Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag suckar.

"Vi kommer inte från stan... militären släppper varken ut eller in någon. Och vi måste ha med oss dom andra."

Om dom fortfarande lever, tänker jag och ryser till.

mårten1

Swordsman
Rutger

Rutger hjälp Bengt, jag tar hand om Axel, Sasha stanna där du är och gå ingenstans.

Jag tittar upp mot Birgit och nickar och springer in mot Bengt. Jag hittar honom där och han har två hundar som ligger över honom men han verkar leva. Jag drar undan hundarna och ser hur han blöder.
"Bengt, är du ok?"
Tveksamt, han har ju blivit biten av två hundar men tankarna är lite utmattade just nu.
Jag försöker se om jag kan se något i närheten jag kan försöka förbinda honom med i alla fall.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Varför måste vi ansvara för de andra. Ingen har hittills brytt sig om mig varför ska jag nu bry mig om dem? Om ni tänker åka ditt så släpp av mig nära Clas Järnhandel så tar jag mig ut här ifrån på egen hand, för jag har ingen lust att dö här inne.

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Vicotnik said:
Daniel Olander
Varför måste vi ansvara för de andra. Ingen har hittills brytt sig om mig varför ska jag nu bry mig om dem? Om ni tänker åka ditt så släpp av mig nära Clas Järnhandel så tar jag mig ut här ifrån på egen hand, för jag har ingen lust att dö här inne.
"Vi har större chans att klara oss om vi håller ihop" Möjligen med undantag av Daniel då förstås. Hmm. "Vi kommer inte köra genom centrum för att släppa av dig i alla fall. Jag vill inte heller dö"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

"Kanske bäst att börja visa att du bryr dig om nån annan då." Säger jag trött och styr ut taxin på vägen igen.

"Men om du verkligen inte vill följa med så får du komma på en bättra plats att sätta av dig... för in i stan kör jag inte igen..."

Jag tystnar och tittar fundersamt ut på den mörka staden som susar förbi utanför bilfönstret. Och tänker högt:

"Förra helgen var Morgans grannflicka på läger i bygdegården... där borde det vara tomt på folk... Bara vi kan bryta oss in..."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Cissi said:
Lunde/Sam
"Förra helgen var Morgans grannflicka på läger i bygdegården... där borde det vara tomt på folk... Bara vi kan bryta oss in..."
"Nej! Vi behöver de andra. Vi måste till djurparken"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag rycker till och stirrar på Lollo.

"Men sen! Jag vill inte tillbaka till sjukhuset! Det som vi stötte på i trapphuset var bara en liten del av allt folk som jobbar där. För att inte tala om patienterna!"

Jag tittar bort och ser generad ut.

"Jag vill bara hitta nånstans där vi kan vara trygga... en liten stund..."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Cissi said:
Lunde/Sam
"Jag vill bara hitta nånstans där vi kan vara trygga... en liten stund..."
"Det har jag ingenting emot Lunde. Vi hittar någonstans vi kan vara trygga på , men först till djurparken. Jag för min del skulle känna mig tryggare om vi fick med oss Bengt och Rutger. De har en del användbara skills om inte annat"

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

"Har jag sagt att vi ska strunta i dom?"

Jag slänger en blick över axeln.

"Morgan behöver vila, han behöver vård... men jag skulle aldrig lämna dom. Vem tar du mig för? Nicky?"

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Kör ut till bygdegården, bör finnas lite saker man kan använda sig av där. Jag kommer inte följa med in till djurparken, är det lugnt och det finns mat i bygdegården så stannar jag där och ser över Morgan tills han bättrar på sig. Var på vi kan försöka ta oss ut ur den här skiten.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Jag tittar skeptiskt på Danne, vad är det som säger att han inte bara lämnar Morgan och drar? Nä, skärpning! Så misstänksam får jag inte vara.

"Bra idé, Danne. Vi börjar där." Jag gör en U-sväng och börjar köra tillbaka samma väg vi kom ifrån.

Anchorman

Swashbuckler
Taxin

[Spolar fram lite...]

Taxin har nu tagit sig hela vägen till bygdegården, Sams skickliga körning har gjort att gänget tagit sig fram relativt säkert, även om de var illa ute när en zombie kastade sig ifrån ett fönster och landade på huven, zombien hann slå sönder framrutan innan Lollo lyckades slå sönder huvudet på den.

Men med en blodig huv och glassplitter i förarsätet är de nu framme vid bygdegården.
Morgan jämrar sig fortfarande i baksätet, han är väldigt blek och väldigt svettig där han sitter bredvid den stinkande Daniel. Då och då vaknar han upp säger nåt kort osammanhängande innan han somnar igen.

Bygdegården består av flera hus, ett stort i mitten och flera mindre runt omkring, det står en gammal bil parkerad vid en av husen annars ser det ut att vara tomt.
Husen är mörka precis som allt annat nu när det är mitt i natten, månen är det enda som skänker något lyse med sitt blåa ljus.

