Smärta och förnedring [Rutland]

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
695
Wow! Mörk präst av femte nivån! Dags att skaffa sig en kult!
Jag vill skaffa mig sektmedlemmar. Lisma vid hovet kanske är rätt val då?
Övriga parisbor med intressant livsföring är såklart också välkomna att ansluta sig till "l'église secrète d'Ismail" vi håller till på en lämpligt utsmyckad krogvind invid floden
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,842
Men, var är alla mina förbjudna texter? Har någon gått igenom mina byrålådor?

Nå, dags att jobba lite. Vilket namn står överst på listan? 4
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,210
Location
Marjura
D’Usher vaknar med en hemskhet i sitt bröst, och undrar om upplevelserna i fängelsehålan var den verkliga världen, eller bara en fantasi? Nåväl, gott om pluringar och opium, intressanta upplevelser att skryta om - låtom oss lisma vid hovet, tänker d’Usher, borstar av sig och stövlar ditåt: 2.
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,832
Location
Ereb Altor
Nej, när spriten inte funkar och pengarna tagit slut finns det bara en sak att göra - hitta de mest depraverade narkomanerna i Paris och hålla sig så nära dessa som möjligt.

Jag Lismar vid hovet.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,364
Mir Damad de la Chambre, ökänd filosof, arbetar (4) flitigt på sin avhandling, ”Förbjuden frukt: citroners potenta safter, nycklar till köttets och andens extas”.
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
MINA ÖGON!!!! VAD HAR HÄNT MED MINA ÖGON?!?
(Hahaha vad fan?!?)
(Om alla andra ska ha coola franska namn så är väl jag Docteur Plage du héron)

Ja, jag jobbar väl då. Jag vet inte hur man ska kunna läka ett brutet ben genom att operera in en hamster, men teorin kan vi fundera ut senare. Med lite tur får vi lite kött över som jag kan läka de här fördömda ögonen med.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,658
Location
Helsingborg
Sybot d'Orléans vaknar med en dundrande huvudvärk och en tom ficka. Men han har en inspiration, då han på den smutsiga cabareten träffade på en ovanligt skrytsam Gascognare. Sybot d'Orléans jobbar (4) och skriver nid-dikten "Tuppen från Gascogne", om en tupp som förklarade sig kung över en gödselhög.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,239
MINA ÖGON!!!! VAD HAR HÄNT MED MINA ÖGON?!?
(Hahaha vad fan?!?)
(Om alla andra ska ha coola franska namn så är väl jag Docteur Plage du héron)

Ja, jag jobbar väl då. Jag vet inte hur man ska kunna läka ett brutet ben genom att operera in en hamster, men teorin kan vi fundera ut senare. Med lite tur får vi lite kött över som jag kan läka de här fördömda ögonen med.
Föfö, hej hopp min sensuella lilla hamstrerpastej! Skall baron von Sadist introducera dig till conceptet "Gerbilium Cloaca"? Ta dig nu en redig sving grogg ur min svarta graal och låt mig kittla dina tonsiller med en urinbestänkt påfågelfjäder!
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
689
Location
Uppsala
Aramis vaknar och känner sig nöjd, Nej inte nöjd, tillfredsställd, dödandet i djupen var precis vad han behövde. Efter att ha sköljt blodet (eller vad det kan vara för substans som varelserna lämnat ifrån sig) från sitt ansikte, händer och kniv stirrar han på sin spegelbild i sjöljskålen en kort stund. Minnena från gårdagens slakt spelar i hans sinne en kort stund och när kan åter stirrar ner ser han ett leende spela över sin reflektion. Han måste ner dit igen, ner i mörkrets hjärta. Men först måste börsen fyllas, den är alldeles för lätt för Aramis tycke. Ut på gatan igen.

Efter en kort längtansfylld blick mot Sultanens hov, tar Aramis på sig sin slitna hatt och traskar vidare för att hitta en syssla att spendera dagen med.

