Lunde, Jesper och Jimmy
[Då gäller samma här, ni kan posta mellan varandra utan att jag uppdaterar hela tiden, fokusera dock på konversation och liknande om ni gör det, så inte händelser staplas ovanpå varandra.]
Medans spända blickar utbytts mellan dem nya bekanta i trappuppgången så springer någon ut genom dörren till verkstaden.
Sigurd som är snabb med sin brandyxa gör sig redo att svinga den men stoppar i sista stund då han känner igen praktikanten ifrån verkstaden.
Praktikanten ryker ifrån hans jobbarkläder som om han har brunnit tidigare och släckt elden.
Ni är ju inte riktigt kloka säger han och lyckas se både vettskrämd och lite road ut på samma gång.
Hela verktstaden är helt förstörd, men stort tack gubbar, det var bara en tidsfråga innan dem där gubbarna hade slagit ner den klena gipsväggen.
Praktikanten som heter Jonas går nerför trappan och säger att han behöver ett glas vatten.
Axel följer med honom lite motvilligt då han inte riktigt verkar ha fullt förtroende för alla av dem nyanlända.
Det är nog bra ifall vi flyttar oss ifrån fönsterna, låt oss gå tillbaka ner till verkstaden.
Efter er. säger Sigurd och syftar på dem som har kommit ifrån anstalten.
Rutger
[Din uppdatering kommer fortsätta längre ner så läs den posten också]
Efter att ha släppt ut Hanna så smyger sig Rutger fram, vad han kan se rör sig ingen av poliserna.
Vänster bakdörr är öppen och ett par handklovar ligger ett par meter bort som om någon har fritagit sig själv. Framför motorhuven klämd mellan bilen och väggen ligger en zombie och försöker kravla sig fri, dock utan någon mening då han sitter så väl fastkilad.
Hur någon ens kan överleva en sådan smäll är dock något som förbryllar både Hanna och Rutger.
Efter ha klivit närmare ser Rutger att både poliserna är döda, dock verkar det inte som om föraren har dött av kraschen utan snarare av att ett stort sår i nacken, nästan som han har blivit spetsad bakifrån.
Som tur är finns både pistolerna kvar och både Rutger och Hanna plockar upp varsin pistol, både känner en ovan känsla att hålla i den och hade nog hellre sluppit, men den här dagen känns som den kan fortsätta hur som helst, så ett par skjutvapen är alltid bra och ha.
Rutger tittar även in och kontrollerar radion, men den verkar tyvärr helt tilltryckt och Rutger får ingen signal när han testar den.
En toyota prius närmar sig
Nicola och Mikael
[eran uppdatering fortsätter längre ner så läs där sen.]
Efter tre signaler som kändes som en hel evighet svarar Erik på andra sidan.
[skriver ner samtalet som det var, så du får ursäkta att jag tar lite kontroll över din karaktär...]
Hallå? Nicola, du anar inte hur glad jag är att höra din röst! Vart är du? I en bil, är du galen? Jag vet att du har en förkärlek att spela hjälte och du är den tuffaste människan jag träffat någonsin, men du måste inomhus, stäng in dig kan du få med dig några på vägen så är det bra, men du måste tänka på dig själv nu.
Lyssna, jag och tre andra här på universitet har lyckas stänga in oss i ett skyddsrum i källaren, vi är säkra här, finns ingen chans att någon tar sig in.
Kom inte hit dock, det är såna där freaks överallt här, hitta en säker byggnad och stäng in dig.
Bilen närmar sig sitt mål och Nicola ser hur Linda blir fylld av glädje över att se sin dotter stå där hon verkar vara oskadd detsamma gäller läraren som står bredvid henne, de verkar genomsöka en polisbil och håller varsin pistol i handen.
Nicola säger att hon måste gå och de båda säger det klassiska
Jag älskar dig till varandra och lägger sedan på.
Vägen till Hanna var inte lång, men de tre i bilen har sett dussintals med zombies på vägen och några sprang även efter under en tid men gav upp då de inte hade någon chans att komma ikapp bilen.
Nicola, Mikael och Rutger
Priusen stannar bara några meter ifrån den krockade polisbilen och Linda och Hanna omfamnar varandra i en lång kram, både gråter både av lättnad och av rädsla.
[Om ni behöver något ifrån polisbilen ta det nu, Rutger har kollat och polisradion funkar inte men dem har tagit båda pistolerna men det finns ju andra saker såsom batonger och pepparsprej och liknande. Jag väntar med uppdatering tills ni kommit fram till vad ni ska göra näst, konversera gärna hur mycket ni vill, men akta att lägga in för mycket händelser då dem staplas på varandra]
[Taget ifrån wikipedia:
Nästan alla ordningspoliser har ett bälte runt midjan där man har sin tjänstepistol, extra magasin, expanderbar batong, handfängsel, kommunikationsradio av märket Sepura eller Ericsson, mobiltelefon, pepparspray, nycklar och handskar. Utöver det har man en persedelpåse där man har tilläggsutrustning som är bland annat skyddsmask 90 och skyddsväst]
Bengt
[Japp teven syns inte från fönstret, jag läste allt din post noga innan jag uppdaterade
]
Med en enkel överslagsräkning räknar Bengt till åtminstone tio virusdrabbade människor utanför.
Vägen till bilen känns onekligen väldigt lång och problematisk. Leif kommer dock med ett förslag som kan vara en lösning
Var inte dum nu, ta deras bil, du når ju garaget inifrån och du kan även passa på att plocka upp nån hammare eller nåt så du kan försvara dig lite mot dem där typerna.
Bengt ser nycklarna till deras Saab kombi hänga alldeles vid dörren.