Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Vicotnik

Den onde
Staff member
Danile Olander

Jo, allså folk är tokiga där uppe.. fast eh.. jag måste verkligen fråga. Asså, driver ni med mig för att jag når upp till er standard, va? Va? Ni kan inte vara.. eh seriösa om att de finns några zombies där ut, eller hur?

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Feuflux said:
Bengt

Lägger inte så mycket energi på vad som händer på plan 16. Plocka lådan och så snabbt upp för trappan igen. Lunde (och min pistol) ligger kvar som jag lämnade dem. Jag öppnar lådan och river upp de största plåstren som finns och börjar fixa med min patient.
- Det kommer bli bra det här, säger jag och det är lite otydligt om jag menar skadan eller hela gunfighter-situationen här uppe.

Sen kommer jag på en sak!
- Birgit, forskaren jag är bekant med, snackade i intercommen förut. Hon måste vara här uppe. Som gisslan eller medskyldig till hela kaoset. Hon måste kunna hjälpa till med botemedlet.
[Ni får väl avgöra vilka som är tillräckligt nära för att höra mig säga det]

Jag kikar på Bengt under armen och rycker till när han lägger om det nyaste såret på min kropp. Det här börjar ju bli löjligt! Lollo är inte killen som faller för tafatta och svaga tjejer, han vill ha en kaxig tjej med skinn på näsan som vet vad hon vill. Han vill ha Nicky, Jesper verkar också vilja ha Nicky i och för sig. Men va fan!? Nu gör jag det igen! Funderar på snygga män och om huruvida de vill ha mig eller inte. Sluta med det!
Istället nickar jag åt Bengt.

"Är hon är så hittar vi henne, Bengt... eller ni... jag ligger gärna kvar här ett tag..."

Jag ler och stryker honom ömt över armen.

mårten1

Swordsman
Rutger

All kämparglöd är ur mig, Lollo springer efter Jesper och börjar gorma, de klarar sig nog utan mig ett tag.
Jag rör mig sakta ut i trapphuset och ser Bengt där.
"Bengt, vill du kolla dem som ligger där uppe? Jag träffade lite högre än jag ville på några. Jag må hata dem men vill gärna inte döda i onödan", rösten är ganska tyst, och det märks att jag stålsätter sig lite.
Det känns som att halsen är en knut, jag ser på Lunde som ligger där och just blivit omhändertagen.
"Lunde jag" vad ska jag säga, förlåt låter så lite. Känns som om revbenen drar ihop sig. Rösten darrar men jag måste ju åtminstone säga förlåt.
"förlåt, jag vet inte vad jag håll på med." han sätter sig i trappan, ögonen faller mot såret han orsakat och tittar bort direkt. Jag lägger huvudet i mina händer, geväret har jag tappat någonstans och blir bara tyst, jag kommer inte på vad jag ska säga.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Mårten said:
Rutger

All kämparglöd är ur mig, Lollo springer efter Jesper och börjar gorma, de klarar sig nog utan mig ett tag.
Jag rör mig sakta ut i trapphuset och ser Bengt där.
"Bengt, vill du kolla dem som ligger där uppe? Jag träffade lite högre än jag ville på några. Jag må hata dem men vill gärna inte döda i onödan", rösten är ganska tyst, och det märks att jag stålsätter sig lite.
Det känns som att halsen är en knut, jag ser på Lunde som ligger där och just blivit omhändertagen.
"Lunde jag" vad ska jag säga, förlåt låter så lite. Känns som om revbenen drar ihop sig. Rösten darrar men jag måste ju åtminstone säga förlåt.
"förlåt, jag vet inte vad jag håll på med." han sätter sig i trappan, ögonen faller mot såret han orsakat och tittar bort direkt. Jag lägger huvudet i mina händer, geväret har jag tappat någonstans och blir bara tyst, jag kommer inte på vad jag ska säga.

"förlåt, jag vet inte vad jag håll på med."

Jag lyfter på armen och tittar på Rutger. Vad snackar han om?
"Vad snackar du om?"

Anchorman

Swashbuckler
Sjuttonde våningen: Bengt, Sam, Rutger, Lollo och Jesper

Tjejen med den halva foten svär på svenska, könsord blandat med ord för människor som säljer sex blandas med ord för avföring.
Mannen rycker till lite när kulan träffar golvet, rikoschetten studsar iväg och är skrämmande nära att träffa Jesper i ryggen.
Mannen börjar prata, långsamt och ansträngt
Well done, you did it huh? You are here now, and still you hesitate, you can't kill me, even after all the hell I put you and your friends through.
Well, let me help you...

Han höjer sakta sin revolver mot Lollo.

