Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2013 v2

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Andra veckan!

För att upprepa reglerna:

1) Du behöver se minst en film i veckan. Det behöver inte vara samma film som nån annan, men det får vara det.
2) En gång i veckan, på söndagen, skriver vi i en sådan här tråd om vad vi sett. Varje medlem tar med sig en (1) film. Man skriver om filmen man sett. Några rader, sådär, behöver inte vara något avancerat. "Jag har sett 2001 och tyckte den var väldigt seg" är helt OK, men man kan också t.ex. leta rätt på trailers på youtube, skriva recension, sätta betyg.
3) För att bli medlem behöver man egentligen mest hoppa på, tänker jag mig. Det är god form att säga nåt innan söndagstråden, så att startinlägget för veckans tråd kan innehålla deltagare.
4) Helst bara en film per vecka.

Personer som var med v1:
Anth [x]
God45 [x]
Dnalor [x]
Anchorman [x]
Max Raven [x]
Krank [x]
DeBracy [x]
Lu-kaazh [x]
Jocke Kofot [x]
Rymdhamster [x]
Zorbeltuss [x]
Arvidos MC [x]
xyas [x]
Vimes [x]
wilper [x]
Übereil [x]
Anarchclown [x]
(Radioaktiv) [x]

Vad kryssen betyder? Att man såg en film. Jag tänkte föra lite bok, om ingen protesterar.

Och nej, anth, man får inte fler kryss av att se flera filmer. Jag kör efter den strikta tolkningen av reglerna =)

Så; ni behöver egentligen inte säg att ni ska vara med igen, men jag hör gärna om vad ni tänkte se.

Jag får hem min 3D-tv på fredag så jag tänkte inviga den med något maffigt. Transformers 3 har jag ju i 3D, men då skulle jag behöva se 1-2 först. Så då står valet mellan Avengers, Prometheus och Spiderman.

Just nu lutar jag åt Prometheus.

Übereil

Swashbuckler
Jag tänkte se någon av de filmer jag inte såg förra helgen.

Übereil, kanske något mer lättsmält den här gången...

God45

#PrayersForBahakan
krank said:
Just nu lutar jag åt Prometheus.
Jag hatade den filmen. Så du kommer älska den! Mycket nöje. :gremsmile:

Bland filmer jag inte sett innan funderar jag på att se Dark Star eller Inception.

Jag har också funderat på att se om antingen The wicker man eller Drive angry så att jag kan ge en recension av en dålig men underhållande Nic Cage film :gremsmile:

krank

God45 said:
Jag hatade den filmen. Så du kommer älska den! Mycket nöje. :gremsmile:
Jag har redan sett den. Snygg men stora plot holes och åtminstone ett par-tre scener och trådar som liksom aldrig blev något eller som hanterades taffligt. Jag misstänker att mitt betyg kommer att bli en trea eller så. Kanske mer om jag känner för att retas med alla som blir sådär kaosarga på filmen. (Sen borde jag recensera Aliens och ge den lägre betyg än Prometheus; jag gillar ju egentligen med ettan och första 3/4 av trean och fyran).

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
Jag skulle också ger Aliens lägre betyg än Prometheus.
Jag kan inte ens kommentera det här på ett seriöst sätt :gremwink: Varför? Varför någonsin?

krank

God45 said:
Jag kan inte ens kommentera det här på ett seriöst sätt :gremwink: Varför? Varför någonsin?
Jättelätt: Prometheus är snygg. Aliens är egentligen bara intressant om man framför allt uppskattar actionfaktorn i Alienfilmerna, och gillar marines.

Jag gillar inte marines, och föredrar Alien 1 för dess skräck och arbetarklassvardag. Prometheus slår an andra strängar; jag gillar high concept och hela "hitta sanningar"- grejen, även om den inte görs superbra i Prometheus. Also: Färre fåniga marines i Prometheus.

Mer än så tänker jag nog inte skriva. Att ifrågasätta varandras filmsmak är inte något jag är speciellt intresserad av att ha filmklubben till.

Anarchclown

Swashbuckler
För att jag inte gillade Aliens för fem öre, Prometheus var åtminstone snygg. Jag gillade inte Predator heller. Överspända muskulösa marines är definitivt inte min grej i allmänhet. Om jag ska se marines så tittar jag mycket hellre på Generation Kill i så fall.

God45

#PrayersForBahakan
krank said:
Anarchclown said:
Jag gillade inte Predator heller.
+1

Predator musikalen då? :gremwink:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qlicWUDf5MM"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/qlicWUDf5MM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Max Raven

T12-kultist
Är med denna vecka med. Skulle för övrigt ge Prometheus en svaaag 3:a och Aliens en 3:a, så de hamnar på samma siffra för min del. Mer minnesvärda citat och inga rena "men vaf-"-ögonblick på samma nivå eller frekvens som i Prometheus dock...

er, hamnar lite off-track. Veckans film bör vara Cabin in the Woods.

Vimes

Sillkung
Anarchclown said:
Bara därför ska jag se om Alien 3 och berätta för alla varför det är den bästa filmen i trilogin.

God45

#PrayersForBahakan
Vimes said:
Anarchclown said:
Bara därför ska jag se om Alien 3 och berätta för alla varför det är den bästa filmen i trilogin.
Om du kan försvara alien-kon så blir jag om inget annat imponerad av dina retoriska förmågor :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster said:
På vilket sätt behöver den försvaras nu igen?
Den behöver fördömas.

Det är en alien. Ko. Alienko. ALIENKO.

De tog ett av de mest hotfulla filmmonsterna någonsin och blandade det med en ko.

Alien-ko.