Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Konrad har förövrigt klarat sig undan hitintils. Men någon måste ju göra det, vi hinner inte dreva alla.
Stämmer bra det Möller. Jag har klarat mig undan rätt bra, och håller fast vid att jag inte kommer släppa ut information till höger och vänster utan ett drev gentemot mig. Eller om jag själv anser att det är av vikt för byns skull.

Däremot så har jag varit aktiv hela dagen, och det har funnits väldigt många chanser att starta ett drev mot mig, och det finns fortfarande väldigt mycket tid kvar för att hinna med även mig. Jag kommer att vara lite off under morgondagen, och möjligen halvoff under söndagen, men måndag morgon är jag på jobbet, och då har jag hur mycket tid som helst till övers.

Det som stör mig lite nu är att det egentligen bara finns en spelare som tycks ha ett horn i sidan gentemot mig, och det är du.

Möller said:
Av de på din lista är jag mest benägen att misstänka Konrad. Han är hyfsat aktiv, men jag tycker inte att han kommer med så mycket. Nå, det är inte mycket att gå på.
Och du har ju i ett tidigt skede gått ut med:

Möller said:
Jag ogillar Konrad Konvalj
Så att du valde mig på listan känns inte som en högoddsare direkt.

Kort och gott:

* Du tycker jag är skummast, och mest misstänkt av; Vicotnik, Recca, Dr.F, och dig själv.
* Du har ogillat mig från start.
* Du tycker jag är aktiv, men kommer inte med något givande.
* Du tycker jag har klarat mig undan, och vill se mig svettas.

Varför är du den ända med den här uppfattningen? Är det för att det nystas kring rösterna mot den inaktive Fain eller vad beror det på?

Smrtihara

Warrior
Du missar mig. Du beter dig fortfarande som du gjorde när du var varulv i Stargate. Dock håller jag fast vid att det inte betyder något i nuläget.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Något över huvud taget från Maniac. Är han bybo är han ett större problem för oss än alla slicka varulvar tillsammans, för om han inte skärper sig kommer vi rösta ut honom. Han spelar, ärligt talat, skitdåligt. Är han bybo är han varulvarnas bästa spelare just nu.
Mitt antagande är att du har rätt. Maniac spelar kasst, och det hjälper ulvarna. Jag tror inte att det sitter ett gäng ulvar ovan honom, och ber honom att göra på det viset han gör utan det bara kommer. Vare sig det är press eller inte släpper han ut info. Skall han rösta blir det knas, och slutar med blankt.

Maniac´s spel har inte förändrats från det förra liret på något vis. Han var precis lika då, och vi ulvar utnyttjade det till maximum. Röstas han ut kommer ulvarna att jubla ty de klarar sig alle sammans.

Som jag ser det just nu är det inte läge att rösta ut Maniac.

Maniac måste rädda sig själv i morgon, och på så vis hjälpa oss andra bybor.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Så nu har jag skumläst i fatt det jag missat sen jag gick från jobbet. Ett lätt konstaterande är att vi nu har två bra drev igång. Ett mot mig och ett mot Paxen.

Att dreva mot mig är som ett par stycken har sagt ganska så vetigt då jag är en "veteran" när det kommer till varulvsspelet. Samt de gånger jag varit varulv så har det gått bra för varulvarna.
Hur som helst så är jag Kvinna och anledningen till att jag väljer att outa kön före beväpning är att jag tror mer på Vimes information om att vapen och förmågor kan hänga ihop och ifall det nu är så då vill jag inte riskera powerrollerna.

Hur vi vinner spelet? En svår fråga att svara på om man vill ha ett mer utförligt svar än att vi röstar ut varulvarna :gremtongue:
Så hur tror jag att vi vinner spelet på bästa sätt? Jag anser att vi hela tiden ska ha två aktiva drev för att ha massor av små drev ger väldigt lite och det blir lätt för varulvarna att gömma sig. Är det små drev så behöver varulvaran göra väldigt lite för att styra vem som åker ut. Är det där emot två jämnstarka drev så kommer det att tvinga dem att välja vilket drev de ska hoppa på. Väljer de att rösta utan för dreven så sticker de ut.
Att vi då har två drev i slutet av varje runda ger oss något att gå tillbaka och titta på. Som exempelvis är samma spelare med i "vinnande" drevet? Vem var det som fick vågskålen att tipa över? Det fanns ett jätte tydligt exempel på det i MC tror jag det var då en varulv bytte i slut sekunden som gjorde att en bybo åkte istället för en varulv.
Sen när det kommer till outning så anser jag att det är vetigt att inte slänga ur sig sin information då man får några få röster på sig. Informationen är väldigt värdeful i tema-spel och i vissa spel kan information vara extremt kraftful om den kommer ut i rätt lägge, det kan till och med vara så pass avgörande att man fäller en varulv med den till skillnad ifall den kommit ut tidigare i spelt. Där med inte sagt att vi ska sitta och tjuvhålla på den information vi har. Just nu tycker jag att vi har fått en hel del från första rundan. Är dock irriterad på att Maniac bara häver ur sig sitt kön utan någon som helst anledning än att han inte klarar av press. Vet inte om det här blev så mycket taktik eller vinnande koncept, men det är i alla fall hur jag ser på spelet.

