Jag har en dröm!
Jag vill tala till er, mina vänner, och säga att jag trots apors skrän, och morgondagens svårigheter, har en dröm!
Det är en dröm med djupa rötter i det regelbaserade ursprung vi alla delar, om att denna hobby en dag kommer att resa sig och leva ut den innersta meningen i denna övertygelse vi håller för självklar: att alla äventyr kan spelas med endast en tjugosidig tärning!
Jag har en dröm om att en dag före detta friformare och lajvare skall sätta sig ner vid samma broderskapets bord vid Gothcons rollspelsbar
Jag har en dröm om att all spel som försmäktar i orättvisans och förtryckets hetta, skall förvandlas till oaser av frihet och rättvisa. Att de kastar av sig oket av 1T100, av T6 och T12.
Jag har en dröm om att mina spelare en dag skall leva med en hobbyn, där de inte bedöms efter hur mycket teater de spelar, utan efter måttet på sin tjugosidiga tärning.
Med denna förtröstan kommer vi kunna arbeta tillsammans, spela tillsammans, sträva tillsammans, gå i fängelse utan att passera gå tillsammans, stå upp för den tjugosidiga tärningen tillsammans, med vissheten om att vi en dag kommer att uppnå äkta spelbalans.
Och när vi låter frihetens tärnikngar rulla, när vi låter dem rulla från varje hand, vid varje varje spelbord och vid varje konvent, då kommer vi närma oss den dag när alla Gygax barn kan fatta varandras händer och stämma in i orden: "Låt oss rulla den tjugosidiga tärningen och gå och smäda den onda orchen, och gå upp en level!"
Jag har också en mardröm.
Ett berg av apor. Där apkungen talar skånska.
Det är ni som väljer. Vill ni ha min dröm, eller vill ni ha min mardröm?
Vi har rätt, ni har fel!
Rösta på InternationalTeokraterna!
M.