Syssla 4: Jag jobbar
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Föfö, hej hopp min sensuella lilla hamstrerpastej! Skall baron von Sadist introducera dig till conceptet "Gerbilium Cloaca"? Ta dig nu en redig sving grogg ur min svarta graal och låt mig kittla dina tonsiller med en urinbestänkt påfågelfjäder!
Baronen kan få läsa i ”Alta in faucibus criceta” som jag lånade på det förbjudna biblioteket, så ska han nog lära sig ett och annat - men att penetrera befintliga kroppsöppningar med gnagardjur är så kyskt att jag inte vet om han är redo för vad han skulle lära sig där.

Att kittla tonsillerna med en urinbestänkt påfågelfjäder låter däremot som en nostalgisk återupplevelse av det oskyldiga utforskandet av köttets lustar vi upplevde i pojkskolan, så jag gapar och väntar.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,461
Location
Ludvika
L'espace De Amstér har börjat bli hes av allt vansinnit kacklande. Och det här helt hopplöst att sova med alla röster som viskar i hans öra. Kanske går det att dränka dem i vin!

5: Festar!

(Förlåt, Docteur Plage du héron!)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,182
Märkliga små blad med ockulta symboler har börjat spridas i staden. De bara dyker upp under dörrar, i brevlådor och liggandes på gatan.

Docteur Plage du héron arbetar så alla som skulle blivit skadade undviker detta. Detta räddar Leon och Mogette.

Waterhouse ger 1 Dirham till Docteur Plage du héron.

Thobia lismar vid hovet och får jobb som privatlärare åt några av hovets bråkigare ungdomar. Där driver han dem till hopplöshet och perversion genom att avslöja de sanna hemligheterna om universum för dem. Vilket gör dem lugnare så alla är nöjda! Thobia belönas med vackra kläder och en pistol.

Leon mördar en man över spelskulder. Han blir sedan gripen av Kadisen och torterad med kokande olja men erkänner inte något så de släpper honom.

d’Usher lyckas vara så inställsam och smickrande vid hovet att någon utser honom till assisterande vikare till ryttmästarens assistent. Inte det bästa jobbet men ett jobb i regimen! Och därmed säkerhet från att bli gripen och torterad av Kadisen.

Baron von Sadist festar upp alla sina pengar men hade inte nog med pengar för att nå en ny erfarenhetsnivå ännu.

Mogette lyckas förföra en högt uppsatt tjänstemans fru och lyckas utpressa henne på dyrbara föremål och en trollformel. Dock grips Mogette sedan av Kadisen efter att tjänstemannen fått reda på det hela och fått sin fru hängd. Kadisen tvingar Mogette att kyssa ett glödgat järn tills det svalnat.

Mir Damad de la Chambre skriver som
en del av sin avhandling en text som tolkas som ett försök att bevisa att Gud inte finns. Han jagas genom gatorna av arga folkmassor men göms av en märklig kult som gillar hans idéer. Han får med sig en av deras skrifter.

Sybot d'Orléans dikt tolkas som en superkul parodi av saxarnas nuvarande ledarskap. Alla läser den! Till och med en av Sultanens fruar. Sybot tjänar grova pengar. Sultanens fru ser också till att han belönas med en häst.

Aramis misshandlar en biodlare, stjäl hans pengar och en bikupa.

L'espace De Amstér festar upp lite dirham och får erfarenhet.


Personnes d'intérêt
Sybot d'Orléans (Cybot). Poet nivå 2. Äger: Mystiskt dokument. 500 dirham. 1 häst.

Waterhouse. Teolog nivå 2. Skadad. Äger: Helig text. 1 dirham. Mystiskt dokument.

Docteur Plage du héron (Hägerstrand). Doktor nivå 1. Blind. Äger: 1 flaska morphia. Kirurgiska instrument. 11 dirham. Mystiskt dokument.

Leon. Råskinn nivå 3. Äger: 1 Svärd. 1 krukväxt. 2580 dirham. Mystiskt dokument.

d’Usher (Badmojo). Missbrukare nivå 2. Äger: 5 opium. 1 opiumpipa. 3030 dirham. 1 magisk yxa. Mystiskt dokument. Officiel titel.

