Vad är det här för tillbakakaka? Jag tyckte inte att du var så ulvig, men den här överdrivna reaktionen på en ganska mild anklagelse ("Den här kommentaren har inte åldrats så väl") gör dig inga tjänster, heller. Och så länge jag hade dig som grön så var det "dyrka Genesis som en gud på Olympus", men när jag uttalar mig negativt så blir det "Det här är bara lökigt" och "Är du ulv så är det här det vänder". Inga argument eller försvar, bara "Nu är du dum, sluta med det". Att säga "du är så smart" när man blir grönad och "bättre kan du!" när man blir synad är klart manipulativt beteende. Så du får samma tillbaka: bättre kan du!
---
Men vete fan om inte Octo är en bättre ulvkandidat ändå. Vimes är inne tidigt och röstar JA den här rundan, och är generellt för förslaget. Är han eller Octo ulv tillsammans med Basse+Martin så måste de ju skjuta ned det här förslaget. Octo jobbar ganska mycket den här rundan för att underminera det. Han har en JA-röst, vilket är till hans fördel, men jobbar ganska hårt med att skjuta både Vimes och Andersson i sank.
Å andra sidan, är han grön så är ju antingen Vimes eller Andersson röd, och ja, då måste han ju göra något.
Men det här är ju ganska rödande:
Det är ju inte svårt att räkna på kartan och se att skulle den här omröstningen gå till fjärde rundan så är det Octo själv som är korpral på den. Den uträkningen har han säkert också gjort, men han nämner det inte alls, vilket är lite varningsflagg.