Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Vimes

Sillkung
Paxen (4): Möller, Dr. Frankenstein, Vicotnik, Unfair
Recca (3): Paxen, Korpa, Konrad Konvalj
Konrad Konvalj (3): Fain, Vimes, Recca
Korpa (1): Smrtihara
Vicotnik (1): Lu-kaazh

Ingen (1 (vilket alltid, i alla lägen borde vara 0)): Maniac

Well. Jag förväntar mig egentligen ingenting under resten av kvällen, men imorgon måste dreven mot Recca och Konrad Konvalj bli klara. Drevet mot Paxen är onödigt stort för tillfället (jag är helt på att dreva mot Paxen, men det är inte vad vi borde göra just nu).

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen said:
Men jag tror inte att det bara finns 2 olika vapen. Men, jag vill säga det härochnu att om du (dvs dom som inte har avslöjat sin beväpning) har ett annat vapen än kniv eller pistol, avslöja inte det förrän åtminstone nästa runda, om du inte tror att du riskerar att åka ut (dvs, riskerar att dödas eller röstas ut).
Detta kan skapa ett bekymmer ifall alla som har kniv och pistol avslöjar sina vapen så kommer de som inte har det sitta kvar utan att ha outat sina vapen vilket gör dem till måltavlor på två sätt. Dels har inte informationen kommit ut och dels är det risk att de kan vara powerroller.

Fain

Warrior
Victonik, det jag vill stoppa med min outning är det som jag snurrade upp mig på i föra spelet, att alla börjar snacka terorier som senare är helt upp åt skogarna fel. Genom att ge ut mitt vapen och bevisa att det är en tredje vapengrupp med i spelet kan jag ha förhindrat att vi sitter och diskutera något som inte leder någon vart (det faktum att det innan jag outade bara fanns två vapengrupper i spel) utan nu vet vi att det finns två. Med detta stryker jag att det kan vara passiva/aktiva, för vad skulle den tredje gruppen vara?

Det jag gjorde gjorde jag för att ge oss information vi kan gå på, för att kunna vidareutveckla med korrekt fakta, att det finns tre vapengrupper och inte bara två.

Anledningen till att jag gjorde det utan drev var att jag inte ville sitta passiv på information som kan hjälpa byn, ska jag bara sitta och kolla på medens de andra i byn diskutera vikten av att det är två vapengrupper, medens jag vet att det finns fler, då jag själv sitter på en tredje?

Vimes

Sillkung
Vicotnik said:
Fain said:
Jag måste säga att jag gillar dina tankar Vimes, men jag tänkte bara slänga in en sak så att vi inte tappar bort oss för mycket om just det utan kan börja med de andra två.

JAG ÄR BEVÄPNAD MED GEVÄR. Alltså tror jag inte på din punkt ett, jag kan däremot säga att jag tror på din punkt 2&3

ANLEDNINGEN TILL ATT JAG OUTADE:

Jag vill inte att vi ska börja diskutera saker som senare visar sig vara helt fel bara för att jag inte gick ut med något som kunde stoppa det.
Men för i helvetet!
Varför går du ut med information trots att du inte har ett drev på mot dig? Det är just sånt här som inte ger oss något alls. Och du får fan förklara din motivering tydligare. Jag fattar inte den över huvudtaget. Vad är det du vill stoppa med att outa din beväpning?

Jag noterade det här också. För det första var det intressant att ytterligare en vapentyp outats, för det andra blir jag likt Vico rätt less över de här nervösa-helt-ur-det-blå-outningarna. Jag menar, det hade räckt med att Fain sagt: "Det finns fler än två vapentyper." Visst, det hade varit att brödsmula* att han hade något annat än kniv/pistol, men det hade inte varit en outning.

Det är också noterat att Paxen använder "Gevär" som exempel innan det finns outat.

*Brödsmula = att smyga in information i tråden om ens egen roll utan att direkt outa något. Antydningar i stil med att man använder sin egen information som exempel. Hade Paxen haft ett gevär hade det ovanstående kunnat vara en brödsmulning.

Fain

Warrior
Jag tänker inte spela och dölja information genom att ge brödsmulor, jag tycker inte det är ett rent sätt att spela som bybor, då det enligt mig lätt kan bli så att folk blir förvirrade.

Om ni motsäger er mitt beslut så är jag ledsen, men gjort är gjort och det jag gjorde gjorde jag med byns bästa i tanke.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
1. Vad tror du om ett Lorder & Lodisar varulvsspel?
2. Hur ser din plan ut för byn ska vinna spelet? Vad bör vi göra?
3. Vad har varit mest anmärkningsvärt under rundan (finns det någon som faktiskt verkar skummare än alla andra?)?
4. Varför vill du outa beväpning?

