Ymir
Liten kantbaron
Re: Awesome! [NT]
Awesome!
Awesome!
Family Productions INC. gör det hela lite roligt ironiskt.. Annars så har du helt rätt... Om fler kände till det så hade det säkert kommit etta på någon topplista över snyggaste skivomslagRising said:Menmenmen... Nu blev det lite väl mycket hårdrocksploj i den här tråden...
För att leda ämnet tillbaka till sånt som är sexigt och coolt så måste jag visa det här omslaget också:
Återigen; jag har ytterst liten koll på vad det här är för ett band, men sångerskan är en hippiebrud som ammar ett fucking lejon på skivkonvolutet! Hur mycket mer awesome kan det bli?
Jag vågade först inte riktigt lyssna på musiken, för jag befarade att den kunde låta helt piss och därmed vara oförtjänt av ett så gudabenådat skivomslag, men nu var jag tvungen att smyglyssna lite, och av det lilla jag har provhört så är det skön, knarkig blues och hon ryter och raspar ur sig texterna som en kåt Janis Joplin.
Hade hon hetat "Lionfucker" så hade skivomslaget varit lite, lite bättre, dock. Då hade det ju varit mer "nämen hur kan du beskylla mig för att ha varit otrogen när jag reste till afrika? Jag har ju sagt att det bara var jag där ute på savannen, förutom några lejon. Några stora, håriga och frustande lejonhanar... Så, så, iväg nu; jag håller ju på och ammar vårt barn här, ser du väl?" istället för "hö hö, mitt band heter Mama Lion; och det kan man ju gestalta på det här viset, för att skoja till det litet".
"Bullfest bullfest hela dan!"Organ said:Äh, du har ju hoppat över den coolaste!
Fick mig att tänka på följande skiva (säkert senare, ändock):Rising said:Menmenmen... Nu blev det lite väl mycket hårdrocksploj i den här tråden...
För att leda ämnet tillbaka till sånt som är sexigt och coolt så måste jag visa det här omslaget också:
Återigen; jag har ytterst liten koll på vad det här är för ett band, men sångerskan är en hippiebrud som ammar ett fucking lejon på skivkonvolutet! Hur mycket mer awesome kan det bli?
Jävligt mäktigt måste jag säga..Android IV said:Fick mig att tänka på följande skiva (säkert senare, ändock):
Tori Amos, Boys for Pele
Fan vad stört det här såg ut..Android IV said:På insidan av konvolutet (alltså gills den bilden inte riktigt) finns sedan denna bild, där Tori ammar en kulting.
Jag tror jag föredrar Tori Amos omslag, det (först med geväret, sedan med kultingen) är så.. härligt stört. Skitig och psykotisk. Men väldigt vackert också (min enda reservation är texten på höger sida, känns inte riktigt bra...).
Ja, det där är grymt (åh, det där var en ofrivillig ordvits!). Tori Amos och kultingen var en bättre bild än mama lion och lejonet. Mycket på grund av att Tori blickar drömskt ut i fjärran istället för att posera inför betraktaren.Android said:Jag tror jag föredrar Tori Amos omslag, det (först med geväret, sedan med kultingen) är så.. härligt stört. Skitig och psykotisk.
Seinet said:Med risk för att stämplas som trådnekrofil så postar jag omslaget till Emerson, Lake and Palmers skiva "Brain Salad Surgery". Skivan med det underbara stycket Karn Evil 9 (spotify-länk) som alla borde ta och lyssna på.
Omslaget skall vara ritat av självaste H.R. Giger.
/S. Wintermute