Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Anchorman

Swashbuckler
Erdan

Det finns inte mycket mat i personalrummet, men ett paket med ballerinakex och en cola flaska åker med. Steve tar med sig de två bananer som ligger i en fruktskål vid kassan.
Försiktigt kommer de två ut genom bakdörren.
Gatan bakom butiken är klart mycket glesare i sin zombiepopulation än gatan framför och bara några få finns här, de är som tur är utspridda och ingen är direkt vid bakdörren.
Även vid bakdörren är en rosa vespa parkerad.
Antagligen där nyckeln hör hemma. Så... Vem kör?
Säger Steve och sneglar lite snett på Erdan

yjoben

Veteran
Erdan har nycklarna så han sätter sig på vespan och tittar på Steve..... Eller vill du hemskt gärna köra en rosa vespa? Steve som fullständigt HATAR rosa säger "Nej du jävul, jag kör fan ingen fjollig toasits!" Erdan styr "toasitsen" mot väderstationen.

Anchorman

Swashbuckler
Erdan

Steve håller sig i för allt han kan med armarna runt Erdans bröstkorgen. Det blir uppenbart ganska snabbt att den här scootern inte är trimmad för fem öre, snarare verkar den segare än den ska vara, kanske beror det på att de är två på den lilla scootern.

Tre zombies har fått vädring på scootern och har börjat springa efter, de kommer inte ikapp men de tappar inte så jättemycket på den sega scootern.

Hade fan gått snabbare med en cykel! utbrister Steve när paniken börjar infinna sig.

Olyckligtvis är vägen framför blockerad av en stillastående glassbil samt en personbil som har blivit vält åt sidan.
Två zombies står framme vid den välta personbilen och vrider sitt huvud åt scooterns håll när dem närmar sig.

En smal glipa går mellan den välta bilen och glassbilen, men det blir inte lätt att köra igenom, speciellt inte med alla zombies i närheten.
Vägen svänger även åt höger mot Kungsgatan.

yjoben

Veteran
Erdan bedömmer sin egna körförmåga samt att två rediga män sitter på scootern och skriker till Steve: VI kommer inte igenom! På med ditt fightingface nu Steve! Vi knockar döhuvudena! Och fortsätter sedan!

(Kungsgatan var ju som bekant överbefolkat med köttätande fläskkäftar)

mårten1

Swordsman
Rutger tar inte så stor notis om Nicola, men ser de andra och vad han antar är Lina, hon får en inte alls maskerad anklagande blick men han vänder sig snabbt tillbaka till gruppen.

"Ok, jag kan [också, om Jesper anmälde sig] dra, men jag kan inte köra för fem öre så behöver någon som kan hantera en ambulans. Men förhoppningsvis är det bara in och ut så borde räcka med två tre pers, ni andra kan ju försöka hjälpa dem där upp med Nicola."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag ser med avsmak på hur Lunde klänger på Jimmy, men när jag ser Nicola skiner jag upp. "Nickyy!" ropar jag lättad och glad. För glad egentligen. Nicky skulle ju hållas kort, men det får vara för den här gången. Jag går fram till henne. Hon är verkligen, som jag redan sagt, superfit. "Vad har hänt med din hand?"

Cassius

Hero
Jimmy skrattar till när pojken blir arg över att han inte gillar polisen.

"Du får gärna påminna mig om när du räddade mitt liv, Jesper..."

Sen kommer den där bruden, Jimmy tappar hakan. Han ser bara den gula sportbehån. Allt annat är bara ett skimmer, sen ser han ansiktet. Då förändras hakans position och han tittar förvånat och lite skrämt.

"Vad i helvetet gör du här!?"

Cissi

Up to no good.
Lunde

Jag slänger en blick över axeln när Nicky dyker upp och ryggar undan. Alla glåpord och tjuvnyp från skoltiden innan gymnasiet kommer tillbaka som en spark i magen. Snygga, självsäkra tjejer som hon älskade att trycka ner och förnedra tjejer som mig.
Jag lyfter upp motorsågen och smyger iväg med blicken i golvet.