Vimes

Sillkung
Hm, Fain. Alltså, dölja information gör vi hela tiden. Annars skulle vi ju massouta ALLT, på en gång.

Jag uppmanar ingen att ljuga. Och hade du bara sagt: "Nej, det finns fler vapentyper" så hade ju saken varit ur världen, utan att du ljuger eller undanhåller oss något.

Men men, gjort är gjort.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Fain said:
Victonik, det jag vill stoppa med min outning är det som jag snurrade upp mig på i föra spelet, att alla börjar snacka terorier som senare är helt upp åt skogarna fel. Genom att ge ut mitt vapen och bevisa att det är en tredje vapengrupp med i spelet kan jag ha förhindrat att vi sitter och diskutera något som inte leder någon vart (det faktum att det innan jag outade bara fanns två vapengrupper i spel) utan nu vet vi att det finns två. Med detta stryker jag att det kan vara passiva/aktiva, för vad skulle den tredje gruppen vara?

Det jag gjorde gjorde jag för att ge oss information vi kan gå på, för att kunna vidareutveckla med korrekt fakta, att det finns tre vapengrupper och inte bara två.

Anledningen till att jag gjorde det utan drev var att jag inte ville sitta passiv på information som kan hjälpa byn, ska jag bara sitta och kolla på medens de andra i byn diskutera vikten av att det är två vapengrupper, medens jag vet att det finns fler, då jag själv sitter på en tredje?
Okej då är jag med på varför du gick ut med din beväpning och det var faktiskt logiskt gjort, men jag gillar ändå inte att det blivit så stor fokus på outning av beväpning. Där emot hade du kunnat säga att du vet att det finns fler än två vapen grupper och på så sätt ändå ha hållt din beväpning hemlig. Men gjort är gjort.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Va fan har det med det här varulvsspelet att göra? Du måste driva med oss att du ens ställer frågan... och som nummer 1 också. Bland inte in sånt som inte har med spelet att göra det skapar bara förvirring, vilket vi inte tjänar något alls på.

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
Det är också noterat att Paxen använder "Gevär" som exempel innan det finns outat.
Du har rätt, jag borde ha sagt bazooka, katana eller kanske dynamit.

Låt oss säga såhär: Om jag hade sagt yxa och det hade visat sig vara ett vapen som en person har så hade jag nog gjort en koppling mellan det sammanträffandet, men det du gör nu.. Jag tror att du tänker för mycket. Jag sa gevär för att det var det första jag tänkte på som passade i Supernatural.

Men, hur tänker du just nu? Tycker du att det är mer än ett sammanträffande? Vill du ha något mer förklarat?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Rösträkning

För att korrigera rösträkningen som verkar ha blivit fel i de senaste räkningarna som gjorts under dagen. Så här ser den nuvarande ställingen ut.

Konrad Konvalj: 3 (Fain, Vimes, Recca)
Korpa: 1 (Smrtihara)
Paxen: 3 (Dr. Frankenstein, Vicotnik, unfair)
Recca: 3 (Paxen, Korpa, Konrad Konvalj)
Vicotnik: 2 (Lu-kaazh, Möller)

Blank: Maniac

Felet har legat i att Möller's röst har legat på fel person. Har dubbelkollat och Möllers sista röst har han lagt på mig där den fortfarande ligger.

Vimes

Sillkung
Vicotnik said:
Vimes said:
Va fan har det med det här varulvsspelet att göra? Du måste driva med oss att du ens ställer frågan... och som nummer 1 också. Bland inte in sånt som inte har med spelet att göra det skapar bara förvirring, vilket vi inte tjänar något alls på.
Ouch. Ja, så klart det var en skämtfråga. Jag är inte hundra på om det skapar förvirring, men jag ska avhålla mig från att sätta på mig clownnäsa framöver.

En mer allvarlig fråga till dig då, Vico:
Hur motiverar du din röst på Paxen i nuläget?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen antingen har jag missat ditt svar på dessa frågor som jag efterfrågade tidigare i så fall ber jag om ursäkt och skulle vilja ha en länk till svaren annars så ber jag dig igen att svara på dem.

1. Hur ser din plan ut för byn ska vinna spelet? Vad bör vi göra?
2. Vad har varit mest anmärkningsvärt under rundan (finns det någon som faktiskt verkar skummare än alla andra?)?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
Vicotnik said:
Vimes said:
Ouch. Ja, så klart det var en skämtfråga. Jag är inte hundra på om det skapar förvirring, men jag ska avhålla mig från att sätta på mig clownnäsa framöver.

En mer allvarlig fråga till dig då, Vico:
Hur motiverar du din röst på Paxen i nuläget?
Se min post under din, där är min anleding till att min röst ligger kvar på Paxen just nu.

