Så nu har jag skumläst i fatt det jag missat sen jag gick från jobbet. Ett lätt konstaterande är att vi nu har två bra drev igång. Ett mot mig och ett mot Paxen.
Att dreva mot mig är som ett par stycken har sagt ganska så vetigt då jag är en "veteran" när det kommer till varulvsspelet. Samt de gånger jag varit varulv så har det gått bra för varulvarna.
Hur som helst så är jag
Kvinna och anledningen till att jag väljer att outa kön före beväpning är att jag tror mer på Vimes information om att vapen och förmågor kan hänga ihop och ifall det nu är så då vill jag inte riskera powerrollerna.
Hur vi vinner spelet? En svår fråga att svara på om man vill ha ett mer utförligt svar än att vi röstar ut varulvarna
Så hur tror jag att vi vinner spelet på bästa sätt? Jag anser att vi hela tiden ska ha två aktiva drev för att ha massor av små drev ger väldigt lite och det blir lätt för varulvarna att gömma sig. Är det små drev så behöver varulvaran göra väldigt lite för att styra vem som åker ut. Är det där emot två jämnstarka drev så kommer det att tvinga dem att välja vilket drev de ska hoppa på. Väljer de att rösta utan för dreven så sticker de ut.
Att vi då har två drev i slutet av varje runda ger oss något att gå tillbaka och titta på. Som exempelvis är samma spelare med i "vinnande" drevet? Vem var det som fick vågskålen att tipa över? Det fanns ett jätte tydligt exempel på det i MC tror jag det var då en varulv bytte i slut sekunden som gjorde att en bybo åkte istället för en varulv.
Sen när det kommer till outning så anser jag att det är vetigt att inte slänga ur sig sin information då man får några få röster på sig. Informationen är väldigt värdeful i tema-spel och i vissa spel kan information vara extremt kraftful om den kommer ut i rätt lägge, det kan till och med vara så pass avgörande att man fäller en varulv med den till skillnad ifall den kommit ut tidigare i spelt. Där med inte sagt att vi ska sitta och tjuvhålla på den information vi har. Just nu tycker jag att vi har fått en hel del från första rundan. Är dock irriterad på att Maniac bara häver ur sig sitt kön utan någon som helst anledning än att han inte klarar av press. Vet inte om det här blev så mycket taktik eller vinnande koncept, men det är i alla fall hur jag ser på spelet.
Sen till frågan vad jag anser vara anmärkningsvärt. Först och främst Maniac, har aldrig stött på en spelare som agerat som han gör. Jag kan inte bli klok på honom utan blir mest frustrerad och inte kan man få något längre resonemang ur honom eller utan man får bara någon enstaka rad. Är han bybo så själper han just nu mer än han hjälper.
Sen anser jag att Paxen beter sig anmärkningsvärt. Mycket pga att han inte verkar ha koll på vad som outas trots att frankenstien har postat det upprepade gånger. Sen även att han istället för att rösta på mig så väljer han att lägga sin röst på Maniac, trots att han håller med mig om att vi ska försöka ha 2 drev igång samt så har jag fler röster på mig, vilket skulle tala för att försöka bygga ett starkare drev mot mig än att skapa ett nytt förens drevet mot mig känner sig nöjda.
Sen så förespråkar han outning utav beväpning trots att Vimes gått ut med sin information om att förmågor och beväpning kan hänga ihop. Som jag ser det så är endast varulvar
eller dtf intresserade av förmågor.