Det beror rätt mycket på att det inte finns några regler för det. Men hur ofta händer det att Spindelmannen eller Blixten, efter en riktigt spännande fajt med Doktor Octopus eller Kapten Kyla, utvecklar en ny superkraft? Att ha regler för hur hjältarna utvecklas skulle varken passa med genren eller med regelsystemet. Visst utvecklas superhjältar i serier, men inte på det sätt en rollperson i ett rollspel utvecklas. De utvecklas snarare genom att bli mognare, gifta sig eller inse att med stora krafter kommer stort ansvar. Att de blir bättre på att anväönda sina krafter, eller kommer på nya sätt att göra det, hanteras genom att spelaren berättar om det när han eller hon använder sina krafter.I supergänget tycker jag inte det känns som man kan utvecklas mellan äventyr.
Och för att anknyta till trådens ämne: Rollspelare borde testa Supergänget för att det INTE finns några förbättringsregler. Väldigt många rollspel och rollspelare är så fixerade vid att rollpersonerna ska förbättras att jag tror det kan vara nyttigt att spela ett system där den möjligheten helt enkelt inte existerar.
/tobias