Vimes

Sillkung
Paxen said:
Men, hur tänker du just nu? Tycker du att det är mer än ett sammanträffande? Vill du ha något mer förklarat?
Nej, inte direkt. Hade du sagt "katana" och Fain outat katana som beväpning hade jag blivit fundersam dock. Alltså, om det skulle vara en scum tell så skulle det vara såhär:
1. Du har ljugit om att du har pistol, du har egentligen ett gevär. Därför råkade du använda gevär som exempel.
2. Någon av dina varulvskompisar har gevär som beväpning (kanske Fain), därför råkade du använda det.

Båda dessa lösningar förutsätter att du är dum i huvudet, och det tror jag inte. Alltså ingen scum tell. :gremwink:

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Varför är du villig att outa beväpning Recca? Jag känner mig mer intresserad av ditt kön. Speciellt när du lovar att outa din beväpning.

Jag själv har ju lovat att börja snacka så snart ett drev drivs mot mig, och nu gör det ju det.

Jag kommer att outa min beväpning.
Jag antar att jag kan outa mitt kön om jag tycker att Vimes argument mot att outa beväpning är okay, eller om någon annan kommer med bättre argument. Just nu tänkte jag lämna teoretiserandet till andra på forumet och lyssna och tar in lite först. För jag har verkligen varit uppe i varv i diskussionen.

Jag trodde iaf att jag hade en bra anledning att outa beväpning men jag är osäker nu så du kan väl börja, K.K?

Varför tänkte du outa beväpning, K.K?

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Paxen antingen har jag missat ditt svar på dessa frågor som jag efterfrågade tidigare i så fall ber jag om ursäkt och skulle vilja ha en länk till svaren annars så ber jag dig igen att svara på dem.

1. Hur ser din plan ut för byn ska vinna spelet? Vad bör vi göra?
2. Vad har varit mest anmärkningsvärt under rundan (finns det någon som faktiskt verkar skummare än alla andra?)?
Du har inte missat något, dock har jag missat att svara på det inlägget (dvs, jag har läst det, funderat på det, läst vidare andra inlägg, inte svarat).

1. Jag tycker att första rundan ska vara som det har varit nu. Massvis med drev, försöka känna av varandra. Jag tycker också att det bra att få någon bild över hur det är uppbyggt.

Så då är ju frågan hur vi ska göra i nästa runda. Vi ska trycka på dom som är mest misstänkta. Om vi i nästa runda väljer ut dom 4 mest misstänkta så kanske vi kan pressa ut information på dom alla, sen i rundan efter det gör vi på samma sätt osv, osv.

2. Jag vet inte ang Maniac. Jag vet inte. Men sen finns det ett par andra på listan.

Som det är just nu, utan någon direkt ordning så är det Vimes, Fain, Vicotnik och Unfair som som jag misstänker mest, och det handlar inte om att jag tycker nödvändigtvis någon har skrivit något skumt, utan att det finns erfarenhet, vilket är farligt när det gäller varulvar.

Men, det mest skumma inlägget tillhör kandke Fain när h*n outade vapen. Möjligtvis Möller som krev lite konstiga inlägg i början, som t.ex:

Möller skapad 22/09/2011 13:22 said:
Och om jag säger »Nej, jag outar inget« så nöjer sig drevet med det? Det vore ju bra för mig, men fortsätter den vanan i fler drev ligger vi illa till.
Han förklarade senare varför han skrev så, men jag vet inte.

Fain

Warrior
Jag insåg precis vilket dålig ljus jag kastade över mig själv som outade ett vapen som någon hade lagt som exempel.

!Paxen

Swashbuckler
Vimes said:
Paxen said:
Nej, inte direkt. Hade du sagt "katana" och Fain outat katana som beväpning hade jag blivit fundersam dock. Alltså, om det skulle vara en scum tell så skulle det vara såhär:
1. Du har ljugit om att du har pistol, du har egentligen ett gevär. Därför råkade du använda gevär som exempel.
2. Någon av dina varulvskompisar har gevär som beväpning (kanske Fain), därför råkade du använda det.

Båda dessa lösningar förutsätter att du är dum i huvudet, och det tror jag inte. Alltså ingen scum tell. :gremwink:
Om någon har en bazooa, katana eller dynamit som beväpning så är jag fucked.

That said, tack för att du iaf tror så högt om mig. För all del så skulle jag ha kunnat försäga mig, men jag har förklarat anledningen till att jag gav gevär som exempel och jag hoppas det räcker för just det.

Kan jag också säga det att jag hoppas alla tänker på hur dom framför något inlägg. Jag kände att det behövdes klargöras vad Vimes egentligen menade mitt sitt inlägg. Nu vet jag inte, Vimes kanske ville se min reaktion för att se om jag skulle svamla mer, men det kan skapa en onödig sidotråd som inte ger något.