Minimoni
Homelander
Jag håller med! Hela upplägget i serien nedskalat till sitt fundament, är inte dåligt. Men precis som du säger så är det så mycket som gjorts mycket sämre än det borde vara och skulle kunna vara. Dialogerna är hiskeligt dåliga på så många sätt och situationer, även om några skådespelare begränsar skadan med sin skicklighet.Det är trist, för många av de saker som verkligen sänker serien hade ju varit förhållandevis lätta att rätta till. Dialogen, fotot, en mer spännande motivation för antagonisten och i viss mån tempot. Det är ju inga aspekter som gör att man hade varit tvungen att göra om allt från början, bara finputsa det man redan har.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om serien än, det beror helt på kommande avsnitt. Just mittenavsnitten brukar nästan alltid vara sämst i serier tycker jag, så möjlighet till något bra (om än med STORA skönhetsfläckar finns fortfarande). Men å andra sidan tyckte jag att både säsong 2 av The Mandalorian och inte minst hiskeliga Book of Boba Fett bara blev sämre för varje avsnitt vilket ju gör en rätt orolig. Det som ger mig lite hopp är att Sol fortfarande lever (trodde verkligen att han skulle dö i detta avsnitt), han har varit intressant hittills så hans närvaro kan möjligtvis lyfta kommande avsnitt något.
Kan dock fortfarande inte förstå hur serien kunnat kostat så mycket och inte blivit mer än så här? Visst att det fortfarande finns avsnitt som kan rädda delar av serien...
Men jag föredrar trots allt serier som är bra rakt igenom även om det sker något överraskande/chockerande i de senare avsnitten. Är mer besviken och nedstämd över att serien inte kunnat vara bättre då jag faktiskt vill att Star Wars skall bli bra. Det behöver inte vara Star Wars precis som jag vill ha den, även jag kan se att det finns kvalitet i serier jag nödvändigtvis inte älskar.
Andor är ett bra exempel. Många tycks älska Andor och jag kan se varför, men serien lyckades inte få mig att bli övertygad. Något liknande hade jag i sämsta fall hoppats på att The Acolyte kunnat leverera.