Sen till frågan vad jag anser vara anmärkningsvärt. Först och främst Maniac, har aldrig stött på en spelare som agerat som han gör. Jag kan inte bli klok på honom utan blir mest frustrerad och inte kan man få något längre resonemang ur honom eller utan man får bara någon enstaka rad. Är han bybo så själper han just nu mer än han hjälper.

Sen anser jag att Paxen beter sig anmärkningsvärt. Mycket pga att han inte verkar ha koll på vad som outas trots att frankenstien har postat det upprepade gånger. Sen även att han istället för att rösta på mig så väljer han att lägga sin röst på Maniac, trots att han håller med mig om att vi ska försöka ha 2 drev igång samt så har jag fler röster på mig, vilket skulle tala för att försöka bygga ett starkare drev mot mig än att skapa ett nytt förens drevet mot mig känner sig nöjda.
Sen så förespråkar han outning utav beväpning trots att Vimes gått ut med sin information om att förmågor och beväpning kan hänga ihop. Som jag ser det så är endast varulvar eller dtf intresserade av förmågor.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Smrtihara said:
Du missar mig. Du beter dig fortfarande som du gjorde när du var varulv i Stargate. Dock håller jag fast vid att det inte betyder något i nuläget.
Helt missat dig.

Smrtihara said:
Jag gillar tankarna kring röstning på Fain. Det låter logiskt.

Men skulle varulvarna pressa så hårt på första rundan, om inte det drevats mot någon varulv redan?

Typ, Dr. Frankenstein?
Jag tror att det har drevats mot en varulv redan.

Recca

Femme Fatale
Så vad har vi nu.

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 2 (Unfair,Paxen)

Man: 2 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna: 1 Vicotnik

Har jag missat något? Jag kopierade bara ett inlägg från Dr. F och la till Vics outning.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Jag kommer att vara lite off under morgondagen, och möjligen halvoff under söndagen, men måndag morgon är jag på jobbet, och då har jag hur mycket tid som helst till övers.
:gremlaugh:

Vimes

Sillkung
Tack för det inlägget, Vicotnik! (det säger egentligen inte ett skit om huvuvida du är varulv eller inte, är du varulv kommer det ta ett bra tag innan du du snubblar till, men ju fler grejer du ger i från dig tidigare, desto mer finns det att snubbla över dig sen). Hur som helst håller jag ju med dig om typ allt du skriver, Maniac är ett problem, eftersom han vägrar ta del av spelet, Paxen är intressant, och jag är helt med på dina tankar kring hur dreven bör fungera.

På tal om dreven är det dags att flytta min röst: från Vicotnik till

Röst: Korpa - jag anser som sagt att hon helt smugit under radarn hela rundan. Inget som sticker ut alls, och väldigt få inlägg. Jag vill se henne komma igång lite. I första hand vill jag höra resonemang kring
1. Hur vinner vi spelet?
2. Vad har varit anmärkningsvärt?

Möller

Hubert Hortlax
Konrad Konvalj said:
* Du tycker jag är skummast, och mest misstänkt av; Vicotnik, Recca, Dr.F, och dig.
Av just dem? Ja, du Konrad är ju klart mer misstänkt för mig än vad jag själv är. De andra, är jag inte säker på.

Du går under min radar. Det är du inte ensam om, unfair och Lu-kaazh gör samma sak. Alla ni skriver saker och är aktiva, men jag får ändå ingen riktig bild av er. »Inte hjälper« är kanske en överdrift, men ni hjälper inte mig att få en bild av er.

Tills Smrtihara påminde även mig stod du Konrad ut på ett sätt jämfört med de andra två. Det var som om ingen annan än jag kom ihåg att vi inte har så mycket på dig, medan unfair och Lu-kaazh nämndes lite då och då.

Och det är ungefär allt jag har på dig. Inte mycket. Men jag vill inte att du glöms bort av alla andra.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Kom på att jag glömde en person precis när jag stängde av datorn igår natt för att gå och lägga mig som jag även anser har betet sig anmärkningsvärt: Fain.
Mest för att ha läst och varit "aktiv" och röstat för att sedan säga att hen inte har någon koll och där på lägga ner sin röst.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Så vad har vi nu.

