Måns said:
(...)
Det har alltså inget med Malmberg som person att göra. Jag känner honom inte och har varit väldigt noga med att inte uttala mig honom.
(...)
Ursäkta en fråga, men hur kan detta _INTE_ vara en fråga om "person"?
Vi har här en diskussion om ett handlingssätt, (F.M:s uppträdande som affärsman baserat på hans personliga bedömningar et.c.) under lång tid, som vissa (däribland du, Måns) anser är till nackdel för att komma ifråga för ett pris.
Du har argumenterat, i flera inlägg, för att just detta uppträdande på något sätt förminskar värdet av eller kanske helt ställer betydelsen av hans andra gärningar i skuggan.
Hur skulle det kunna handla om något annat än att värdera någons personlighet?
Jag måste säga att jag tycker du här tappade all trovärdighet. Jag har följt diskussionen, bland annat för att jag själv inte delar det här sättet att resonera och jag tycker att jag som tidigare och förhoppningsvis återkommande jurymedlem behöver förstå det bättre - men jag vill invända väldigt kraftigt mot påståendet att det är som vilket slags åsikt som helst.
Det kan det inte vara. Om det är ett argument MOT att viss person förtjänar ett pris, då handlar det enkannerligen OM den personen.
Stå åtminstone för det.