Nekromanti Rollspel.nu's skrivarcirkel II

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Tema: Sexmissbruk

God45 said:
Antingen får jag inte hem hela eller så är det något konstig med filen. Jag verkar bara få de första styckena.
Den är bara tre stycken. Det var därför jag sa att jag inte kunde komma på hur jag skulle kunna göra den längre.

/Ulfgeir

God45

#PrayersForBahakan

Ulfgeir said:
God45 said:
Antingen får jag inte hem hela eller så är det något konstig med filen. Jag verkar bara få de första styckena.
Den är bara tre stycken. Det var därför jag sa att jag inte kunde komma på hur jag skulle kunna göra den längre.

/Ulfgeir
Ah, ok. Då tycker jag den är en bra början men jag vill ha mer :gremsmile: (ska jag säga, men ändå :gremwink: )

Ulfgeir

Swashbuckler

Intressant dikt, även om jag inte är så mycket för dikter. Mycket mörk, men jag är lite tveksam till kopplingen till temat. Känns mer som en vriden kärleksdikt.

/Ulfgeir

God45

#PrayersForBahakan

Ulfgeir said:
Intressant dikt, även om jag inte är så mycket för dikter. Mycket mörk, men jag är lite tveksam till kopplingen till temat. Känns mer som en vriden kärleksdikt.

/Ulfgeir
Jag kan bara dikta om saker jag känt så jag var tvungen att vrida temat lite.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Bra slå långt som den här skriven och anammar ju verkligen temat. Hade också gärna läst en fortsättning på den.

Jag stör mig dock väldigt mycket på användandet av bling och förkortningen KK i texten. Det första är för engelskt och för nonsensaktigt för mig, den andra är att jag helt enkelt ogillar förkortningar i texter. Även om det är förkortningar som så att säga används även i direkt tal.

Jag är rätt nyfiken på vilken väg den här texten hade tagit i en fortsättning.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Rätt bra med ett bar rätt otrevliga bilder i språket. Jag har lite svårt att se nån koppling till temat alls, men jag har alltid haft lite svårt att greppa diktspråk.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: Tema: Sexmissbruk - Rymdhamsters bidrag

Ulfgeir said:
Menar det är ju på samma sätt som man säger att utspilld sprit är alkoholmissbruk. :gremwink:
Det var precis det jag hade i åtanke när jag insåg vad jag skulle skriva om =)

Ulfgeir said:
Tyvärr en del ställen där det verkar som om du hoppat över en del ord
Attans bananer! Men så skrev jag det med lite tidspress då jag behövde få klart den och mycket annat snabbt innan jag åkte bort över helgen. Överlag borde jag verkligen bli bättre på att göra en ordentlig genomläsning av vad jag skriver, en riktigt kritisk genomläsning. Det blir lätt att jag bara ögnar och då missar jag så mycket.

Förhoppningen är att i längden (till spelet) göra det här till en liten följetång där man får följa Blossa genom Myx när hon letar efter mördaren.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

God45 said:
Mörkt, mörkt skämt så + för det.

Annars är det väldigt långsökt...
Mörkt är bra, det var lite det jag siktade på. Jag tycker det är en rätt viktig del i texter som vill vara lättsamma men inte vara rena komedier. Och långsökt är nog tyvärr lite där jag kommer ligga med många av mina texter. Det känns lite som en del av utmaningen: hur långt kan jag dra temat utan missa helt :gremlaugh:

God45 said:
...och ganska kort.
Hahaha, säger mannen som skrev under hundra ord :gremwink: Kort är dock det jag kommer att satsa på i framtiden. Jag skriver små texter att lägga in här och var i rollspelet i framtiden. Ibland kommer det kanske bli längre saker som jag kommer att lägga upp i framtiden som nedladdningsbara noveller, men kort kommer att vara mitt ledord =)

God45

#PrayersForBahakan

Hahaha, säger mannen som skrev under hundra ord wink
Medan min grundläggande natur är att jag är en hycklare så tänker jag hävda att dikter ska vara korta :gremwink:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: SÄTTA TEMA FÖR JUNI!

