Nekromanti Shibetsu [Panty Explosion]

Storuggla

Champion
Re: OAV 2: Apor, orientering och samtal från hjärtat

"Det gar väldigt ofta varit så att Hazumi varit minst populär (för att folk tycker hon är beskäftig) eller Yurika (för att hon är utböling) men den här gången blev det... Nanami. Ni vet, hon som var så... elak förra gången?"

Varvid Thark blir upprörd och jobbar hårt på att bli minst poppis till nästa gång :gremgrin:

"Efter heavy exposition släpper Yuu en bomb om att hon vill gifta sig med Hanbei. Jag reagerade inte tillräckligt mycket på den, sorry. Det får bli nästa gång."

Nja, han nämns inte med namn, med jag tror inte att Yurika har så många syskon som kan räknas å andra sidan.

"Flera snygga scener, men lååååååångsamt."

Indeed. jag tror att vi medelst planering kan speeda upp det hela, iom att vi aviserar i förväg på wikin vad vi vill ha för scener.

Storuggla, glögg på muggen

EDIT: Nu när jag läser bloggen är det faktiskt så att Yuu inte nämner några namn utan är fruktansvärt vag, varvid gamle Mengel- Goto menar jag kan totaluppfucka det hela. Men det säger jag inget om, eftersom jag inte riktigt litar på Grävling, spelledaren eller min kommunordförande.

Dr_Graevling

Veteran
Re: OAV 2: Apor, orientering och samtal från hjärt

EDIT: Nu när jag läser bloggen är det faktiskt så att Yuu inte nämner några namn utan är fruktansvärt vag, varvid gamle Mengel- Goto menar jag kan totaluppfucka det hela. Men det säger jag inget om, eftersom jag inte riktigt litar på Grävling, spelledaren eller min kommunordförande.

Faktum är att jag noterade det där direkt under spelmötet och tänkte att det kunde bli jättefestligt om gamle Goto tror att Yuu menade stackars Hideki istället för Hanbei. Höhöhö! :gremelak:

Storuggla

Champion

Sådant tycker du är festligt ja. Så lämnar bevisligen ditt sinne för humor mycket att önska.

Storuggla, kategorisk svampplockning

Nightowl

Champion

...tack för det! Det hade jag inte tänkt på alls! :gremgrin:

(Hideki och Yuu vore ju världens par - de är ganska lika, och Hideki behöver ju ett bestämt fruntimmer som tar hand om honom och bestämmer vad han ska tycka.)

Erik, skrattar rått

Nightowl

Champion
Seg feg deg...

jag tror att vi medelst planering kan speeda upp det hela, iom att vi aviserar i förväg på wikin vad vi vill ha för scener.
Jag tror det också, men undrar om det är det enda vi kan göra... ja, OK, vi kan ge thark och mig lite affe innan vi spelar, men sådant som är lagligt och billigt, alltså...

Några idéer? Vad är det som fallerar i övrigt, tycker ni?

Erik

Storuggla

Champion

"...tack för det! Det hade jag inte tänkt på alls!"

That's it, Grävling hamnar på min lista.

"(Hideki och Yuu vore ju världens par - de är ganska lika, och Hideki behöver ju ett bestämt fruntimmer som tar hand om honom och bestämmer vad han ska tycka.)"

Yuu är inte så hemsk! Hon är bara missförstådd... fast tja, den där boken Hideki fick om hur han skulle uppföra sig för att charma Tara kanske funkar bättre på Yuu eller mikosarna på Yasukunitemplet. Hon antar bara att hennes smak är universal, antar jag.

Storuggla, skattar rått

Nightowl

Champion

Yuu är inte så hemsk! Hon är bara missförstådd...
Hemsk och hemsk, hon är traditionell, och det är Hideki också... hon sportar, det gör Hideki också... de kommer från samma samhällsklass... de gillar antagligen samma filmer...

A match made in heaven, I say!

Erik

Storuggla

Champion
Re: Seg feg deg...

Jag är rädd för hur det skulle bli om vi spelade höga på druvsocker men... nej. jag antar att vi kan sluta upp att kopplas ner från internet eller irc stup i kvarten?

Storuggla, dosa för bankkod

Nightowl

Champion
Re: Seg feg deg...

jag antar att vi kan sluta upp att kopplas ner från internet eller irc stup i kvarten?
Fast det var ju ett mindre problem den här gången? Var det inte bara DeBracy som blev utkickad ett par gånger för att datorn inte gillade hans nuna?

