Nekromanti Rollspel.nu's skrivarcirkel II

solvebring

Superhero
Nytt tema saknas tydligen och jag har helt glömt av att dra i spakarna. Tur att Robert påminde mig. Så vitt jag kan se är det Ymirs tur. Ska efterlysa honom. Annars får vi helt enkelt hoppa vidare i turordningen. Återkommer.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag skickade ett PM till honom för några dagar sedan, men han har inte ens varit inloggad på en vecka.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: Tema superhjälte

Bra liten text som gör mig mycket nyfiken på en fortsättning!

Lite komentarer i bifogad fil:

Attachments

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Tema superhjälte

Tack för kommentarerna. Jo, de flesta hade du rätt i. Dock säger mitt stavningsprogram att det skall vara stort M i Mafia. Jag funderade faktiskt på om det räknas som ett namn eller inte. På svenska skulle det inte varit stor bokstav.

Får se om det blir en fortsättning på den. Jodå, Wraith är professionell, men hon jobbar för pengar och bryr sig inte vem hon jobbar för eller varför. Att ta hand om alla eventuella kopior kostar naturligtvis extra.

Spelade henne i Mutants & Masterminds 2nd edition efter att den förra karaktären Red Gazelle gick och blev ond vampyr. Tyvärr lades kampanjen ner så jag hann inte spela Wraith mer än ett par spelmöten. Det gjorde ju att de andra i gruppen inte heller han reagera på att hon egentligen var skurk. Hade blivit fina konflikter. :gremwink:

/Ulfgeir

solvebring

Superhero
Re: SÄTTA TEMA FÖR JUNI!

Ja, det har ju strulat till sig lite med temat för juni månad. Det är sådant som händer. Man är inte alltid närvarande helt enkelt. Vissa :gremsuck: har tydligen riktiga liv, osv. Men cirkeln är ju inte på liv eller död, så det ordnar sig alltid!

Nå ...

Ymir är kort sagt underrättad via ett par kanaler. Han har fått till och med 12:00, svensk tid, den 10:e på sig att sätta ett tema för juni.

Sedan är Johoohno underättad. Dock har han inte varit synlig i cirkeln på ett bra tag och får därav bara 12:01 till 24:00 den 10:e på sig.

OM INTE någon av Ymir eller Johoohno satt nytt tema för juni inom de givna tidsfristerna går turen vidare till näste man – Robert Jonsson – som jag vet är tämligen närvarande. Robert har från och med 24:01, natten mellan den 10:e och 11:e och framåt att sätta tema för juni månad.

/solvebring som gjort så gott han kan med det han har utefter förutsättningarna.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Bra med förvarning då skajag börja tänka redan nu om allt annat skiter sig.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

solvebring said:
solvebring som gjort så gott han kan med det han har utefter förutsättningarna.
Definitivt gott nog! Schysst att du tog tag i det!

Ymir

Liten kantbaron
Re: Tema: Sexmissbruk

Jag tycker att någon måste göra upp med alla vaga ettords-koncept-teman, 'doften av regn' och 'superhjältar' var bra första steg. Jag tänkte på massa trope-baserade teman, men jag är i mitten av ingenstans och har helt enkelt inte tid att komma på något perfekt då min internettillgång lämnar mycket i övrigt att önska. Så låt oss hotta upp den här skrivarcirkeln lite.

Junis tema är: Sexmissbruk.

Ju svettigare och mer ångestinducerat desto mer bonuspoäng!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Oj, och jag som gav en pust av lättnad när God45s tema INTE blev tortyrporr =)

Alright, dags att börja fundera!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Ujujuj, det här var inte det lättaste temat jag har haft att göra med. Har kämpat för att försöka hitta ett sätt att få ihop det med antingen Mutanter och Manicker eller Ljungeld på ett sätt jag kände var användbart men misslyckades. Nu har jag snarare bestämt mig för att bara försöka få ihop någonting, om inte annat så i diktform.

Hur går det för er andra?

God45

#PrayersForBahakan

Hur går det för er andra?
Det går inget vidare. Jag skrev en vampyr grej men det var jäkligt icke originellt och oinspirerat... Jag vet inte alls vad jag ska göra...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Normalt så försöker jag ju komma på någon twist att göra på temat:

Ensamhet - göra det positivt
Skräck - låta det vara monstret som känner skräcken
Kärlek - En galenpanna till zonfarare som är förälksad i sitt vapen
Superhjälte - en promotionrobot för senaste Batmanfilmen med korrupt programering löper amok

Jag kommer inte på någon roligt twist på sexmissbruk.

Nevermind. Sekunderna efter att jag skrev det kommer jag på exakt vad jag vill ha för twist. Om jag nu bara hinner skriva färdigt i tid! Gah!

Ulfgeir

Swashbuckler

För egen del har det varit svårt, och inte kommit på något bra. Jag skall lyckas få in något...

/Ulfgeir

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Tema: Sexmissbruk - Rymdhamsters bidrag

Aight. Som vanligt struntar jag ju helt i "tanken med temat" utan grunnar snarare på hur jag kan tolka temat på andra sätt. Det här är förvisso en av mina mer långsökta tolkningar, jag kan nog säga att det var det här eller inget alls =)

Ännu en stämningstext till Mutanter och Manicker. Myx är en stor stad i den förbjudna zonen som utgörs av en enorm, myllrande kåkstad som byggts upp runt gamla fornlämningar och utgör den stora handelsplatsen i zonen ditt skrotletare flockas för att byta sina fynd mot förnödenheter och skaffa sig lite förlustelse.

Attachments

Ulfgeir

Swashbuckler

Och här kommer mitt bidrag. Jag fick ihop något i alla fall. Hade velat göra den längre,men kunde inte komma på hur det skulle kunna ske.

/Ulfgeir

Attachments

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Tema: Sexmissbruk - Rymdhamsters bidrag

Gillar konceptet du hade. Och jag tycker den passar in på temat. Menar det är ju på samma sätt som man säger att utspilld sprit är alkoholmissbruk. :gremwink:

Tyvärr en del ställen där det verkar som om du hoppat över en del ord, så en extra genomläsning hade inte skadat. Den här scenen kan definitivt förlängas dock, och hade kunnat bli basen för en klart humoristisk novell.

/Ulfgeir

God45

#PrayersForBahakan

Ni får en dikt av mig den här månaden:

Du

Trycket ökar vid min ryggradsslut.
Blodssmaken när jag är utan dig vägrar försvinna.
Sökandet efter njutning är i det förflutna.
Sökandet efter utplåning är nuet.
Jag känner spindlarna lägga kristaller av ägg i min hjärna.
Bara du kan krossa dem.
Jag försöker härma trycket du lägger på mina fingrar.
Men jag har inget städ.
När jag lägger en hand över din hals vill jag aldrig släppa.
Brukar malar flyga rakt in i lågorna?

God45

#PrayersForBahakan

Antingen får jag inte hem hela eller så är det något konstig med filen. Jag verkar bara få de första styckena.

God45

#PrayersForBahakan
Re: Tema: Sexmissbruk - Rymdhamsters bidrag

Mörkt, mörkt skämt så + för det.

Annars är det väldigt långsökt och ganska kort.