Har någon ens sett till Johoohno på evigheter? Kanske dags att dra ett PM och sätta en deadline till när det går över till Robert Jonsson som i alla fall hänger här en del fortfarande =)

solvebring

Superhero

Rymdhamster said:
Har någon ens sett till Johoohno på evigheter? Kanske dags att dra ett PM och sätta en deadline till när det går över till Robert Jonsson som i alla fall hänger här en del fortfarande =)
Gört! :gremsmile:

johoohno

Warrior

Robert Jonsson said:
Jag är här och redo om inte Jo... dyker upp. :gremsmile:
Hej! Jag kommer tyvärr inte hinna skriva något och då känns det inte helt rätt att säta temat heller, så Robert du kan göra det.

Sätt upp mig som passiv nu så får jag återkomma när mer tid finns.

Ymir

Liten kantbaron

Så...jag misslyckades alltså med att skriva något även till mitt eget tema. Jag inser hur pinsamt och misslyckat detta är, och erkänner villigt att jag suger. Men jag ursäktar mig med att jag skrivit massor på slutspurten av ett svenskt rollspel som kommer publiceras omsider och vara helt otroligt ofantligt gigaawesome och återuppfinna en hel genre.

Oavsett, jag ska givetvis läsa era texter och komma med kommentarer på dem, annars hade ju skam gått på torra land.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Tema: Trauma

Eftersom Johoohno paserade facklan vidare så är det min tur igen. Jag funderade på att göra en Rymdhamster med någonting awesome flummigt, men sen tänkte jag att "Nja" vi kanske går tillbaka till det gamla hederliga ettordstemana istället.

Månadens tema: Trauma. Krigspsykoser, mentala sammanbrott, enorma svek... Go Nuts! Man kan få trauman av allt! :gremwink:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: Tema: Trauma

Robert Jonsson said:
Jag funderade på att göra en Rymdhamster med någonting awesome flummigt
Så flummigt tyckte jag inte "doften av regn" var, det var ju en konkret, faktisk sak =)

Trauma alltså, hmmm... Undrar om Blossa ska hitta en nöjessäljare som överlevt en attack från seriemördare eller om vi ska få reda på vad som hände med Kasper.

Ulfgeir

Swashbuckler

Har en idé om hur jag skall kunna få ut lite nice trauman i det här temat. Heh, lär nog bli ett återbesök hos min Dresden Files-karaktär Amy. Spelledaren har torterat henne med ett antal hemska visioner och hon har ju lyckats dra på sig en del själv genom användandet av The Sight...

/Ulfgeir

Ulfgeir

Swashbuckler

Här kommer då mitt bidrag för den här månaden. Samma Amy som i tema Kärlek. Den här scenen utspelar sig ett par månader efteråt.

/Ulfgeir

Attachments

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: Tema: Trauma - Ulfgeir

En rätt bra text, men jag tycker inte att texten fångar hennes sinnesstämning särskilt bra. Jag tycker snarare att den kolliderar. Hon är nyvaken och antagligen i ett smärre chocktillstånd på grund av mardrömmen, men meningarna känns snarare väldigt fokuserade och genomtänkta. Jag hade nog velat se kortare, mer korthuggna meningar för att fånga stämningen lite bättre. I synnerhet innan hon tagit duschen. Jag hade också gärna sett mer förvirring i början av texten, exempelvis att hon först kom ihåg att hennes kamrater inte var där.

Bara för att man skriver saker i tredje person betyder inte att man inte kan skriva ur en persons synvinkel och med inlevelse. Tvärtom tycker jag att det är än viktigare att göra det i tredje person för att få en intressant text.

Annars lite smågrejer, i tredje stycket har du skrivit "skulle" två gånger efter varandra av misstag, och sen upprepar du "skulle" några ord efter. Tycker att du ska ta bort två av dessa "skullen". Att saker offrats på offerplatsen känns också lite som en onödig upprepning.