Nekromanti Svenska reviderade rollspel

Andy

Vila i frid
En sådan här, vad-skulle-du-vilja-tråd igen. Jag får aldrig nog.

Vilket/vilka svenska rollspel skulle du vilja se i en ny reviderad utgåva?

Min lista ser ut så här (utan inbördes ordning):

Mutant - Undergångens Arvtagare

Nya fresha regler och illustratörerna från Coriolis going wild.

Gemini
Ta bort lite buggar, ändrade layout men annars samma gamla Gemini

Wastelands
Helt nytt regelverk, med eller utan byrr, samma illustratör och mer kampanj

Khelataar
Helt nytt regelverk, samma illustratör och mer kampanj

Arfert

Facit
Kult, kanske.... eventuellt Khelataar...

fast både men nya regler, och helt ny design och nya illustrationer.

..lite synd att Gondica är lite snabb-layoutat också... hade förtjänat en mer genomarbetad layout.

Mutant är rätt bra som det är, en nyutgåva av grundboken skulle iofs vara bra, Järnringen har ju blivit duktigare sen den kom ut.

Wastelands känns däremot som ett onödigt spel idag. Barn av sin tid, då Mad Max var det coolaste som fanns...

Andy

Vila i frid
Jag som gillade dina (Arfert) illustrationer i Kult. Personporträtten till Arketyperna tycker jag att du har gjort väldigt bra.

Arfert

Facit
Ja, men jag gör gärna om dem... de håller inte idag, om man inte väljer att Kult ska utspela sig nånstans sent 80-tal/tidigt 90-tal...

Genesis

Ni dés ni maître
Mutant med ett helt utkastat regelsystem och ett smidigt och fokuserat litet Story Now-system istället, samt ett bra världsbyggarkapitel med rätt känsla istället för tre ton settingmaterial.

Vaddå, det var ju en önsketråd?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Tellus
Samma storlek, samma illustrationer och samma världsbeskrivning som i originalutgåvan, men kasta ut det tveksamma regelsystemet och ersätt det med ett litet tajt samberättarsystem som funkar för science fiction utan fokus på strid.

/tobias

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ett nytt DoD:Trudvang med smidigare och färre regler än det senaste. Något i stil med DoD6, fast snyggare och med lite mer bakgrundsmaterial. Gärna yrkesnivåer.

Fan... nu blev jag lite sugen på att nostalgispelleda Vildhjärta med DoD6.

NilsK

Ligist
En ny version av Lemuria, minus D20-regler och med ett snabbt och anpassat regelsystem i dess plats. Ett svenska pulpspel vore så jävla coolt och Lemuria är ju nästan där.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Lord Hubba said:
En ny version av Lemuria, minus D20-regler och med ett snabbt och anpassat regelsystem i dess plats. Ett svenska pulpspel vore så jävla coolt och Lemuria är ju nästan där.
Jag misstänker att System Omega, som jag använder i Wolframfästet, skulle passa Lemuria. Sedan skulle jag flytta över vildmarkskontinenten till Knivblänk i Prag-världen. :gremcool: :zeppelinare: :gremdrink:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Gemini
Ta bort lite buggar, ändrade layout men annars samma gamla Gemini
Det behövs en annan masterkampanj som fokuserar hårt på tvillingtemat. Spelet heter ju Gemini.

NilsK

Ligist
En till: Berlin 2089 som eget rollspel och med kopplingen till Nya Mutant bortsågad.

Nightowl

Champion
Mekanurg said:
Lord Hubba said:
Jag misstänker att System Omega, som jag använder i Wolframfästet, skulle passa Lemuria. Sedan skulle jag flytta över vildmarkskontinenten till Knivblänk i Prag-världen. :gremcool: :zeppelinare: :gremdrink:
The Viggverse?

Erik

Nightowl

Champion
Lancelot Gaiden

Jag skulle vilja ha en kringsparkad version av Wastelands-reglerna till både Khelataar och Wastelands. WL behöver inte mer kampanj, men jag har varit med och pulat på Khelataar sedan innan en del forumsmedlemmar var födda, och skulle skriva om hela världsboken.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle nog vilja se en återuppståndelse av Gemenie ja. Det hade varit skitskoj faktiskt.
Sedan nån form av remake på Stjärnornas Krig, ifrån äventyrsspel.. Det hade jag gillat. Ja, jag vet att det finns en ny utgåva med SW. Men jag är inte så mycket kompis med systemet.