Nekromanti Rollspel.nu's skrivarcirkel II

Ulfgeir

Swashbuckler

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Tema: Trauma

Rymdhamster said:
Så flummigt tyckte jag inte "doften av regn" var, det var ju en konkret, faktisk sak =)
Flummigt och flummigt. Det var mer poetiskt. Låter det bättre? :gremwink:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Tema: Trauma - PASS

Jag kommer inte att få in något bidrag den här månaden. Det har varit för mycket annat som lockat.

Robert Jonsson

Ulfgeirs trauma

Kommenterar medan jag läser, så se det som livefeedback! :gremwink:

"Hon hade i alla fall inte försökt klösa ut sina egna ögon den här gången."

Man kan bannemig tala om trauma om det är så för en person. Det här blir nog bra!

Intressant grej med att att blockera drömmarna, men att det samtidigt inte är hälsosamt. Det fångade direkt mitt intresse. Dessutom fördjupar det anknytningen till temat eftersom det visar att Amy har tvingats göra det tidigare.

Vad Amy genomgått känns verkligen som om det knyter an till temat väl och kan inte säga att jag avundas henne. Men... Jag får nog hålla med Rymdhamster i vad han säger. Jag tror det hade gått arbeta mer med meningarna för att få början med hennes nyvakna tillstånd mer kaotisk och rapp för att framhäva den stämningen ytterligare. Som det är nu får vi fakta om hur hon känner, men inte en känsla av det.

Överlag, ett bra upplägg som väl knyter an till temat men som språkligt sätt kunde skildrat temat mer tydligt.

Robert Jonsson

Re: Tema: Trauma - PASS

Rymdhamster said:
Jag kommer inte att få in något bidrag den här månaden. Det har varit för mycket annat som lockat.
Och jag som just tänkte kommentera ditt. :gremfrown:

Får kommentera ditt förra istället. PM eller mejl kommer i en snart framtid!

Ulfgeir

Swashbuckler

Intressant text om trasiga individer, och hur de reagerar på sina tidigare upplevelser. Hade kanske velat se lite mer av händelserna som orsakade traumat.

/Ulfgeir

Robert Jonsson

Ulfgeir said:
Intressant text om trasiga individer, och hur de reagerar på sina tidigare upplevelser. Hade kanske velat se lite mer av händelserna som orsakade traumat.
Som vanligt är det en text till Leviathan som jag bidragit med. Där kommer kupolstaden Jericho beskrivas närmare och den här texten knyter an till vad som sker i staden. Tanken är helt enkelt att plantera det här i början av kapitlet och på så vis få just tankar "Varför hatar Strategen Kacie så mycket?" och sedan få en känsla av "Aha!" när de kommer till den biten av boken. Så jag gissar att jag lyckades med det i det här fallet.

Jag fokuserade texten dock på att få det att verka som om den handlade om den skadade mannen och lämnade därför kvinnorna mer i bakgrunden. Och som det var nu så var den redan aningen för lång så jag ville inte bre ut det ytterligare.

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Tema: Åldrande

Tja, det blev ett bidrag till slut, men min musa har definitivt tagit långledigt här. Av någon anledning var detta tema väldigt svårskrivet.

Vad hade man kunnat hitta på istället med det här stycket?

/Ulfgeir

Attachments

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Tema: Åldrande - Gäller även september ut

Snackade med Solvebring, och egentligen ä det ju jag som skall sätta ett tema för September, men eftersom det varit väldigt lågt tempo i cirkeln senaste tiden så tycker jag att Solvebrings tema får gälla även under september, så sätter jag ett nytt för oktober senare.

/Ulfgeir

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Aight! Åldrande kvarstår alltså. Skitbra! Nu när jag inte har resor och annat ska jag banne mig få till något här.

Ulfgeir

Swashbuckler

Hur går det med det här temat?

Och fortfarande ingen som läst mitt bidrag, som faktiskt inkom FÖRRA månaden (med väldigt knapp marginal skall erkännas).. Hmm,hur skall man tolka det? :gremwink:

/Ulfgeir

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Att vi är dåliga, dåliga människor...

Tema åldrande. Jag ger mig själv deadline till på tisdag. Sen ska ett bidrag komma in.

Edit: Hmm... får kanske säga fredag trots allt. Halvvägs klar, men nu blev jag lite uppbokad =)

Ymir

Liten kantbaron
Jag ville, sent omsider, be om ursäkt för att jag varit på total offline på sistone. Det har varit väldigt hektiskt sen jag kom tillbaka till Sverige, med allt inkluderat mitt skrivande, men nu har vi, badooom-disch, blivit klara med textmanuset till Neotech X, och snart har jag nog tid att fortsätta med mitt skönlitterära skrivande.

När den tiden kommer ser jag fram emot att joina er igen, men tills dess befinner jag mig alltså på time-out. Förlåt för att jag kommer till skott och säger detta först nu.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Bah! Den tar ju inte slut ju! Tur att jag upptäckte att det inte alls var sista dagen i dag utan först i morgon! Då har jag morgondagen på mig att gå igenom texten lite. Aja.

solvebring

Superhero
Ymir said:
Jag ville, sent omsider, be om ursäkt för att jag varit på total offline på sistone. Det har varit väldigt hektiskt sen jag kom tillbaka till Sverige, med allt inkluderat mitt skrivande, men nu har vi, badooom-disch, blivit klara med textmanuset till Neotech X, och snart har jag nog tid att fortsätta med mitt skönlitterära skrivande.

När den tiden kommer ser jag fram emot att joina er igen, men tills dess befinner jag mig alltså på time-out. Förlåt för att jag kommer till skott och säger detta först nu.
No probs! Vi tar cirkeln som det kommer, känner jag. Själv har jag nyligen börjat jobba som timvikarie och sitter dessutom mitt i en flytt så vi får helt enkelt ta det lite piano och lappa och laga lite som det blir.

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Tema: Åldrande - Rymdhamsters bidrag

Nice. Gillar cyberpunkiga stuket på temat. Var något enstaka ord som var märkligt stavat, men på det stora hela riktigt bra. Man får känslan av hur skitigt och eländigt allt är. Funkar riktigt bra med den typen av karga meningar.

/Ulfgeir