L'espace De Amstér (Rymdhamster). Filosof nivå 2. Vansinnig. Äger: Trollformeln Ets ha-Da’at. 4759 dirham. Mystiskt dokument.

Thobia (TobiasEkwall). Mörk präst nivå 5. Äger: 3 dirham. 1 piska. Mystiskt dokument. Vackra kläder. 1 pistol. 2 kulor.

Aramis (Arrikir). Råskinn nivå 2. Äger: 1 kniv. 1 sköld. 61 dirham. Mystiskt dokument. 1 Bikupa.

Baron von Sadist (obak). Prostituerad nivå 2. Äger: 1 läkande salva. 1 katt. Mystiskt dokument.

Mogette (Mogger). Missbrukare nivå 1. Äger: 1000 dirham. 12 flaskor sprit. Mystiskt dokument. 1 spjut. Trollformeln Sim’bala’sim.

Mir Damad de la Chambre (Tant Ragnar). Filosof nivå 1. Äger: 40 dirham. 1 pilbåge. 10 pilar. En lustig hatt. Mystiskt dokument. Skriften ”Ex Mortis Capreolus”.


4e Muharram
Vad gör du idag?

1: Utforskar Smärtan och förnedringens fängelsehåla.

2: Lismar vid hovet.

3: Studerar förbjudna texter.

4: Jobbar.

5: Festar.

6: Använder magi (ange namnet på trollformeln)

7: Vilar.

8: Utmanar en annan karaktär (ange namnet) på en duel.

9: Ger en annan karaktär (ange namnet) ett föremål (ange vilket) eller en summa pengar (ange summan).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,832
Location
Ereb Altor
Het kyss! Men inget som inte en flaska sprit kan lösa! Lektyr blir det märkliga dokument jag fick, jag 3: Studerar förbjuda texter.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,364
Hm, vad är det här för lattjo liten text? Kan det stå något om hur äpplen är sexigare än citroner?

Mir Damad de la Chambre
Studerar förbjudna texter (3) : ”Ex Mortis Capreolus”
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,461
Location
Ludvika
HihihihahaheeheHIHIHIhohohahaha

L'espace De Amstér har börjat lyssna rösterna. De har ju faktiskt riktigt vettiga argument. Efter en lång debatt i en gränd ser de ett källarfönster med sönderrostat galler som de klämmer sig igenom.

1: Än en gång ner i fängelsehålan!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,658
Location
Helsingborg
En vacker häst, sultaninnans gunst och pengar på fickan, vad mer kan man önska som Paris mest begåvade poet? Dags att ge sig till hovet för att lisma (2). Kanske även att hitta och förföra en ung och rik änka som är imponerad av ens ryttarkonst och poesi. Kanske någon av sultaninnans hovdamer är öppen för en lång romans med en (ung, vacker, begåvad, farlig och framför allt ödmjuk) poet?

Sybot d'Orléans är dock en riddare av ord och sinne. Medans hans kniv-skarpa tunga är till salu och den vildaste legosoldaten i Sultanens rike, så är hans lans reserverad för saktionerade dueller.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Ah, det verkar som att Waterhouse ben inte blev bättre av att jag försökte operera in en hamster i frakturen. Inte heller mina ögon.

Eftersom min läkekonst enbart verkar vara preventativ så får ni muta mig ordentligt om ni vill att jag ska jobba igen.

Jag väljer att lisma vid hovet idag. Att vara en blind läkare som står bakom feta adelsmän och viskar passar min image perfekt, tyvärr har jag inte varit blind så länge så jag hoppas att jag ställer mig bakom rätt personer.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,275
Jag spikar upp en text utanför min praktik där det i snirklig stil står ”Docteur Plage du héron är ute för dagen. Lägg ett brev med 1500 dirham i brevinkastet så jobbar jag imorgon”
 
Top