Erik

Storuggla

Champion

"Hemsk och hemsk, hon är traditionell, och det är Hideki också... hon sportar, det gör Hideki också... de kommer från samma samhällsklass... de gillar antagligen samma filmer..."

Jag håller käften nu, innan det börjar formas allianser och idéer. Jag vet när när jag trampat i dragspelet och inte bör röra på mig.

Storuggla, krabban på stolen blickar utåt

Dr_Graevling

Veteran

"Jag håller käften nu, innan det börjar formas allianser och idéer. Jag vet när när jag trampat i dragspelet och inte bör röra på mig."

Det är nog försent att börja tänka i de banorna nu. Synapserna har nog redan börjat inne i Spelledarens "Ställa till saker för spelarna"-centra i hjärnan.

Tänk på att det är jag som beskriver dina misslyckanden också. >:D

Nightowl

Champion
Shibetsu OAV 2: HazYuu: Secret Origins!

Dagens citat:
Engelskalärare going postal:
Han slår ned nävarna i katedern, flåsar högljutt.
Sedan griper han tag i katedern och kastar ut den genom fönstret.
"JAG HATAR DEN HÄR JÄVLA SKOLAN! JAG HATAR MITT JOBB!"
Sedan hoppar han efter katedern.

Hazumi är diplomatisk:
"Yuu som ordförande? Nä, det går ju inte alls! Den här
klubben är redan förstockad och konservativ nog som det är! Det behövs NYTT BLOD!!!" Pinsam tystnad därefter.

Nu vet ni varför Akamatsu Gen är som han är - det är Hazumis fel, som vanligt.
Kvasten i sig är inte så läskig för den unge pojken
Akamatsu, men elden i glasögonormens ögon och hennes röst... pojken ryggar undan och försöker rädda sin heder med att påpeka att "Jag minsann ska gå och klättra i ett träd - och det får inte flickor göra! Nyaa!" och sen flyr han.

För Yuu och Yurika är europeisk geografi något som händer andra människor:
Yuu: "Väderkvarnar och tulpaner, va?"
Yurika: "Nä, det är Finland."

Vi börjar med det sedan länge ångestframkallande engelskaprovet. Eller inte.

För de prov som delas ut visar sig vara fullständigt tomma - provet har försvunnit. Det är tydligen droppen för klassens engelskalärare - som får någon sorts psykbryt och, som beskrivs ovan, begår självmord genom att hoppa ut genom fönstret från tredje våningen. Aj.

Sedan skiftar vi till en mer alldaglig miljö, men en nästan lika kuslig stämning. Naginata-klubben ska ha möte för att planera inför turneringen i helgen. Ordföranden släpper en bomb (?) om att hon vill Yuu ska efterträda henne när hon tar studenten. Hazumi, som själv fikar efter den där posten, startar en, låt oss kalla det diskussion. Därvid råkar hon haspla ur sig ovanstående kommentar om Yuu - som till synes lugnt och artigt lämnar rummet. (Yuu har god självkontroll och är positivt inställd till det mesta, så att hon tar så illa vid sig kräver ganska mycket.) Yurika, som har med sig ett Mystiskt Brev (som innehåller hennes ansökan om att få lämna klubben*), släpper det och skyndar efter Yuu. Tonen blir hetsigare och Hazumi drar. Pinsam tystnad råder.

Yurika får tag på Yuu vid juiceautomaten och de har ett litet samtal där Yurika som vanligt när hon är pressad tror att allt är hennes fel och ber om ursäkt för sin existens. Hon frågar om hur Yuu och Hazumi möttes... och vi får en flashback till sandlådan på lekis, där Hazumi försvarade Yuu mot en elak pojke som sabbade hennes sandslott**.

Me like. Me like verry much, sirrah.

Yuu fäller sedan en kommentar som borde varit med bland citaten ovan, men ni får det nu istället:
Jag... jag ville att Hazumi och jag skulle bli kära. Samtidigt. Så kunde vi dela det med varandra, du förstår?
Skvallra om våra pojkvänner. Dubbeldejter. Allt sådant. Men det... blev visst inte så.

Nävisst, för de blev ju kära i samme man.

Så helskönt, asså!

Tempobyte: Nästa engelskalektion... och de har fått en ny lärare, förstås. Ett utländskt fruntimmer, Miss Thompson***, som vill bli kallad för förnamn, inte använder några japanska artighetsfraser, handgripligen kör ut sin chef och agerar virvelvind i största allmänhet.

