Re: Tema superhjälte
Ulfgeir said:
Intressant setting. Det är svårt med superhjältar i svensk miljö, så du skall ha en eloge för att det funkar. Du har dock slarvat en del med referenser. Exempelvis refererar du till Tenebrous som hon efter att först ha talat om att det är en han. Så din text skulle må bra av en noggrannare läsning.
Och varför vill en vampyr vara en hjälte? Särskilt som han verkar vara ett monster. Varje gång han är i närheten av andra supers så riskerar han att avslöjas ifall någon har "fel" sorts krafter
/Ulfgeir
Jag borde ha gjort Anti-krists bakgrundshistoria först för den förklarar varför han gör superhjälte grejen.
Anti-krist var en NPC i det första Skåne supers spelet och en av spelarkaraktärerna träffar honom medan han har ihjäl en hög knarklangare. Spelaren som var ute för att "Patruller, spöa knarklangare och grejer" bestämde sig för att killen i en svart hoodie som slet av folks armar var den goda killen och hjälpte honom att döda knarklangare. Sedan följde följande disktuion:
PC1: "Är du en superhjälte?"
Anti-krist: "Öhhh..... Ja?"
PC1: "Coolt! Min backstory är nazi experiment! Vad är din?"
Anti-krist: "Öh... Jag är en vampyr..."
PC1: "Nice, så du äter bara skurkar va?"
Anti-krist: "Visst, varför inte?"
PC1: "Bra, berätta inte det för någon annan bara de kan bli nervösa. Här är mitt telefonnummer, ring mig om du behöver hjälp mot några superskurkar. Oh, och skaffa en bättre dräkt."
Anti-krist var sedan killen PC1 hängde med när hon inte var med gruppen och eftersom resten av gruppen inte visst att han torterade ihjäl folk och drack deras ryggmärgsvätska kunde de inte göra något. PC1 insåg ganska snabbt vad Anti-krist höll på med men det var alldeles för användbart att ha en extra superhjälte att ringa in ifall de behövde täcka flera personer samtidigt eller slåss mot farliga fiender. Anti-krist å sin sida gillade att ha en täckmantel, bra PR och backup från PC1:s eldkrafter ifall några andra vampyrer försökte ta sig in på hans område.