Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2013 v2

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Tycker den ser mer ut som en hund eller en katt, jag =)

Människoalien med hundvalpsögon i 4:an däremot. DEN behöver fördömas =)

Sodivra

Champion
Max Raven said:
Är med denna vecka med. Skulle för övrigt ge Prometheus en svaaag 3:a och Aliens en 3:a, så de hamnar på samma siffra för min del. Mer minnesvärda citat och inga rena "men vaf-"-ögonblick på samma nivå eller frekvens som i Prometheus dock...

er, hamnar lite off-track. Veckans film bör vara Cabin in the Woods.
Jag har ju en ambition att dela de filmer jag ser med någon annan. Vad tänker du om Cabin in the Woods? Den har ju en fin poster iaf:

Vimes

Sillkung
Anarchclown said:
Jag har inte sett Alien 3. Men så får man väl inte säga i det här jävla landet!
Men se den då, så kan du humma instämmande till min recension!

daflum

Veteran
Jag är på, ägnar ju nästan varje vecka nu ändå och gå igenom top 250 på imdb. Får se vilken jag väljer att nämna av The apartment(1960), tinker tailor solider spy(2011) eller American Psycho(2001).

För övrigt anser jag att Prometheus bara blir sämre ju mer jag tänker på den och dess jäkla förklaring av något jag inte tror någon bad om, mummel mummel.

Max Raven

T12-kultist
Arvidos MC said:
Jag har ju en ambition att dela de filmer jag ser med någon annan. Vad tänker du om Cabin in the Woods?
Återkommer när jag sett den. :gremwink:

Sodivra

Champion
Max Raven said:
Arvidos MC said:
Jag har ju en ambition att dela de filmer jag ser med någon annan. Vad tänker du om Cabin in the Woods?
Jag undrar vad du tänker när du valt den. :gremsmile: Men fuck it, jag får väl fatta ett beslut om vad jag ska se, helt enkelt.

Jarl

Hero
God45 said:
Rymdhamster said:
På vilket sätt behöver den försvaras nu igen?
Den behöver fördömas.

Det är en alien. Ko. Alienko. ALIENKO.

De tog ett av de mest hotfulla filmmonsterna någonsin och blandade det med en ko.

Alien-ko.
Är inte detta bara med i en halv-restaurerad scen i den förlängda versionen (som inte är en Director's cut). Tror inte den scenen räknas isf.

(Ska tilläggas dock att jag inte räknar med Director's cut av Aliens heller).

chrull

Stockholm Kartell
Anarchclown said:
Jag har inte sett Alien 3. Men så får man väl inte säga i det här jävla landet!
Fram tills några månader sedan hade jag inte sett en enda Alien-film. Nu har jag sett Alien. Den sög.

Max Raven

T12-kultist
Arvidos MC said:
Max Raven said:
Arvidos MC said:
Jag undrar vad du tänker när du valt den. :gremsmile: Men fuck it, jag får väl fatta ett beslut om vad jag ska se, helt enkelt.
Åh. Jag har hört att den ska vara riktigt bra bara. :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Jarl said:
God45 said:
Rymdhamster said:
På vilket sätt behöver den försvaras nu igen?
Den behöver fördömas.

Det är en alien. Ko. Alienko. ALIENKO.

De tog ett av de mest hotfulla filmmonsterna någonsin och blandade det med en ko.

Alien-ko.
Är inte detta bara med i en halv-restaurerad scen i den förlängda versionen (som inte är en Director's cut). Tror inte den scenen räknas isf.

(Ska tilläggas dock att jag inte räknar med Director's cut av Aliens heller).
Nja, de nämner att de ända djuren i området är kor i orginalet oxh ingen av människorna fattas. Vet inte vilken version av filmen de lade till scenen med kon i.

Men det är bara toppen på isberget av dåligt som är Alien 3. Det kräver nästan en hel rescension att gå igenom det och Alien 3 är så dålig att den inte ens är rolig att driva med. Så jag tänker skippa att recensera den. Har inte tid att se saker som skadar mig :gremwink:

Max Raven

T12-kultist
Jag hade för mig att det var en hund..?

//Minnet som lägger av? Parallellt universum?

God45

#PrayersForBahakan
Max Raven said:
Jag hade för mig att det var en hund..?

//Minnet som lägger av? Parallellt universum?
Hittade ett förklarande citat:

"In the scene where Ripley is describing the new Alien, she says it 'moves different to the other ones'. I could never get a good enough look at the alien to understand what she meant. What did she mean and why does it move differently?

[She means that the alien it moves on 4 legs, whereas the other aliens moved primarily on two legs. This alien came out of a dog in the theatrical version and from a cow in the Directors cut version, which can only move on 4 legs. This hints to the fact that the alien inherits the characteristics of its host.]"

Vimes

Sillkung
Jarl said:
Det är något form av nötkreatur i "Crew's cut", i originalet är det en hund.

Edit: What God45 said alltså.

God45

#PrayersForBahakan
Vimes said:
Jarl said:
Det är något form av nötkreatur i "Crew's cut", i originalet är det en hund.

Edit: What God45 said alltså.
Jag vill påpeka att det är mer eller mindre lika dumt med en hund..... Men alien-ko låter roligare :gremwink:

Vimes

Sillkung
Det är inte dumt alls, vilket ska visas på söndag.

(Just tjaffs om vad som är bra och dålig film var exakt vad krank ville ha filmklubben till va?)