Det är ju märkligt i sig... men när Hazumi lämnar in sina papper passar hon på att hälsa till Hazumis pappa. En paket som hon lämnar som tack "råkar" gå upp, och de finner dels presenten (en enorm huggtand som brevet påstår vara "en genuin trolltand från ett jobb i Norge"), dels ett kort tackbrev som mer eller mindre rent ut säger att hon är anställd av herr Shinohara som Hazumis livvakt.

Ett förvirrat samtal efter provet (det verkar gått bra för alla utom Yuu, som hatar bokstaven L), och vi slutar... utan att ha hunnit dejten mellan Hideki och Tara, som ju skulle vara huvudpunkt. Fanafanafaaan! Jag suger! :gremfrown: Gomennasai, eller vad det heter!

Å, just one more thing, som Columbo brukade säga - Yurikas sjätteplus sinnen avslöjar att Angelica Thompson uppenbarligen har samma sorts krafter som henne - och "Angie" vet att Yurika vet.

Erik

*Hon anser att hon bara kan prestera något på grund av sina psykiska krafter, och det är ju fusk! Eller... kan det vara så att Yurika är rädd för krafterna, och vet att utan dem kommer hon bara att misslyckas i klubben, och hon vill inte misslyckas?
**Egentligen Yasukuni-templet i sand, med kottar som föreställer krigsförbrytare. Ett injoke om Yuus absurda politiska inställning. :gremsmirk:
***"Miss Thompson is my mother" Tänk över den meningen en gång till...

Edit: Glömde ju loggen från detta spelmöte

Krille

Super Moderator
Re: Shibetsu OAV 2: HazYuu: Secret Origins!

*Hon anser att hon bara kan prestera något på grund av sina psykiska krafter, och det är ju fusk! Eller... kan det vara så att Yurika är rädd för krafterna, och vet att utan dem kommer hon bara att misslyckas i klubben, och hon vill inte misslyckas?
Varför välja? För Yurika är det snarare båda - hon är dels fullständigt livrädd för det här som hon inte kan kontrollera, och dels är hon en ärlig och uppriktig flicka som vill alla väl.

Det finns iofs fortfarande en möjlighet att övertala henne att ställa upp i turneringen ändå. Det krävs förmodligen bara en konflikt där Rulle (vårt tärningsscript) hatar Yurika.

Och ställer hon upp ändå... då kan vad som helst hända. :gremgrin:

Storuggla

Champion

"Fast är inte hela klubben på väg att upplösas?"

Har delat med mig mina funderingar på om inte Yuu ska lämna klubben till förmån för en helt annan klubb, typ blomsterarrangemang (eller något annat som ser bra ut i papprena vid ett arrangerat bröllop), i ett försök att få Hazumi att vara hennes vän igen? Hon skulle såklart inte säga det rakt ut att det var motiveringen men...

Storuggla, tankar såhär efter arbetet

Storuggla

Champion

"dejten mellan Hideki och Tara"

Fast det kommer ju nu på lördag istället! Right at the feckin' beginning, liksom! Det ser vi fram emot! :gremlaugh:

Also, kul episod, även om jag tyckte att jag hoggade lite väl med rampljus på något vis.

Storuggla, grisade?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

Also, kul episod, även om jag tyckte att jag hoggade lite väl med rampljus på något vis.
Snick-snack! Det var på tiden... du såg ju hur glada vi var på dig efteråt väl? :gremsmile: Hade vi spelat PTA så hade det varit ditt avsnitt liksom, precis som det var Krilles avsnitt häromsisten. Eftersom det är snygga scener och fina upplägg och grejs som utgör mina våta drömmar så tycker jag förstås att det har varit asbra.

thark

Hero

***"Miss Thompson is my mother" Tänk över den meningen en gång till...

Så subtilt. :)

Jag har försökt fundera över vart jag vill ta Hazumi framöver, scener att föreslå till nästa avsnitt, och jag kommer verkligen inte på ett jämrans smack. Det känns lite som att hennes personliga ark är klar (eller i remission) för säsongen. Å andra sidan, så djupt insyltad som hon är i det som pågår behöver jag förvisso kanske inte aktivt föra in mer spotlight åt mig själv för att den ska komma. Det är mest att jag helt enkelt inte har några uppslag att bidra med.

Storuggla:

Det har jag tyckt att jag gör ända sen avsnitt 1. :)