Re: Jag tycker att det vore intressant...
Nu börjar vi komma in på alternativhistoriska spekulationer. Jag tror dock inte att det ena hade varit värre än det andra.Alternativet där var att låta nazityskland behålla det. Välj själv.
Vad menar du med detta? Jag kan inte följa din tankegång.Vem ligger Kuba i krig med. Korea ligger iofs i krig med Sydkorea, men har haft en vapenvila i flera decennier.
De amerikanska styrkorna är inte snälla mot de civila. Men de flesta offer skördas inte av att jänkarna skjuter civila, utan av att irakierna skjuter/spränger varandra.Inbördeskrig? Sen när är USA's styrkor irakier?
I Sverige? Det finns dåliga lagförslag i pipen, ja. Sverige är det näst mest övervakade landet i Europa, ja (efter UK). Oöverträffad polisstat, nej.Men vi går också mot en historiskt sett oöverträffad polisstat
Ungefär lika dåliga.Ännu färre som längtar tillbaka till nazityskland. Man får liksom se till alternativen.
De hade inte behövt fortsätta vara det. De länder som inte blev "hjälpta" av Sovjet är nu några av de rikaste i världen, trots att de var sönderbombade 1945. Jämför Västtyskland med Östtyskland och Nordkorea med Sydkorea.De var det redan tidigare.
Definitionsfråga, men det ledande partiet i Sovjet kallade sig kommunister. Men jag tycker vi inte tar upp den diskussionen igen.Nej, det är högern som jobbar häcken av sig för att skapa den kopplingen.