi och väljer ledamöter.

* Akademiens uppdrag är att utse "Hall of Fame / Lifetime Achievment Award"* vart annat år.
(*någon får gärna komma på ett bättre namn för priset, helst på svenska)

* Vad som helst som har anknytning till svenska rollspel kan få priset: personer, föreningar, konvent, rollspelsprodukter...
(det ska vara pristagare som lämnat bestående avtryck på den svenska rollspelsscenen, inte rookies eller senaste rollspelsläppet)

* Akademien består av 5 omutliga personer
(jag kan inte se varför den skulle behöva vara större).

* En akademiledamot byts ut vart annat år, efter att akademien utsett en ny pristagare. Det betyder att en ledamot sitter 10 år.
(första akademiledamöterna väljs på resp. 2, 4, 6, 8 och 10 år).

* Ordförande/Sekreterare väljs internt av akademien.
(det enda utomstående får göra är att nominera priskandidater och akademiledamöter - resten ska skötas internt av omutliga akademiledamöter)

Alternativ:
Det blir en skandinavisk/nordisk Hall of Fame - men då bör även akademiledamöterna vara skandnaviska/nordiska, vilket betyder samarbete med andra skandinaviska/nordiska rollspelsforum.
Förslag på länder som ska ingå: Sverige/Norge/Danmark/Finland.
Med en skandinavisk/nordisk Hall of Fame kan man tänka sig pris varje år.
(idén låter kul, men jag ser vissa svårigheter i genomförandet)

Problem:
Att välja personer på tio år för något som är knutet till internet låter en aning problematiskt i mina öron - det måste finnas ett fungerande backupsystem vid akademiavhopp.

Återval:
Ska en person som har suttit i akademien kunna återväljas, och kan denne då återväljas direkt?

Bunny

Crazy like a fool
#8495 said:
Det är klart Föreningen WRNU ställer sig bakom det här. I mitt tillfälliga envälde har jag beslutat det.
Entusiasmen och kreativiteten i den här tråden smittar av sig. Klart föreningen är ett bra val för att förverkliga det här och även upprätthålla det på lång sikt! Första steget är att vi får börja diskutera och arbeta med detta i föreningens styrelse. Ni som inte är med i föreningen men som gärna vill arbeta med utformandet av detta får hemskt gärna gå med - det mest rimliga förfarandet, från var jag står, är att vi bildar och ger mandat åt en arbetsgrupp.

Givet föreningens röda tejp kan det dock ta några veckor innan vi återkommer med ett beslut. Under den tiden får ni verkligen försöka ha förtröstan och inte låta kreativitetens eldar falna. Sluta inte heller diskutera, dividera och komma med förslag. Det viktiga är ju att något börjar hända, så att all denna input kan börja förvaltas.

Ond bråd död

Swashbuckler
Ser bra ut. Dock vill jag nog att vi håller det inom Sverige till att börja med.

Förslag på namn: "Rollspel.nus pris i rollspel till Alfred Nobels minne"
Kan riksbanken så kan väl vi. :gremtongue: Antar att "Nobel" är skyddat dock. :/

anth

Vetefan
µnvlll said:
Ser bra ut. Dock vill jag nog att vi håller det inom Sverige till att börja med.

Kan riksbanken så kan väl vi. :gremtongue: Antar att "Nobel" är skyddat dock. :/
Skulle det vara ett problem?
Nu hjälps vi att skapa ett äventyr om en orch vid namn Alfred Nobel, jag föreslår även att en paj ska ingå i äventyret.
Sedan lägger vi till en s.k. All persons fictitious disclaimer:
"All characters appearing in this work are fictitious. Any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental."
Priset uppkallas sedan efter orchen i äventyret.
Problem solved. :gremlaugh:

Lukas

Mannen i Gult
µnvlll said:

Annars kan vi säga att priset är till minne av av Alfred e neuman.
jag tror inte MAD skulle vara lika hårda på att döma som Nobel akademin.

!Paxen

Swashbuckler
anth said:
Lu-kaazh said:
Lär av Paxen; han har en norsk flagga som avatar och folk brukar tro att han är en bot i småpraten. :gremwink:
WTH? Om jag ska bli ett exempel så ska jag börja begära royalties.

Pilzefrau

hon/henne
Jag vill mest visa att jag också är pepp på idén! Så den som fortfarande tycker att den där Föreningen som alla pratar om är ett par kufar som gömmer sig i sitt styrelseforum kan notera att både jag, Bunny och Persson gillar idén, och där har vi typhalva styrelsen.