Nekromanti Scanna in moduler

Vindhand

Myrmidon
Re: Formulär

Kan man konvertera Wordfiler till pdf?

Har man Distiller så tror jag att det går... nu använder jag ju inte windows så mycket så jag kan ha fel :)

under mitt system finns det trevliga gratisverktyget ps2pdf som konverterar postscript till just pdf (och postscript kan ju alla vettiga layoutprogram generera... t.o.m. word går att lura av .ps med litet ansträngning och klurighet ;)

Kanske bra för macfolket. Skulle vilja se om det verkligen blir lika bra, snyggt och kommer ut på skrivaren som det är tänkt.

Det borde det göra. Om pappersstorleken är tillräckligt lik och skrivaren tillräckligt kapabel så...

Vindhand

Myrmidon
Re: Det där var ju ... (ot)

Men vore förbannat bra, skönt, praktiskt, utvecklande och massa annat.

Ja tänk så roligt när en virusförfattare kan vara säker på att hela världen är lika känslig för hans lilla finurlighet...

Ungefär som om hela världen pratade samma språk och använde samma valuta.

..och bara odlade en slags mat, tittade på en sorts tv-program och använde samma rollspelsregler överallt...

Ärligt talat så ser jag det inte riktigt så. Jag tycker det finns FETT med standarder. Det finns så mycket standarder att företagen inte hinner implementera dem i tid.

"Det bästa med standarder är att alla kan ha sin egen"
...tror jag någon sade.

Det som hänt webbsidorna är att olika företag kämpat för att just deras standard skall bli den allenarådande vilket lett till en hetsig kaplöpning, trasiga och hophafsade standarderoch, som du säger, webbsidor som ser olika ut beroende på de mest diminutiva systemskillnader.

Xantelasma

Veteran
Vindhand Vise!

Inte mycket att tillägga...
det skulle i sådana fall vara
Game set and match...
Möjligen.

Zizop

Swordsman
Re: Formulär

Lite sent svarat. Jag använder Word och kör sedan PDF på doc:et med destiller och se - vackrare skapelse får man leta efter. Det fungerar utmärkt - tycker nästan att det blir snyggare än .doc utskrift i Word. Jag kan bara rekomendera samkörning med Word och Acrobat.

Förresten är lösenordet inte svårt att knäcka i .doc. Vilken någorlunda van användare kan göra det. PDF känns mycket säkrare av den anledningen.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Zizop on 2001-08-20 23:14.</EM></FONT></P>