Sextonde våningen

Axel fortsätter sitt samtal med Daniel, han börjar bli irriterad nu och det märks på hans röst.
Du nu lyssnar du på mig! Jag har haft en helvetes jävla dag idag, jag har förlorat en av mina bästa kompisar, jag har halshuggit folk, slått ihjäl både män och kvinnor. Om du inte tror mig utan vill gå ut där och bli en av dem, ja varsågod, hela jävla stan har ju dött så varför skulle jag bry mig om dig?

Axel klampar iväg med överdrivet tunga steg.

Telefonen som ligger på golvet utanför porten till våning sjutton börjar ringa.

[Borde höras av alla i närheten]

mårten1

Swordsman
Rutger

Lunde said:
"Vad snackar du om?"
Jag lyfter upp huvudet ur händerna, hon såg mig inte. Känner ett stygn i hjärtat när jag tänker att jag kunde kommit undan med det för ett ögonblick, men det blir bara en extra börda jag lägger på mig istället.
Jag drar djupt efter andan och tvingar mig själv att se henne i ögonen.
"Det... " jag sväljer, känns som man sväljer ett bowlingklot, "det var jag som sköt dig."

Min mobil börjar ringa några trappor upp, men jag ignorerar den, jag tittar på Lunde med sorgsna ögon, lite åt sidan och jag hade dödat henne tänker jag.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag tittar på Rutger. Mina ögon är trötta och jag har ont därför tar det ett par ögonblick innan det han sa sjunker in. Rutger sköt mig... Rutger... SKÖT mig!
Jag sluter ögonen och ett leende sprider sig i mitt ansikte.

"Fuck you!" Viskar jag leende och rycker ögonblicken efter till. Ett skott ekar ut från korridoren.

"Lollo! Jesper!" Jag ger Rutger en skräckslagen blick.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Well done, you did it huh? You are here now, and still you hesitate, you can't kill me, even after all the hell I put you and your friends through.
Well, let me help you...
Han höjer sakta sin revolver mot Lollo.

Jag låter mig falla ner och landa med ena knäet på hans skottskadade mage. Sedan kör jag MP5-kolven, som den nu är, i ansiktet på honom

mårten1

Swordsman
Rutger

Hon ler, känns som alla tyngder bara släpper, hon är inte arg. Utan att tänka på såret tar han upp henne och omfamnar henne ordentligt. Viskar så bara hon hör "Jag är glad att du lever". Sedan kommer skottet, han ser in i Lundes ögon rädslan som kommer över henne.

-"Lollo! Jesper!"

Jag släpper ner henne försiktigt, struntar i mobilen som fortfarande ringer, struntar i geväret det har ändå inga skott men min MP5a ligger bra till så plockar upp den i steget och kollar runt hörnet. Jag stannar upp, vad än skottet var så är det lugnt. "Ingen mer har blivit skjuten" säger jag mig vänd mot Lunde och rör mig mot mobilen och tar upp den.
"Rutger"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag biter ihop hårt när Rutger lyfter mig från golvet och håller om mig, vill inte visa honom att det gör ont, inte nu när han så uppenbart trott att han dödat mig och är glad att jag lever. Känns fint att vara uppskattad.

Skottet briserar och han låter mig sjunka tillbaka ner mot golvet. Jag kryper upp mot trappräcket och lutar huvudet bakåt med en suck när Rutger uppger "ingen mer skjuten". Så mycket för 500 man häruppe...

Anchorman

Swashbuckler
Sjuttonde våningen

Rutger svarar på telefonen, det är självklart Nitro som hör av sig, han säger:

Ok lyssna Rutger, jag hoppas du är redo, vi är där om bara några minuter. Vi har två platser, men vi kanske kan klämma in en tredje, tyvärr inte fler då blir det för tungt.
Lyssna, vi har ingen tillåtelse att hämta ut någon så vi behöver göra det här fort. Vi landar och stannar inte mer än ett par minuter, så se till att få dig upp på taket nu! Och ser jag någon jävla zombie däruppe så landar vi inte alls.

Lollo trycker sig mot den blödande mannen han utbrister

You motherfucker, I will fucking kill you.

Han lyfter sin revolver i smärta och trycker av ett skott, skottet missar precis både Lollo och Jesper som står och vaktar kvinnan.

Jesper ropar högt

För helvete Lollo, ta hans jävla revolver!

Nicky

Nicky har nu låst fast dörren som leder till sjuttonde våningen.
Ljudet av en helikopter hörs, den är långt borta men kommer närmare.