Man: 2 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna: 1 Vicotnik

Har jag missat något? Jag kopierade bara ett inlägg från Dr. F och la till Vics outning.
Nix, du har inte missat något. Det stämmer med vad jag har i mitt dokument.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag tänker vara så fräck att jag knycker dina frågor Vimes och ställer dem till Paxen

1. Hur vinner vi spelet?
2. Vad har varit anmärkningsvärt?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jag kommer att vara lite off under morgondagen, och möjligen halvoff under söndagen, men måndag morgon är jag på jobbet, och då har jag hur mycket tid som helst till övers.
:gremlaugh:
Jag tar upp det igen. I dag kommer jag vara frånvarande större delen utav dagen då jag ska spela rollspel, men kommer dyka upp fram emot kvällen/natten igen.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Paxen said:
Okej, det var ingen majoritet som jag trodde. Står ändå för mitt val.
Det som stör mig är att det känns väldigt slarvigt att tro något sådant framför allt då vi är flera som håller koll på vad som outas samt hur det röstas osv och postar det i tråden.
Ja, det var slarvigt, det säger jag inte emot.

Nyare inlägg från dig tolkar jag som att du tror att jag vill få reda på powerrollerna. Det är jag faktiskt inte så intresserad av. Jag är mer intresserad av att få reda på om det finns något som tyder på att vapen´-förmåga-faktion hör ihop.

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
Paxens svar på min "utmaning". Hans kön mot min beväpning.
Ja, hur ska man göra här.

Jag hade tänkt försöka pressa någon annan till att säga vad jag skulle avslöja, du är inte lika högt upp på min misstänkta-lista. Men, men.

Mitt kön är man.

Fain

Warrior
Så, efter att planer har blivit ändrade så har jag idag tid att äntligen läsa igenom allt ordentligt och analysera, för att sen motivera och lägga in röst.

Åter igen, jag är ledsen att det har blivit som det har blivit.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Du går under min radar. Det är du inte ensam om, unfair och Lu-kaazh gör samma sak. Alla ni skriver saker och är aktiva, men jag får ändå ingen riktig bild av er. »Inte hjälper« är kanske en överdrift, men ni hjälper inte mig att få en bild av er.
Jag skall rycka upp mig, och hjälpa dig att få en bild av mig.

Recca

Femme Fatale

Man: 3 (Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen)
Kvinna: 1 (Vicotnik)

Eftersom Dr. F inte kan posta denna information.

Övrigt:
Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
Mer än två varulvar - Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes

Rösterna har jag ingen ork att fixa. Det såg krångligt ut. Sorry guys.

Jag funderar just nu på vem som ska få min röst i nuläget. Jag vet inte vem som vore bäst att dreva mot men jag lutar mot Lukas, Korpa eller smrtihara.

Någon som inte är yrvaken kan säkert hjälpa till att reda ut vem som varit mest skum. Korpa har väl sagt allra minst?

Jag fick en noobig tanke precis: Kön är väldigt intressant för om någon sitter på infon att det finns fler demoner av manligt/kvinnligt kön, och någon kan sia kön och det totala antalet av ett kön kommer fram... Ja, ni förstår. Och om vi utgår från att det är 3 ulvar så är det ju uppenbart att det iaf blir en snedfördelning bland ulvarna.

Det här är noobigt eftersom jag precis kom på det, btw... -.-

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Jag fick en noobig tanke precis: Kön är väldigt intressant för om någon sitter på infon att det finns fler demoner av manligt/kvinnligt kön, och någon kan sia kön och det totala antalet av ett kön kommer fram... Ja, ni förstår. Och om vi utgår från att det är 3 ulvar så är det ju uppenbart att det iaf blir en snedfördelning bland ulvarna.

Det här är noobigt eftersom jag precis kom på det, btw... -.-
Inget noobigt med det. Troligtvis har någon info om någon sorts fördelning bland bybor alt. varulvar. I mitt Varulvsgate hade jag dock ingen siare av kön, anser inte att det egentligen behövs, enligt mig så är det då bättre att någon vet att "hälften är män", då om någon ljuger om sitt kön blir det en snedfördelning som skapar mer intrig.

Xyas kanske har skapat en siare av kön, skulle passa i Supernatural, men jag själv skulle inte har gjort det oavsett universum.

Smrtihara

Warrior
Paxen, bra grejor att du delgav mer info!

Jag är nöjd med det i nuläget och väljer att vända min röst till Korpa.

Röst: Korpa

Motiveringen är att jag inte vet ett skapande skvatt om Korpa.