Taxin står still och inga zombies kan höras, det enda som hörs är någon fågel som ger iväg sig ett läte innan den flyger iväg.

Djurparken

Rutger gör sitt bästa med att stoppa Bengts blödningar, det mesta görs enligt Bengts anvisningar.
Med hjälp av bitar av en tröja som hittades inne i skjulet som de ligger in har nu Rutger slängt ihop ett provisoriskt bandage runt Bengts sår.
Det hjälper, men Bengts förmåga att använda sin ena arm är försämrad, samt att ge sig på att springa i full fart är kanske inget som rekommenderas.

På utsidan har Birgit som även hon har en del akutmedicinska kunskaper även om hon var forskare på sjukhuset börjat hjälpa Axel.
Axel håller hårt om sin arm och det som är kvar av sin hand.
Hans svärd ligger bredvid honom men det kommer inte vara lätt att använda det i hans tillstånd.
Birgit river sönder delar av sin labbrock och använder det som bandage på den blodiga Axel.

Rutger ser hur plötsligt en ljuskägla lyser upp Birgit och Axel där de sitter på marken.
En röst säger
Lägg ifrån er era vapen och res er sakta!

Axel och Birgit reser sig sakta precis som rösten instruerar.
Rutger och Bengt ser hur Sasha lyckas smita runt hörnet på huset utan att de nyanlända har märkt av honom. De har heller inte märkt av Rutger och Bengt som är intryckta innanför dörren.

Rösten fortsätter.
Birgit, vad trodde du skulle åstadkomma genom att komma hit, vi har din familj, och kommer hålla dem till forskningen är slutförd. Spelar ingen roll om Steve är kvar eller inte.
Eftersom ert lilla utspel så är din familj nu en mindre tvinga mig inte att minska den ännu mer.

Rösten som antagligen tillhör en kvinna fortsätter sin skarpa monolog samtidigt som Birgit begraver ansiktet skakande i sina händer när hon hört om hennes familj.

Adam, ta hit Birgit, vi tar med henne till dem andra. Jessica, Natasha kolla dem andra husen.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Taxin

[Spolar fram lite...]

Taxin har nu tagit sig hela vägen till bygdegården, Sams skickliga körning har gjort att gänget tagit sig fram relativt säkert, även om de var illa ute när en zombie kastade sig ifrån ett fönster och landade på huven, zombien hann slå sönder framrutan innan Lollo lyckades slå sönder huvudet på den.

Men med en blodig huv och glassplitter i förarsätet är de nu framme vid bygdegården.
Morgan jämrar sig fortfarande i baksätet, han är väldigt blek och väldigt svettig där han sitter bredvid den stinkande Daniel. Då och då vaknar han upp säger nåt kort osammanhängande innan han somnar igen.

Bygdegården består av flera hus, ett stort i mitten och flera mindre runt omkring, det står en gammal bil parkerad vid en av husen annars ser det ut att vara tomt.
Husen är mörka precis som allt annat nu när det är mitt i natten, månen är det enda som skänker något lyse med sitt blåa ljus.

Taxin står still och inga zombies kan höras, det enda som hörs är någon fågel som ger iväg sig ett läte innan den flyger iväg

Jag trycker ett par snabba gånger på bilens tuta och ser mig omkring i mörkret.
På Lollos frågande blick rycker jag på axlarna.

"Zombisarna dras ju till ljud. Det är bättre om vi lockar fram dom hit än att vi går ut och stöter på dem oförberedda på andra sidan en husknut.

Om inget händer så hoppar jag ur bilen och går runt till passagerarsidan för att hjälpa Morgan ur bilen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag vaknar till med ett ryck när bilen tutar till, ser mig hastigt omkring vilket visar sig vara en dum idé då det hugger till i bröstet och jag lutar mig framåt och svär högt.

Efter att smärtan givit med sig något så där så konstaterar jag att Sam tagit sig ur bilen så jag kopplar loss mig och tar mig sakta ur bilen. Väl ute ur bilen så försöker jag tända ficklampan. Ficklampan flimrar kort till och ger sen upp allt hopp och självdör. Där efter stäcker jag mig in i bilen tar min ryggsäck och lägger ner ficklampan i den för att sedan försiktigt röra mig upp mot huvudbyggnaden.

Anchorman

Swashbuckler
Bygdegården

Sam och Daniel har nu tagit sig ur bilen, tutandet lockade inte till sig några zombies.
Daniel vandrar nu i mörkret på väg upp till huvudbyggnaden.

Huvubyggnaden är avlång, verkar bara vara en våning. Byggnaden har två ingångar, en som tydligt är huvudingång på grund av dess portliknande utseende med två dörrar som öppnas utåt.

