Anchorman said:Jesper
Jesper som fortfarande är aningen snurrig möts av ett bekant ansikte.
Det krävs mer än så för att sänka mig! säger Sigurd med brandyxan liggandes över ena Axeln.
In och plåstra om dig nu, så ska vi barrikadera det här ställer, källarfönsterna är ju inte stora men det finns säkert nån jävel som kan smita in där.
Rösten på radion fortsätter prata:
Om jag inte visste bättre så skulle jag kalla dem här för zombies, överallt är dem, håll er borta från centrum. Eller vad vet jag, det kanske är samma i hela Bergsfors, kanske hela Sverige hela världen.
Plocka upp vapen och barrikera er, för det här är något helt sjukt
[Hur ser resten av byggnaden ut? Jag vet att det ligger en halv våning under marken så jag antar att det är saker som ligger ovanför.
Jesper nickar åt Sigurd, glad att gubben fortfarande är i livet.
"Bomma överallt, så kan vi ringa upp till karlssons och säga åt dem att stänga porten till gården." Jesper pressar förbandet mot såret i pannan, som har börjat slutat bulta allt för överjävligt.
"Isaks plattjärnssvärd, har vi slängt dem, eller har han fått hållas med sin jävla lek?"
Praktikanten Isak var lajvare, och bara några år yngre än Jesper, men han hade inte riktigt hajjat att egenjobb fick man göra när arbetsdagen var slut.
Axel kommer in på kontoret med en förbandsväska och vad som ser ut som ett sykit för knappar. "Jag tror att han har några kvar, vi kan kolla sen när jag har sett till att du har slutat blöda. Sigurd, ring upp och kolla så grabbarna på karlssons har åkt hem. Sen kan du börja svetsa fast plattjärn på de fönster som behöver. Och ropa om du ser någon. Direkt!"
Han tar Jesper i armen och börjar leda honom in i omklädningsrummet där han raskt börjar ta hand om Jespers sår.
Under tiden ringer Sigurd upp till karlssons, den något större verkstaden. Den fyller byggnadens två övre våningar. De hanterar något större jobb, och har rätt gott om plats. Runt bakdörren in till deras verkstad har de en ca 2.5 meter hög plåtvägg med taggtråd, för att hålla undan alla koppar och verktygstjuvar, och bakom det i en något nedsänkt fyrkantig grop på 25x25 meter har de kontainrar för skrot och skräp, materiallager samt en hög kram för att kunna flytta de tunga balkarna. Själva huset har totalt tre ingångar, en i markplan, en in till Efwerskogs, och en in till Karlssons. Den in till karlssons ligger innanför plåtväggen, och den i markplan leder in i ett trapphus som leder till båda verkstäderna.