Recca

Femme Fatale
Nicky:

Håller mig inom hörhåll om nån skulle försöka ta sig upp på taket men håller utkik efter helikoptern.

mårten1

Swordsman
Rutger

"Tror ingen kan ha tagit sig upp till taket, och vi skickar upp två, vi har tagit över våningen de ansvariga är på så vi får försöka se om vi kan hitta ett botemedel. Vi har en som är immun här." att höra hans röst för tillbaka dåliga minnen, men han har rätt att veta.
"Nitro, Julia var här" han behöver inte veta att hon var med dem som var ansvariga för skiten.
"det vart ett bråk mellan oss och de ansvariga, hon föll ner i trappan och " jag blir tyst, jag vill inte prata om detta och tårarna börjar falla ner igen
"jag kunde inte skydda henne" jag kan inte prata med honom. "förlåt" säger jag och räcker över mobilen till Lunde.
"Han heter Nitro och är troligen vår ända livlina ut här ifrån. Han kanske har frågor men jag... Jag försöker hjälpa Anna upp till taket och någon mer som vill åka, om inte du vill ha en av de två platserna?"
Jag har tagit några steg ner från trappan, vill bort från mobilen och tittar frågande på Lunde.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Anchorman said:
Lollo trycker sig mot den blödande mannen han utbrister
You motherfucker, I will fucking kill you.
Han lyfter sin revolver i smärta och trycker av ett skott, skottet missar precis både Lollo och Jesper som står och vaktar kvinnan.
Jag är helt oförberedd på skottet; fattar inte hur han fortfarande kan ha någon kraft eller vilja till att slåss. Han måste vara halvt zombie eller går han på droger?

Jag slår honom igen rakt över munnen. Sedan sliter jag revolvern ur hans hand och ställer mig upp. Pölen av blod under honom breder ut sig som ett ondskefullt inflytande och jag tar ett ofrivilligt steg bakåt. Han tittar mig rakt i ögonen och vadå?

Flinar han åt mig? Ja. Jag har slagit honom så att hans mun är en enda röra så det är svårt att se, men jag vet. Han såg rädslan. Han flinar åt mig

Jag tar ett steg fram, riktar revolvern mot hans huvud och trycker av.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag tar förvånat emot telefonen och tittar på Rutger med frågande blick men skakar på huvudet.

"Jag är inte klar här. Jag måste hämta min morbror."

Morgan! Ja, jag måste hämta Morgan... och jag vill inte lämna... någon...

"Rutger... Lollo sa att han tror att Nicky tänker försöka kapa helikoptern. Hon är nog redan på taket. Skynda dig."

Jag sätter telefonen mot örat.

"Hej, jag är Sam."

Ett skott och sen ett skott till ekar ut från korridoren och jag lyfter blicken ditåt men ser inget för att dörren fallit igen. Jag sväljer.

mårten1

Swordsman
Rutger

När Lunde nickar att hon inte vill åka än rör jag mig snabbt in på sextonde, missar helt mormor och Tor.
Jag går till personalrummet, ok Nickola verkar redan vara uppe, då finns det bara plats för Anna just nu.
"Steven, kan du hjälpa mig med Anna? Det kommer en helikopter snart men den har bara en plats." jag tittar mig omkring på de andra som står där, hur kan man be någon stanna kvar här?
"Om inte någon har något emot det vill jag att Anna åker, känns som hon behöver kommer härifrån mest av oss."

Jag rör mig mot Anna
"Anna, hör du mig, jag ska hjälpa dig härifrån om du följer med mig och Steven" sedan försöker jag hjälpa henne så gott det går och börjar röra oss mot taket.

Feuflux

omjonasson.se
Bengt

Det hörs skott bortifrån Lollo och Jesper, och Lunde är "färdigbehandlad".
- Jag måste se vad dom gör, vad som händer, säger jag ursäktande till henne. Du ser ut att klara dig och det finns ju flera av oss bara ner för trappan.

Jag tar pistolen i handen igen, åh gud vad jag hoppas slippa använda den, och rör mig efter de båda männen. Backar tillbaka och tar upp förbandslådan.
- Behöver nog den här.
Sen går jag igen.

Känns inte bra att lämna Lunde, men jag måste se vad som händer här uppe, och få ett hum om geografin och vilka som finns här.