När Rutger pratar om att åka till polisstationen säger jag inget. Försöker hålla mig osynlig. Men när Lollo så översvallande hälsar på Nicky känner jag att jag måste därifrån. En våg av svartsjuka väller upp inom mig. Men jag inser ju att även om jag skulle börja flirta med Lollo, snygg som han är, skulle han aldrig falla för en tjej som mig. Han ska ha en tjej som Nicky. Snygg, dryg och ytlig... och som samvetslöst stjäl sin väg genom samhället.

Jespers utbrott kommer åt mig lite och jag står och väger lite, förvirrad och ur slag.

Jag tänker på Jesper och blir varm på insidan igen. Det är en äkta kille. Jordnära och snäll. Det behöver jag, och han behövs här. Jimmy verkar känna Nicky och där drivs den sista spiken in i kistan och jag känner att jag måste därifrån. Jag är udda och utanför igen.

"Du kan inte åka Jesper... Du är immun mot viruset, du behövs här. Jag följer med Rutger." Sen slipper det ur mig, innan jag hinner hejda mig. "Snygg jacka!" Till Nicky, jag ser henne i ögonen och är gravallvarlig.

"Bengt, ge mig passerkortet!" Sträcker ut en hand.

Cassius

Hero
- Lunde, tänk nu för fan? Ifall alla snutarna, med sina skjutvapen och träning inte klarar av det. Hur fan tänkte du då klara det?

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Rutger verkar se igenom mig, noterar jag. Nåväl, om han ska bete sig så mitt under apokalypsens jävla zombiekrig, så kan han få göra det. Här var jag orolig för dem och så blir jag ignorerad av den stroppen. Jag ler mot Lollo, lättad att någon ur vårt gäng åtminstone beter sig som att vi har dödat zombier ihop. "Hej, killen."

På Jimmys reakion tittar jag dit, överraskat för jag känner igen honom. Kugghjulen snurrar. Jimmy!

"Ska inte du sitta inne?" Säger jag med kall röst. Sen noterar jag geväret i hans hand och jag stelnar till lite.

På Lundes ord sneglar jag till på henne. Kopplar inte riktigt först. Men en tjej till är alltid bra för girl-power-mätaren i gruppen. Konstig kommentar bara. Vem bryr sig om mode i en stund som denna. Hon kanske är i shock, som Rutger.

Cassius

Hero
Recca said:
Nicola:

Rutger verkar se igenom mig, noterar jag. Nåväl, om han ska bete sig så mitt under apokalypsens jävla zombiekrig, så kan han få göra det. Här var jag orolig för dem och så blir jag ignorerad av den stroppen. Jag ler mot Lollo, lättad att någon ur vårt gäng åtminstone beter sig som att vi har dödat zombier ihop. "Hej, killen."

På Jimmys reakion tittar jag dit, överraskat för jag känner igen honom. Kugghjulen snurrar. Jimmy!

"Ska inte du sitta inne?" Säger jag med kall röst. Sen noterar jag geväret i hans hand och jag stelnar till lite.

På Lundes ord sneglar jag till på henne. Kopplar inte riktigt först. Men en tjej till är alltid bra för girl-power-mätaren i gruppen. Konstig kommentar bara. Vem bryr sig om mode i en stund som denna. Hon kanske är i shock, som Rutger.

- Jo de borde jag väl. Hur mår du? Fan du har blivit stor nu. Kul att se dig. Vet du om Anna-Klara lever?

Cissi

Up to no good.
Cassius said:
- Lunde, tänk nu för fan? Ifall alla snutarna, med sina skjutvapen och träning inte klarar av det. Hur fan tänkte du då klara det?
Jag ser riktigt olycklig ut och lägger motorsågen över axeln för att avlasta mina armar.
"Vi måste försöka, Jimmy! Om det är nån som kan klara en snatch and grab här så är det jag! De behöver bara ta sig ut och springa mot oss. Om någon sitter i lastutrymmet och öppnar dörren så kan de ta sig in där och sedan är vi borta innan..."

