Re: "Den förlorande sidan"
Jag anser nog att jag tillhör de vanliga medlemmarna, då jag inte är särskilt ovanlig inom Sverok, om nu det är vad du menar med vanlig.
När jag pratar om den vanliga medlemmen så tänker jag på den som knappt läser Sverox, kanske bläddrar i den ibland. Av våra 40.000 medlemmar vågar jag påstå att ganska få läser den överhuvudtaget, ännu färre som bryr sig om den alls. Dock tror jag att föreningsstyrelser i högre utsträckning plikttroget läser igenom den, gamla rävar av vana.
Hur som helst så bryr jag mig eftersom jag tyckte Gilbringarna gjorde ett oerhört bra jobb med Sverox och inte gärna ser någon förändring. Men eftersom jag lägger mig i den här diskussionen är för att jag dels vill veta hur allt står till och dels vill bry mig lite mer än måttligt.
Jag bryr mig också och jag gillade tidningen utan att för den delen skrivit några större textmängder i densamma! Jag erkänner att jag känner redaktörerna, men umgås inte med dem. Jag har sagt det innan och det är värt att säga igen. Det är riktigt roligt att det är flera som kritisera och ifrågasätter. Nu slipper jag vara "the bad guy" och kan kritisera alla! (Alla! Mohaha!
)
På grund av att jag inte har en aning om vad den nya redaktionen är för gökar tänker jag inte tro något innan jag håller tidningen i handen, men eftersom det har sagts att tidningen ska vara mer inriktad på föreningen och mindre på hobbyn, så är jag lite orolig. Jag vill se hobbyn.
Som gamer vill jag naturligtvis ha en renodlad speltidning! Gärna något åt sinkadus hållet (som jag anser var den bästa rollspelstidningen alla kategorier!). Som "sverokmedlem" vill jag ha en tidning med blandat innehåll, spel som förbundsinformation. Det finns säkert medlemmar som _bara_ vill ha förbundsinformation. Det är även sannorlikt (Hör och häpna) att det finns medlemmar som inte vill ha någon tidning alls! (vilket exempelvis skulle kunna innebära höjda medlemsbidrag, en åsikt jag hört vid flera tillfällen).
Nu är jag rätt säker på vad jag vill ha för tidning, men också säker på vilken tidning förbundet behöver. De två tidningarna ser inte alls lika ut! Vad jag förstått så valde styrelsen den tidningen som de tyckte förbundet behövde, inte den som de själva ville läsa. (kanske var samma sak i några fall).
Vad händer om det går åt skogen? Kommer det dyra alternativet tas in då eller kommer Sverok vara tvugna att krypa tillbaka till Gilbringarna (ännu en gång?)?
Det vet ingen så det är ingen mening att ens spekulera i frågan. När (för eller senare får man anta) så kommer en ny upphandling, eller så säger november upp sitt kontrakt. I vilket fall så blir det en fråga för den då sittande styrelsen. Det är för sådanna uppgifter vi har en styrelse...