Cissi said:
Jag försöker slänga en blick på Axel när han erbjuder sig att följa med till polisstationen men kan inte röra huvudet på grund av Jespers händer. Stora, starka händer som håller fast mig så bestämt men mjukt. Jag tittar Jesper djupt i ögonen och särar alldeles lätt på läpparna. Han har så vackra ögon.
"Jesper..." viskar jag och ser honom som om jag sett honom för första gången. Jag skulle så gärna vilja säga att han är så fin och att jag tycker så mycket om honom men jag kan inte. Lollo är också där, alldeles för nära och jag vet att jag är helt vansinnig men han är så snygg, på ett helt annat sätt än Jesper. Men han är inget för mig, han har Nicky och de är som gjorda för varandra.
Här ligger jag, mitt i ett helvete, med en galet snygg kille på armlängds avstånd som jag inte kan få ur mitt huvud och som alldeles säkert skulle såra mig fruktansvärt om jag öppnade mig för honom men jag vet att jag nog skulle ge mitt hjärta till honom om han bad om det. Och sen Jesper... så himla snygg och världens gulligaste som får mig att bli alldeles varm inombords och som gör mig glad. Och jag vågar inte säga något till honom för att jag är en sån jävla fegis. Det här kommer sluta som det alltid gör. Att jag är ensam och tjejer som Nicky och Lina(?) som är säkra på sig själva, snygga och kaxiga och dryga, får de fina grabbarna.
Jag lyfter på den hand som jag inte håller mot huvudet för att stilla blodet och stryker Jesper över kinden.
"Jesper.." viskar jag och kan inte längre hålla tillbaka tårarna.
Tårarna rinner ner över mina kinder och jag gråter över hela vår situation, över Jimmy och hans dotter, över att vi är skadade, över sjukdomen som kanske eller kanske inte kan botas, över min egen litenhet och över min familj.
Jesper rycker till lite när Lunde stryker hans kind. Hans puls river upp i hundraåttio, och det känns som att hans mage ska vända sig ut och in.
Han tar hennes hand från sin kind, och håller din i sin egen. Han lyfter upp henne från golvet och håller henne mot sin axel.
'
Vad fan gör jag nu?' Tänker han panikslaget.
Han kunde inte ha drömt om ett mer perfekt ögonblick, men när han finner sig i det bara stänger han ner.
Lunde är helt perfekt för honom. Vackrare än han nånsin trodde att han skulle kunna få, och stark, intelligent och händig.
Någon som han faktiskt har något gemensamt med.
Han stryker hennes hår, och börjar egentligen utan att tänka på det gunga lite, som för att vagga henne.
"Schhh. Allt kommer att ordna sig vännen."
Hans hand stryker över de snaggade sidorna av Lundes huvud, som troligtvis var helt renrakade för bara några dagar sedan.
Han påminns kort om sin tid i lumpen, och allt jävla skit han tvingades genomlida utan att kunna göra något åt saken.
Alla pissorder han tvingades följa utan att kunna säga emot, hans vidriga jävla bataljonskamrater som envisades med att runka bulle och all annan jävla lumparskit man hör talas om.
Alla gånger han blev utsatt för deras jävla terror för att han var som han var. Ensam, oskuld, och ännu inte nära hundra kilo arga muskler.
Han svor då att aldrig mer knuffas undan. Att inte bli nedtryckt eller förminskad av någon annan jävla gris för att de var starkare, eller i auktoritetsposition, eller snyggare...
"Lunde?"
Han lyfter henne upp från sin axel så att de sitter ansikte mot ansikte.
Och kysser henne