Jag tystnar och tittar mellan Jimmy och Jesper. Min blick sveper över Lollo och jag möter hans blick för ett ögonblick. Jag slår ned blicken.
"Om vi inte försöker har vi gett upp..."

Feuflux

omjonasson.se
Bengt
Hu vad mycket som händer. Om ni tycker att Bengt reagera för lite på saker som händer är det för att han inte hinner...
- Ambulandsgaraget ligger under akutintaget, i källaren alltså, och bilnycklarna finns i ett låst skåp där. Men det slår man ju lätt sönder... Sen är frågan om det finns någon ambulands där eller om de är ute i stan allihop. Själv stannar jag helst här och försöker komma fram till forskarna.
Riktat till Lunde som undrade varför vi inte åkte direkt till våning 17 lägger jag till:
- Vi vill kunna smyga upp sista våningen och inte kliva direkt ut ur en hiss eftersom vi vet att det förekommit mycket tung skottlossning där.

Sen börjas det bråkas lite, och Nicola dyker upp igen. Jag tänker fråga om hennes hand behöver omvård, men hinner inte innan Jimmy skriker till.

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag stirrar på Jimmy som för att försöka skala honom lager för lager, tränga in till hans väsen och se vem han är nu för tiden; killen som försökte ta livet av sig och sen hamnade på kåken, eller killen han var medan han och Sara var tillsammans. Fan va gammal han är egentligen. Sara var ju rena barnet.

"Ingen aning. Länge sen jag träffade henne nu."

Cassius

Hero
- Ifall det är Patrik Larsson, Sofie Edenholm eller Pär Tullgren så tänker jag inte lyfta ett finger för dom. De jävlarna har slagt mig sönder och samman i cellen för många gånger.

Jimmy tittar bort mot Jesper.

- Men grabben kanske har en poäng. Jag kanske måste bry mig lite. Är det ingen av dom kan jag hjälpa till.

Cassius

Hero
Recca said:
Nicola:

Jag stirrar på Jimmy som för att försöka skala honom lager för lager, tränga in till hans väsen och se vem han är nu för tiden; killen som försökte ta livet av sig och sen hamnade på kåken, eller killen han var medan han och Sara var tillsammans. Fan va gammal han är egentligen. Sara var ju rena barnet.

"Ingen aning. Länge sen jag träffade henne nu."
- Du ser väldigt annorlunda ut. Har du opererat dig eller?

Recca

Femme Fatale
Nicola:

Jag lyssnar halvt på Lundes brandtal och försöker fatta vad som pågår. På Jimmys kommentar blänker det nog till lite i mina ögon som om han utmanat mig men jag kan samtidigt inte låta bli att bli varse de blickar han måste ägnat min kropp. Jag motstår frestelsen att dra jackan om mig och blänger tillbaks på Jimmy. Vad ska jag säga? "Det här är Muhammed och Lina." De hälsar i tur och ordning förstås. Muhammed verkar lite mer tafatt medan Lina är minst lika cool och tuff som Nicola.

Cassius

Hero
Jimmy går fram och hälsar på de två, han tar ett stadigt handslag och när han kommer till Nicco granskar han henne från topp till tå och säger.

- Fan alltså, det här skulle man vetat när du var 16.

Cissi

Up to no good.
Cassius said:
- Ifall det är Patrik Larsson, Sofie Edenholm eller Pär Tullgren så tänker jag inte lyfta ett finger för dom. De jävlarna har slagt mig sönder och samman i cellen för många gånger.

Jimmy tittar bort mot Jesper.

- Men grabben kanske har en poäng. Jag kanske måste bry mig lite. Är det ingen av dom kan jag hjälpa till.
Jag ler svagt och fångar Jimmys blick när han hälsat på de nyanlända.
"Har du tjuvkopplat en ambulans någon gång?"

Cassius

Hero
Jimmy sliter blicken från Nicco och kastar ett öga på Lunde.

- Nej, men det ska väl inte vara några problem. Allt sedan de lades på Falk så kör dom bara piss ändå, säger Jimmy med ett leende.