Feuflux said:BengtMikael/Lollo
"Vi behöver bara ta oss en våning upp ju! Så kan vi ta hissen sedan. Bengt?"
Jag klappar Lollo på axeln och känner lite entusiasm mitt i all skit.
- Smart. En trappa upp är det garanterar lugnare.
Mikael/Lollo
Ha! Jag axlar ju ledarrollen riktigt bra! Det är klart jag har ju vana av (program)ledarskap sedan tidigare. "Om vi skyndar oss lite är vi där före Nicky, den lilla tokan" [adult content warning!] Jag kan se henne komma krypande uppför sista trappan alldeles svettig och så står vi där och väntar på henne. Hon kommer att vara ursinnig, men jag kommer bara att le överseende och se henne rakt in i ögonen tills hon viker undan med blicken. Och då har jag henne. Jag har nog märkt hur hon tittar på mig ibland. Det kommer att bli av. Det kommer att ske och då ska jag inte hålla igen. Jag ska spela upp hela mitt register. Jag ska få henne att helt tappa kontrollen, jag ska få henne att tala i tungomål, ja jag ska få henne att låta som sju sorters djur, precis som Kåta Kattis gjorde en gång på sommarlägret för kristen ungdom i Bjuv 1996. Den gången handlade det vissserligen om religiös extas, men liknelsen håller ändå för i sängen; i sängen är jag en Gud. Amen!
Jag upptäcker plötsligt att jag står och flinar ut i ingenting och att de andra väntar på mig. "Efter dig Bengt!"
[Jag visste inte om det var okej att skriva så, men jag har i alla fall frågat Recca om tillstånd]
Nicola:Anchorman said:Nicola
Det verkar som om Nicola inte är den enda som har fått för sig att ta hisschaktet som sin väg upp precis när Nicola svingar sig in så är det nog som kliver ut ifrån schacktet några våningar upp alldeles innan hissen blockar för högre klättrande.
Cissi said:Lunde
Jag har blivit mycket bättre till mods efter mitt kaffe och över att ha sett Jimmy återförenas med sin dotter. Åkturen genom skogen höjde mitt humör ytterligare så kamplusten är på topp. Jag hoppar av crossen och går fram till Axel och Jesper.
"Det gick bra. Allt är okej med familjen, ska vi försöka ta Jeppe till sjukhuset nu så att vi kanske kan hjälpa våra familjer?"
Jag lägger en hand på Jesper och ler uppmuntrande innan jag med bestämda kliv återtar min plats i förarsätet.
Min tanke på att hämta Morgan har försvunnit. Jag tänker att om han är en zombie kan vi inte rädda honom om vi inte får Jesper till sjukhuset och att konfrontera Morgan i det tillståndet skulle betyda att vi kanske blir tvugna att döda honom... Om han lever, och har levt så här länge utan att bli skadad. Då kan han klara sig lite till. Om han ligger skadad någonstans... Det tänker jag inte på.
"Ni kan ju slåss om skjutjärnen! Tag plats!" Ropar jag bakåt, drar igen dörren och startar motorn.
Jesper spänner fast säkerhetsbältet lite extra när Lunde berättar vad hon planerar.Cissi said:Jag ler och ett kort skratt undslipper mig till och med. Vem kan vara på dåligt humör i närheten av Jesper?
Medan de pular med gevären backar jag upp crafern på den stora vägen igen och styr med säker hand mot stan och sjukhuset.
"Jag har en tanke..." säger jag efter en stund. "Vi kör in craftern genom huvudentrén, vad jag kommer ihåg är det stora glasväggar runt väntrummet där. Sen använder vi bilen som vapen och så får vi verkligen se om våra skottgluggar är nått att ha."
Jag ler brett. "Och så får ni för första gången uppleva hur någon gör en handbromsvändning med en Crafter! Det är bäst ni håller i er!"
Lars tar något förvånande kommandot och går mot trapphuset, de andra följer efter.
Trapphuset är tomt upp till första våningen.
På informationen står det "Allmänsjukvård".
Tyvärr är det zombies även här dock inte i närheten lika många som det var vid entrén.
Två zombies klädda i läkarkläder står längre fram i korridoren. Korridoren är det enda sättet att komma till de andra hissarna.
[Jag tar mig lite friheter och moddar lite i ovanstående]Mikael/Lollo
"Det vore nog bäst att sköta det här utan allt för mycket buller och bång"
Jag tittar på de andra. Inte så mycket tysta vapen här. Det ligger ett par kryckor i korridoren framför oss, men näe det är nog mest upp till mig och min båge.
"Om inte Amors pilar gör jobber så kanske Ndorobos gör det. Ni tar det som blir över"
Jag tar ett steg ut i korridoren och avlossar den första pilen mot zombieläkarna. Jag skjuter fler om jag hinner.