Konrad Konvalj
Myrmidon
Hit me!Vimes said:Nu, tror jag att jag sitter och väntar på att Konrad Konvalj ska yttra sig, han är online ser jag.
Hit me!Vimes said:Nu, tror jag att jag sitter och väntar på att Konrad Konvalj ska yttra sig, han är online ser jag.
Detta kan skapa ett bekymmer ifall alla som har kniv och pistol avslöjar sina vapen så kommer de som inte har det sitta kvar utan att ha outat sina vapen vilket gör dem till måltavlor på två sätt. Dels har inte informationen kommit ut och dels är det risk att de kan vara powerroller.Paxen said:Men jag tror inte att det bara finns 2 olika vapen. Men, jag vill säga det härochnu att om du (dvs dom som inte har avslöjat sin beväpning) har ett annat vapen än kniv eller pistol, avslöja inte det förrän åtminstone nästa runda, om du inte tror att du riskerar att åka ut (dvs, riskerar att dödas eller röstas ut).
Vicotnik said:Men för i helvetet!Fain said:Jag måste säga att jag gillar dina tankar Vimes, men jag tänkte bara slänga in en sak så att vi inte tappar bort oss för mycket om just det utan kan börja med de andra två.
JAG ÄR BEVÄPNAD MED GEVÄR. Alltså tror jag inte på din punkt ett, jag kan däremot säga att jag tror på din punkt 2&3
ANLEDNINGEN TILL ATT JAG OUTADE:
Jag vill inte att vi ska börja diskutera saker som senare visar sig vara helt fel bara för att jag inte gick ut med något som kunde stoppa det.
Varför går du ut med information trots att du inte har ett drev på mot dig? Det är just sånt här som inte ger oss något alls. Och du får fan förklara din motivering tydligare. Jag fattar inte den över huvudtaget. Vad är det du vill stoppa med att outa din beväpning?
1. Vad tror du om ett Lorder & Lodisar varulvsspel?Konrad Konvalj said:Hit me!
Okej då är jag med på varför du gick ut med din beväpning och det var faktiskt logiskt gjort, men jag gillar ändå inte att det blivit så stor fokus på outning av beväpning. Där emot hade du kunnat säga att du vet att det finns fler än två vapen grupper och på så sätt ändå ha hållt din beväpning hemlig. Men gjort är gjort.Fain said:Victonik, det jag vill stoppa med min outning är det som jag snurrade upp mig på i föra spelet, att alla börjar snacka terorier som senare är helt upp åt skogarna fel. Genom att ge ut mitt vapen och bevisa att det är en tredje vapengrupp med i spelet kan jag ha förhindrat att vi sitter och diskutera något som inte leder någon vart (det faktum att det innan jag outade bara fanns två vapengrupper i spel) utan nu vet vi att det finns två. Med detta stryker jag att det kan vara passiva/aktiva, för vad skulle den tredje gruppen vara?
Det jag gjorde gjorde jag för att ge oss information vi kan gå på, för att kunna vidareutveckla med korrekt fakta, att det finns tre vapengrupper och inte bara två.
Anledningen till att jag gjorde det utan drev var att jag inte ville sitta passiv på information som kan hjälpa byn, ska jag bara sitta och kolla på medens de andra i byn diskutera vikten av att det är två vapengrupper, medens jag vet att det finns fler, då jag själv sitter på en tredje?
Va fan har det med det här varulvsspelet att göra? Du måste driva med oss att du ens ställer frågan... och som nummer 1 också. Bland inte in sånt som inte har med spelet att göra det skapar bara förvirring, vilket vi inte tjänar något alls på.Vimes said:1. Vad tror du om ett Lorder & Lodisar varulvsspel?Konrad Konvalj said:Hit me!
Du har rätt, jag borde ha sagt bazooka, katana eller kanske dynamit.Vimes said:Det är också noterat att Paxen använder "Gevär" som exempel innan det finns outat.
