Nekromanti Snyggaste skivomslaget?

!Paxen

Swashbuckler
Snyggaste vet jag inte, men jävligt snygg är iaf denna

Sen så finns det några andra skivor av Godsmack som har riktigt snygga omslag.

Necross

Swashbuckler
Apropå Dead Kennedys så är detta en av mina favoritomslag från senaste åren - Jello Biafra and The Guantanamo School of Medicine:

Rising

Vila i frid
Menmenmen... Nu blev det lite väl mycket hårdrocksploj i den här tråden...

För att leda ämnet tillbaka till sånt som är sexigt och coolt så måste jag visa det här omslaget också:

Återigen; jag har ytterst liten koll på vad det här är för ett band, men sångerskan är en hippiebrud som ammar ett fucking lejon på skivkonvolutet! Hur mycket mer awesome kan det bli?

Jag vågade först inte riktigt lyssna på musiken, för jag befarade att den kunde låta helt piss och därmed vara oförtjänt av ett så gudabenådat skivomslag, men nu var jag tvungen att smyglyssna lite, och av det lilla jag har provhört så är det skön, knarkig blues och hon ryter och raspar ur sig texterna som en kåt Janis Joplin.

Hade hon hetat "Lionfucker" så hade skivomslaget varit lite, lite bättre, dock. Då hade det ju varit mer "nämen hur kan du beskylla mig för att ha varit otrogen när jag reste till afrika? Jag har ju sagt att det bara var jag där ute på savannen, förutom några lejon. Några stora, håriga och frustande lejonhanar... Så, så, iväg nu; jag håller ju på och ammar vårt barn här, ser du väl?" istället för "hö hö, mitt band heter Mama Lion; och det kan man ju gestalta på det här viset, för att skoja till det litet".

!Paxen

Swashbuckler
Rising said:

För att leda ämnet tillbaka till sånt som är sexigt och coolt så måste jag visa det här omslaget också:

Återigen; jag har ytterst liten koll på vad det här är för ett band, men sångerskan är en hippiebrud som ammar ett fucking lejon på skivkonvolutet! Hur mycket mer awesome kan det bli?

Jag vågade först inte riktigt lyssna på musiken, för jag befarade att den kunde låta helt piss och därmed vara oförtjänt av ett så gudabenådat skivomslag, men nu var jag tvungen att smyglyssna lite, och av det lilla jag har provhört så är det skön, knarkig blues och hon ryter och raspar ur sig texterna som en kåt Janis Joplin.

Hade hon hetat "Lionfucker" så hade skivomslaget varit lite, lite bättre, dock. Då hade det ju varit mer "nämen hur kan du beskylla mig för att ha varit otrogen när jag reste till afrika? Jag har ju sagt att det bara var jag där ute på savannen, förutom några lejon. Några stora, håriga och frustande lejonhanar... Så, så, iväg nu; jag håller ju på och ammar vårt barn här, ser du väl?" istället för "hö hö, mitt band heter Mama Lion; och det kan man ju gestalta på det här viset, för att skoja till det litet".
Family Productions INC. gör det hela lite roligt ironiskt.. Annars så har du helt rätt... Om fler kände till det så hade det säkert kommit etta på någon topplista över snyggaste skivomslag

android_iv

Warrior
Rising said:

Fick mig att tänka på följande skiva (säkert senare, ändock):
Tori Amos, Boys for Pele

På insidan av konvolutet (alltså gills den bilden inte riktigt) finns sedan denna bild, där Tori ammar en kulting.

Jag tror jag föredrar Tori Amos omslag, det (först med geväret, sedan med kultingen) är så.. härligt stört. Skitig och psykotisk. Men väldigt vackert också (min enda reservation är texten på höger sida, känns inte riktigt bra...).

!Paxen

Swashbuckler
Android IV said:
Fick mig att tänka på följande skiva (säkert senare, ändock):
Tori Amos, Boys for Pele

Jävligt mäktigt måste jag säga..

Android IV said:
På insidan av konvolutet (alltså gills den bilden inte riktigt) finns sedan denna bild, där Tori ammar en kulting.

Jag tror jag föredrar Tori Amos omslag, det (först med geväret, sedan med kultingen) är så.. härligt stört. Skitig och psykotisk. Men väldigt vackert också (min enda reservation är texten på höger sida, känns inte riktigt bra...).
Fan vad stört det här såg ut..

Rising

Vila i frid
Android said:
Jag tror jag föredrar Tori Amos omslag, det (först med geväret, sedan med kultingen) är så.. härligt stört. Skitig och psykotisk.
Ja, det där är grymt (åh, det där var en ofrivillig ordvits!). Tori Amos och kultingen var en bättre bild än mama lion och lejonet. Mycket på grund av att Tori blickar drömskt ut i fjärran istället för att posera inför betraktaren.

Good call, Android!

chrull

Stockholm Kartell
Den här är ju fantastisk:

synd att jag inter har någon bild på baksidan, då den ser nästan lika dan ut men med en sparkande fot, till b-sidan Kickar då. Om man kan kalla någon av de låtarna för en A eller B-sida.

KMFDM's omslag har jag alltid gillat, nästan alla är målade av samma person, i samma färgschema. Vilket leder till att de är snyggare tillsammans än en och en. Men här är en iaf:

Bra, men knappast bäst.

Den här är ju bättre tex:

och jag kan ju inte snacka omslag utan att ta upp:

och i kategorin "omslag med tjejer på" så kommer den här högt upp för mig:

seinet

Swashbuckler
Med risk för att stämplas som trådnekrofil så postar jag omslaget till Emerson, Lake and Palmers skiva "Brain Salad Surgery". Skivan med det underbara stycket Karn Evil 9 (spotify-länk) som alla borde ta och lyssna på.

Omslaget skall vara ritat av självaste H.R. Giger.

/S. Wintermute

Arfert

Facit
Seinet said:
Med risk för att stämplas som trådnekrofil så postar jag omslaget till Emerson, Lake and Palmers skiva "Brain Salad Surgery". Skivan med det underbara stycket Karn Evil 9 (spotify-länk) som alla borde ta och lyssna på.

Omslaget skall vara ritat av självaste H.R. Giger.

/S. Wintermute

...ja. så jävla BRA!!! Hur kunde jag ha glömt det omslaget. Och, ja, det är Giger som gjort det!
Bra skiva för övrigt, om man pallar med lite konst-musik.