Björn den gode

Swashbuckler
Mormor Ganja
Ger upp med den bundna mannen, vill han inte prata så vill han inte, men blir ändå på dåligt humör då jag verkligen inte gillar sådär otrevliga karlar. Reser mig upp igen "Slipp då, får jag väl röka själv." Tänder en ny cigarett och slås plötsligt av tanken, heh, jag röker på ett sjukhus, det var minsann inte igår som jag kunde göra det, den här zombiegrejen är kanske inte... slår ifrån sig tankarna och tar sig in i personalrummet. Vänder sig mot Rutger "En helikopter sa du? Så några kan ta sig härifrån? Ja, jag håller med, den där kvinnan verkar onekligen behöva det bäst, och sen tror jag nog att Nicola är den som behöver det, hon kommer ha en lång väg tillbaka, dessutom så är det svårt att lita på någon som har gått så långt, även om hon har ett riktigt ljust hjärta så är hennes sinne inte riktigt med oss längre, hon har varit med om för mycket och inte ... ja inte klarat av det." Fortsätter röka. Kommer inte riktigt ihåg om hon redan erbjudit Rutger en cigg så tänker att det inte kan skada "Cigg?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Axel fortsätter sitt samtal med Daniel, han börjar bli irriterad nu och det märks på hans röst.
Du nu lyssnar du på mig! Jag har haft en helvetes jävla dag idag, jag har förlorat en av mina bästa kompisar, jag har halshuggit folk, slått ihjäl både män och kvinnor. Om du inte tror mig utan vill gå ut där och bli en av dem, ja varsågod, hela jävla stan har ju dött så varför skulle jag bry mig om dig?

Axel klampar iväg med överdrivet tunga steg.

Daniel Olander

Jag blir smått överrumplad utav Axel's välidigt osammanhängade utläggning och innan jag riktigt återhämtat mig så vänder Axel och klampar där ifrån. Jag rycker på axlarna, väst vad han vart grinig. Jaja, en dålig dag i livet.. tänk den som ändå hade bara en dålig dag. Jag drar en djup suck och det hugger till i bröstet, visst fan, rebena. Skit samma ingen verkar vilja ta sig tid till att förklara ordentligt va fan som händer, som vanligt med andra ord. Jag går bort mot hissen, bara för att konstatera att den är en sån där jävla passerkorts hiss. En kort stund senare är jag ute i det nu mer bäcksvarta trapphuset, jag ställer mig i öppningen till trapphuset och står där helt stilla medan mina ögon sakta börjar vänja sig med det totalmörker som råder i trapphuset.

Anchorman

Swashbuckler
Sjuttonde våningen Lollo, Jesper, Bengt och Sam

Skottet ekar längs korridoren, det som tidigare var mannens huvud är nu inget mer än en sörja av slamsor, en snabb titt på revolvern konstaterar att det var sista kulan.

Två skrik hörs, först ifrån kvinnan som ligger bredvid, hon försöker resa sig upp samtidigt som hon skriker ut sin ilska över Lollo men hon blir tillbaka sparkad av Jesper.

Andra skriket hörs ifrån labbet, en äldre kvinna kommer utspringande, även hon i labbkläder. Hennes hår är silvergrått och hon har ett par stora glasögon på sig, stora påsar under ögonen vittnar om hennes trötthet.

Kvinnan slänger sig förbi Jesper som är totalt oförberedd på att det skulle komma någon mer, han höjer sitt gevär redo att skjuta men det verkar som om kvinnan inte är beväpnad.

Efter att ha suttit några sekunder och bara stirrat förtvivlat på det som är kvar av forskaren börjar hon rabbla.
Du har dödat min familj, du har dödat min familj...
Efter hon sagt det tre fyra gånger vänder hon sig mot Lollo och börjar slå med båda sina händer mot Lollos bröstkorg. Slagen är bestämde men inte särskilt kraftfulla och gör ingen egentlig skada på Lollo.

Bengt kommer in på våningen och ser hur hans gamla kollega Birgit hamrar Lollos bröstkorg med hennes knytnävar.
Den manliga forskaren verkar ha fått sitt huvud avskjutet.

När Sam tar emot telefonen möts hon av tystnad en lång tystnad.
Precis när tankarna går om att något fel måste skett i telefonen så kommer det en röst fram.
Vem? Vem dödade Julia? Vem?

Som från ingenstans börjar Sams egen telefon att ringa, numret är inget som Sam känner igen eller har inlagt i sin kontaktlista.

[För att förtydliga, Lollo sköt mannen mittemot ingången på det norra Labbet, Birgit sprang alltså ut därifrån. Planlösning ]

Sextonde våningen: Rutger, Steve, Axel, Erdan, Mormor Ganja, Daniel, Mohammad och Anna

Steve dricker upp det vattnet han har kvar i sitt glas och ställer sig snett bakom Rutger när han går fram till Anna.
Anna ger ingen respons först men vänder sitt huvud efter en stund mot Rutger och nickar sakta med det.
Steve hjälper Rutger med Anna och gemensamt går de mot trapphuset, en trappa ska leda upp ifrån sjuttonde våningen.
Den fastbundna mannen som ligger på marken skriker några svordomar mot dem när de passerar vilket får Anna att rycka till.
Mohammad och Axel går fram till den fastbundna mannen och Mohammad säger samtidigt som han lyfter upp honom.
Vi slänger in han på toaletten eller nåt, här stör han ju bara
Daniel står även här vid det mörka trapphuset.