Ouch. Ja, så klart det var en skämtfråga. Jag är inte hundra på om det skapar förvirring, men jag ska avhålla mig från att sätta på mig clownnäsa framöver.Vicotnik said:Va fan har det med det här varulvsspelet att göra? Du måste driva med oss att du ens ställer frågan... och som nummer 1 också. Bland inte in sånt som inte har med spelet att göra det skapar bara förvirring, vilket vi inte tjänar något alls på.Vimes said:1. Vad tror du om ett Lorder & Lodisar varulvsspel?
Se min post under din, där är min anleding till att min röst ligger kvar på Paxen just nu.Vimes said:Ouch. Ja, så klart det var en skämtfråga. Jag är inte hundra på om det skapar förvirring, men jag ska avhålla mig från att sätta på mig clownnäsa framöver.Vicotnik said:Va fan har det med det här varulvsspelet att göra? Du måste driva med oss att du ens ställer frågan... och som nummer 1 också. Bland inte in sånt som inte har med spelet att göra det skapar bara förvirring, vilket vi inte tjänar något alls på.Vimes said:1. Vad tror du om ett Lorder & Lodisar varulvsspel?
En mer allvarlig fråga till dig då, Vico:
Hur motiverar du din röst på Paxen i nuläget?
Nej, inte direkt. Hade du sagt "katana" och Fain outat katana som beväpning hade jag blivit fundersam dock. Alltså, om det skulle vara en scum tell så skulle det vara såhär:Paxen said:Men, hur tänker du just nu? Tycker du att det är mer än ett sammanträffande? Vill du ha något mer förklarat?
Jag antar att jag kan outa mitt kön om jag tycker att Vimes argument mot att outa beväpning är okay, eller om någon annan kommer med bättre argument. Just nu tänkte jag lämna teoretiserandet till andra på forumet och lyssna och tar in lite först. För jag har verkligen varit uppe i varv i diskussionen.Konrad Konvalj said:Varför är du villig att outa beväpning Recca? Jag känner mig mer intresserad av ditt kön. Speciellt när du lovar att outa din beväpning.
Jag själv har ju lovat att börja snacka så snart ett drev drivs mot mig, och nu gör det ju det.
Jag kommer att outa min beväpning.
Du har inte missat något, dock har jag missat att svara på det inlägget (dvs, jag har läst det, funderat på det, läst vidare andra inlägg, inte svarat).Vicotnik said:Paxen antingen har jag missat ditt svar på dessa frågor som jag efterfrågade tidigare i så fall ber jag om ursäkt och skulle vilja ha en länk till svaren annars så ber jag dig igen att svara på dem.
1. Hur ser din plan ut för byn ska vinna spelet? Vad bör vi göra?
2. Vad har varit mest anmärkningsvärt under rundan (finns det någon som faktiskt verkar skummare än alla andra?)?
Han förklarade senare varför han skrev så, men jag vet inte.Möller skapad 22/09/2011 13:22 said:Och om jag säger »Nej, jag outar inget« så nöjer sig drevet med det? Det vore ju bra för mig, men fortsätter den vanan i fler drev ligger vi illa till.
Om någon har en bazooa, katana eller dynamit som beväpning så är jag fucked.Vimes said:Nej, inte direkt. Hade du sagt "katana" och Fain outat katana som beväpning hade jag blivit fundersam dock. Alltså, om det skulle vara en scum tell så skulle det vara såhär:Paxen said:Men, hur tänker du just nu? Tycker du att det är mer än ett sammanträffande? Vill du ha något mer förklarat?
1. Du har ljugit om att du har pistol, du har egentligen ett gevär. Därför råkade du använda gevär som exempel.
2. Någon av dina varulvskompisar har gevär som beväpning (kanske Fain), därför råkade du använda det.
Båda dessa lösningar förutsätter att du är dum i huvudet, och det tror jag inte. Alltså ingen scum tell.