Den andra dörren är en enklare dörr som är på kortsidan av huset.

En titt in genom fönstren visar på en stor samlingsal som verkar vara tom på folk. Inne i salen står det flera bord och stolar, vissa av borden har dricksglas på dem men inget mer.
Nästa fönster är krossat, glassplittret ligger på utsida av byggnaden. Innaför fönstret verkar det vara ett kök, det är även hit in sidodörren leder.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Daniel Olander

Jag drar min kniv och tar mig bort till köksdörren, jag granskar snabbt dörren och konstaterar att den öppna utåt var på jag försiktigt känner efter om dörren är låst. Jag posisionerar mig så att jag kan få dörren mellan mig och en eventuell anfallare innefrån.

Anchorman

Swashbuckler
Bygdegården

Dörren är olåst och går lätt att öppna. Inget ljud hörs förutom gnisslandet av dörren när den glider upp.
Ett blodigt handavtryck sitter på insidan av dörren, avtrycket lyses upp alldeles mörkrött i månskenet.

Cissi

Up to no good.
Lunde/Sam

Medan Danne har tagit sig bort mot huset så försöker jag hjälpa Morgan ur bilen men det är lättare sagt än gjort. Han har ont och är inte särskilt medgörlig utan lägger all sin tyngd på mig. Jag lägger en arm om hans midja och biter ihop under bördan.
Lollo kommer ut till oss och gör en anstas att hjälpa till men jag skakar på huvudet.

"Täck oss... Jag kan inte slåss nu."

Iskaral

Swordsman
Mikael/Lollo

Jag gör som Lunde säger och spanar åt alla håll men så lite som möjligt mot det brinnande hyreshuset. Även på det här avståndet lyser det klart, det enda ljuset i Bergsfors. Jag tittar bort och blinkar bort ljuset från näthinnorna, jag vill inte tappa mörkerseendet, men det dåliga samvetet blir jag inte av med. Jag känner människor i det huset.

Feuflux

omjonasson.se
Djurparken

Rutger gör sitt bästa med att stoppa Bengts blödningar, det mesta görs enligt Bengts anvisningar.
Med hjälp av bitar av en tröja som hittades inne i skjulet som de ligger in har nu Rutger slängt ihop ett provisoriskt bandage runt Bengts sår.
Det hjälper, men Bengts förmåga att använda sin ena arm är försämrad, samt att ge sig på att springa i full fart är kanske inget som rekommenderas.

På utsidan har Birgit som även hon har en del akutmedicinska kunskaper även om hon var forskare på sjukhuset börjat hjälpa Axel.
Axel håller hårt om sin arm och det som är kvar av sin hand.
Hans svärd ligger bredvid honom men det kommer inte vara lätt att använda det i hans tillstånd.
Birgit river sönder delar av sin labbrock och använder det som bandage på den blodiga Axel.

Rutger ser hur plötsligt en ljuskägla lyser upp Birgit och Axel där de sitter på marken.
En röst säger
Lägg ifrån er era vapen och res er sakta!

Axel och Birgit reser sig sakta precis som rösten instruerar.
Rutger och Bengt ser hur Sasha lyckas smita runt hörnet på huset utan att de nyanlända har märkt av honom. De har heller inte märkt av Rutger och Bengt som är intryckta innanför dörren.

Rösten fortsätter.
Birgit, vad trodde du skulle åstadkomma genom att komma hit, vi har din familj, och kommer hålla dem till forskningen är slutförd. Spelar ingen roll om Steve är kvar eller inte.
Eftersom ert lilla utspel så är din familj nu en mindre tvinga mig inte att minska den ännu mer.

Rösten som antagligen tillhör en kvinna fortsätter sin skarpa monolog samtidigt som Birgit begraver ansiktet skakande i sina händer när hon hört om hennes familj.

Adam, ta hit Birgit, vi tar med henne till dem andra. Jessica, Natasha kolla dem andra husen.
Bengt

Jag hör rösterna. Slits mellan att ge upp och att slåss. Det sistnämnda är antagligen en usel idé, inte bara för att det är stor risk att jag blir dödad utan även för att fienden kan ta ut hämnd mot Birgits familj. Men jag känner inte Birgits familj och min egen familj är decimerad och jag är biten av vildhundar och är inte på något bra humör. Den förste jävel som kommer in i det här huset kommer att få ett pistolskott i ansiktet!

- Göm dig, säger jag kort (och tyst!) till Rutger. Hade kanske varit smart att utveckla någonting om att han får rycka in vid behov, eller följa efter på avstånd om resten av oss blir gissland, men jag vågar inte prata längre och avslöja att vi är flera här inne.

Fortfarande halvliggandes på golvet håller jag pistolen stadigt med den friska armens hand. Kom då, tänker jag, have you ever danced with the devil in the pale moonlight?