Re: Protest!
Nej. Men det är deras problem.
Det kan man ju tycka, såklart. Jag föredrar att ge möjligheter.
Men vad ska Forgotten Realms-konstruktören göra? Anpassa sig till din smak och ge ut världen utan spelregler? Eller ge ut ett spel som han vill ha, med starkt nischade rollpersoner som förbättras?
FR-konstruktären gör vad fasen han eller hon vill. Frågan är bara om man önskar sig mig (och det uppenbara fåtal som håller med mig) som kunder. Vill man inte det är det ju skit samma.
Vill du köra PHB genom dokumenttuggen så är det ditt problem, men konstruktören ska jobba mot sin vision. Även om det kräver en d20 Player's Handbook!
Ars gratia artis, baby! Lev som du lär!
Absolut. Men tråden ligger i "rollspelsmakande", inte "rollspel", vilket innebär att jag fokuserar på
framtida och framförallt
tänkbara produkter. Jag frågar mig varför det ser ut som det gör, varför det inte ser ut som jag skulle önska att det såg ut, och vilka a argument det finns för, respektive emot, att arbeta som jag gör med mitt projekt. Mitt mål är inte att övertyga dig eller någon annan, utan att förstå konsekvenserna och mina egna idéer mer grundläggande. Det är nyttigt att låta sina idéer bli angripna, alldeles oavsett om angreppen lyckas eller ej.
Jag lever som jag lär. Jag arbetar mot min vision. Samtidigt finns det inget som hindrar att jag försöker sprida mina idéer eller undersöka dem.